برای داشتن آرایشی زیبا باید شناخت کافی در رابطه با انواع لوازم آرایشی داشته باشید و بدانید هر یک را در چه مرحله و چگونه استفاده کنید ما در این مقاله تا حد امکان شما را با انواع لوازم آرایشی آشنا خواهیم کرد .

معرفی انواع لوازم آرایشی

1- انواع نرم کننده ها و آبرسان های پوست

نرم کننده ها از ساده ترین لوازم آرایشی است که می تواند پوست را نرم و لطیف کرده و حتی پوست های چرب را نیز به حد نرمان چربی رسانده و مانع جوش زدن پوست شود .نرم کننده ها باید مرتب مورد استفاده قرار گیرند تا از پیری زودرس و خشکی پوست و حتی چین و چروک پوست جلوگیری کند پس هر فردی با هر نوع پوست باید از نرم کننده مناسب پوست خود استفاده کند .

کرم نرم کننده

 

لینک های مفید:
خرید لوازم آرایشی

 

2- پرایمر صورت

یکی دیگر از لوازم آرایشی برای زیرسازی پوست برای آرایش بغیر از انواع نرم کننده ها می تواند انواع پرایمر ها باشد که کاری تقریباً مانند نرم کننده ها را انجام می دهد .پرایمر کرمی با غلظت بسیار کم است و می تواند پوست را نرم و لطیف و صاف کند و قدرت جذب پوست را افزایش می دهد و وقتی کرم های غلیظ روی پوست استفاده می شود کاملاً جذب پوست شده و کرم ها  پوسته پوسته نمی شوند .پرایمر ها لایه ای محافظتی بر روی پوست ایجاد می کنند و مانع آسیب دیدن پوست با آرایش های غلیظ می شوند .

3- انواع کانسیلر ها

کانسیلر را اصطلاحاً کرم های پوشش دهنده هستند و لک ها و تیرگی پوست را می پوشانند و غلیظ هستند این نوع از کانسیلر ها به دو دسته کانسیلر پوست و کانسیلر دور چشم تقسیم می شوند .

4- انواع کرم پودرها

کرم پودر ها یا همان به اصطلاح سفید کننده ی پوست برای روشن کردن و یا یکدست کردن پوست صورت استفاده می شوند و در درجات روشن تا تیره تولید می شوند .این کرم پودرها مخصوص پوشانندگی و درخشان کردن پوست هستند و می توانند پوست را به رنگی که خواهان آن هستید از تیره تا روشن درآورد.

5 – انواع پنکیک

پنکیک ها برای استفاده از روی کرم پودرها تولید شده اند و در انواع رنگ های تیره تا روشن موجود هستند .پنکیک ها پودرهای فشرده هستند که موجب یکدست شدن و ثابت شدن کرم پودرها بر روی صورت می شوند .

6 – بی بی کرم

نوع دیگری از کرم ها بی بی کرم ها هستند این کرم ها چند کاره بوده و کاملاً جذب پوست می شوند و می توانند لک ها و خال ها را به خوبی بپوشانند در کنار این خاصیت ،خاصیت مرطوب کنندگی و ضد آفتاب و ضد چین و چروک نیز می باشند .این کرم محصول کشور آلمان بوده و با خاصیت درمانی مورد توجه مشتریان می باشند .

7 – انواع رژگونه

رژگونه ها مخصوص رنگ دهی به گونه ها بوده و صورت آرایش شده را از بی حالی درآورده و پوست صورت را کاملاٌ شاداب می کند و به آرایش شما روح می بخشد .رژ گونه ها در انواع رنگ ها به صورت پودری فشرده ،بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند .

8 – کانتور صورت

کانتور از انواع لوازم آرایشی است که برای تغییر حالت صورت مورد استفاده قرارا می گیرد . با کانتورمی توان شکلی دلخواه به چهره داد. کانتور ها در رنگ های تیره و روشن موجود هستند که رنگ های تیره برای نشان دادن عمق و رنگ روشن برای نشان دادن برجستگی های صورت استفاده می شوند .

9 – انواع هایلایتر

این محصول پودری درخشنده است که برای جلوه ی بیشتر در گونه ها ،چانه و روی بینی و هر نقظه ای از صورت که قصد دارید بیشتر جلوه کند،استفاده می شود .

10 -پودر و اسپری تثبیت کننده

پس از اتمام آرایش صورت برای افزایش ماندگاری و تثبیت کنندگی آرایش می توان از انواع پودرها و یا اسپری های تثبیت کننده استفاده کرد.این پودرها و اسپری ها مانع از تعرق پوست شده و همچنین حالت چسبندگی و ضد آب بودن به آرایش می بخشد و انواع اسپری آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

11 – پودرهای برنزه کننده

کسانی که علاقه مند به برنزه شدن هستند می توانند به جای صرف هزینه گزاف با خرید این پودرها به نسبت دلخواه خود را برنزه کنند .

12 – انواع ریمل

ریمل محصول آرایشی مخصوص مژه ها است که البته ریمل های مخصوص ابرو نیز وجود دارد . انواع ریمل های  موجود در بازار را در مقاله مربوط به ریمل ما بخوانید .

13 – خط چشم و خط لب

یکی دیگر از لوازم آرایش که خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و افراد مبتدی نیز به آن ها علاقه مندند انواع خط لب و خط چشم است که به صورت مداد بسیار پرطرفدار هستند اما انواع ماژیکی و مایع نیز وجود دارد که بیشتر آرایشگران خبره و افراد با تجربه از آن بهره می برند در مقالات جداگانه به بررسی هر یک از این لوازم و انواع آنها پرداخته ایم و شما می توانید با مراجعه به آن صفحات اطلاعات کاملی دریافت کنید .

14 – فرمژه

یکی از محصولات به ظاهر ساده اما کاربردی انواع فرمژه است که شاید از نظر ظاهری متفاوت باشند اما کارایی یکسانی دارند و برای حالت بخشی و فر کردن مژه ها بکار می روند و برای افرادی که مژه های بلند دارند و نمی خواهند در مهمانی ها و جشن ها از مژه مصنوعی استفاده کنند مناسب است و همین طور برای کسانی که مژه های کوتاه دارند نیز بسیار کاربردی است چون می توانند در تمام طول روز با استفاده از این وسیله و زدن کی ریمل مژه های خود را پرتر و بلند تر جلوه دهند و بر زیبایی چشمها بیفزایند .

15 – مژه مصنوعی و چسب مژه

مژه مصنوعی همان طور که از نامش پیداست برای چسباندن روی مژه طراحی شده تا مژه ها را بلند یا پرتر نشان دهد و در انواع طرح ها موجود است که به نسبت حالت و شکل چشم ها و مژه ها و حتی آرایش می توان نوع خاصی از آن را انتخاب کرد . چسب مژه برای چسباندن مژه مصنوعی تولید شده است این چسب برای چشم مضر نبوده و موجب درد یا سرخی مژه ها نمی شود .

16 – مداد ابرو

یکی از لوازم آرایش ابرو ،مداد ابرو است این مداد ها در انواع متنوعی تولید می شوند تا بتوان با آن ابرو را پررنگ کرده و به رنگ دلخواه درآورد و همچنین عیوب و نقص های ابرو را با مداد ابرو ترمیم کرد .

17 – ژل ابرو

ژل ابرو برای افرادی که ابروهای پری دارند مناسب است و می تواند ابروها را خوش حالت و براق کند .

18 – سایه ابرو

سایه ابرو نیز مانند مداد ابرو برای پرکردن و ترمیم نقایص ابرو مناسب است و باید با قلمو مورد استفاده قرار گیرد و تنوع رنگی مناسبی برای ابروها دارد .

19 – واکس ابرو

این محصول برای از بین بردن موهای زائد کناره های ابرو به کار می رود و افراد مبتدی نیز با کمی دقت می توانند به راحتی از این محصول بهره ببرند .

20 – انواع رژلب

رژلب ها در انواع بسیار متنوع با رنگ های جذاب و فراوان موجود هستند که ما در مقاله ای جداگانه به بررسی تمامی انواع آنها پرداخته ایم پس در صورت نیاز به صفحه  ی مربوط مراجعه فرمایید.

21 – انواع برق لب

برق لب ها برای براق کردن و درخشندگی لب ها استفاده می شوند و در دو نوع فقط براق کنند و یا هم رژ و هم براق کننده موجود هستند استفاده از این رژ در مهمانی ها و جشن ها دوستداشتنی و جذاب است اما این نوع از رژلب ها ماندگاری بسیار پایینی دارند .

22 – خط لب

برای زیبا سازی لب به غیر از رژلب به مداد لب نیز نیاز است بخصوص برای افرادی که مشکل نداشتن خط لب دارند و استفاده ی رژ به تنهایی نمی تواند نمای چندانی به لب ها بدهد و حس بخش بودن رژ در اطراف لب تلقین می شود در حالی که با یک خط لب ساده لب ها بسیار خوش حالت و جلوه ی لب ها بیشتر می شود.

23 – حجم دهنده های لب

برای حجم دادن به لب و برجسته کردن ان بسیار کارآمد است بدین ترتیب که به طور موقت ،پوست لب را تحریک و متورم می کند .

24 – بالم یا بوم لب

این محصول جهت سلامت لب استفاده می شود بدین صورت که پوست لب را مرطوب نگه داشته و اجازه نمی دهد سرما و باد به پوست لب آسیب بزند.

25 – پرایمر لب

این محصول در زیر رژلب مورد استفاده قرار می گیرد و موجب افزایش ماندگاری رژلب می شود این محصول مانند کرم پودر بوده و رنگی مات دارد و بر زیبایی لب می افزاید.

26 – لاک لب

این محصول ماندگاری بالایی نسبت به رژلب داشته و تا چندین ساعت بر روی لب باقی می ماند .

27 – انواع صابون های آرایشی و بهداشتنی

صابون طلا و خاویار: بهترین درمان برای لک و جای خوش با لطافت بخشی به پوست و کلاژن سازی مؤثر برای پوست های آسیب دیده با تأثیر گذاری کاملاٌ آشکار
صابون عسل : بسیار مناسب برای برطرف کردن چین و چروک و لطافت بخشی به پوست ترمیم پوست های آسیب دیده و خشک با پاکسازی انواع لک های پوستی و آفتاب سوختگی