چه کنیم تا پوست صورت مان همیشه زیبا و با طراوت باقی بماند؟ این سؤال برای کثر افراد پیش می آید و دوستدارند بدانند که چه رفتاری در پیش بگیرند تا از کودکی تا زمان کهولت پوستی زیبا و شاداب داشته باشند .ما قصد داریم در این مقاله نکاتی به شما ارائه دهیم تا به کمک آنها همیشه پوست صورت را از آسیب ها حفظ کنید.

جوانسازی پوستجوانسازی پوستبهترین دستگاه جوانسازی پوست کلینیکال

روش های جوانسازی و مراقبت از پوست صورت

1- استفاده از ضد آفتاب

اشعه های خورشید بیشترین آسیب را در طول عمرتان به پوست صورت شما وارد می کنند پس باید از پوست در برابر این اشعه ها محافظت شود. بدانید که مهم نیست هوا آفتابی یا ابری باشد نور خورشید در هر صورت به پوست شما آسیب می رساند فقط درجات این آسیب در روز های افتابی یا برفی با شدت بیشتری است.

برای جلوگیری از این آسیب ها انواع بسیار متنوعی از ضد آفتاب ها در اختیار شما است تا بسته به شرایط پوستتان که ممکن است نرمال ، خشک یا چرب باشد و همچنین شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید که ممکن است آب و هوایی با آفتاب شدید باشد و نیاز به استفاده از ضد آفتاب ها با درصد های بالا را داشته باشید، بتوانید از میان این تنوع ضد آفتاب بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

استفاده از ضد آفتاب با SPF بالای 30 درصد بهترین گزینه هستند که می توانند به خوبی از پوست مراقبت کنند و در جوان سازی پوست مؤثر هستند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که روی ضد آفتاب کلمه ی (طیف وسیع یا Broad Spectrum) نوشته شده باشد این کلمه به این معنا است که ضد آفتاب قدرت محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB را داشته و از آسیب های شدیدی که این اشعه ها بر روی پوست می گذارند،جلوگیری می کند.

2- برنزه کردن پوست ممنوع

برنزه کردن پوست صورت که بیشتر مورد توجه خانم های جوان است از بزرگترین اشتباهاتیست که یک فرد می تواند برای یک جذابیت موقتی اتخاذ کند.در این روش، پوست مستقیم در معرض اشعه ی UV قرار می گیرد اشعه ای که موجب تیره شدن و پیری زودرس در پوست می شود.سولاریوم نیز با اشعه ی UV کار می کند و کسانی که به سلامت پوستشان اهمیت می دهند باید از این روش های خطرناک جداٌ خودداری کنند.

اشعه ای که در این روش ها استفاده می شود یا همان اشعه ی فرابنفش در کنار تغییر رنگ پوست موجب لکه های پوستی و از بین رفتن رشته های کلاژی و الاستین پوست می شوند که به مرور زمان پوست را دچار چین و چروک می کند و آسیب های مشابه اشعه های مضر خورشید را حتی با درصدی بالاتر بر روی پوست باقی می گذارد.

3- استفاده از عینک آفتابی

پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و اکثر افراد دچار کبودی و تیرگی اطراف چشم هستند.استفاده از عینک آفتابی روشی قابل قبول برای حفاظت از پوست های اطراف چشم است چون می تواند جلوی تابش اشعه های مضر خورشید به اطراف چشم را گرفته و هم ااز چشم و هم از اطراف چشم محافظت کند.چین و چروک اطراف چشم از شایع ترین مشکلاتی است که وقتی در اثر نور خورشید چشمانتان را باریک می کنید به مرور زمان برایتان پیش می آید و شما می توانید با عینک های آفتابی از این مشکلات جلوگیری کنید.

4- چاق و لاغر شدن مداوم ممنوع

برخی از افراد از اندام خود راضی نیستند و می خواهند چاق تر یا لاغر تر شوند اما چون از روش های مناسبی استفاده نمی کنند و یا بعد از رسیدن به هدفشان باز کم کاری کرده و به وزن قبلی برمی گردند به مرور زمان این چاق و لاغر شدن مداوم موجب از بین رفتن بالشتک های چربی زیر پوست شده و پوست صورت افتادگی پیدا می کند و سلامت پوست به خطر می افتد.

5- سیگار کشیدن ممنوع

استفاده از سیگار و قلیان و دخانیات با از بین بردن کلاژن های پوست و همچنین با تنگ کردن عروق پوستی مانع رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می شوند و سرعت پیری زودرس پوست صورت را به شدت جلو می اندازند در حدی که شاید دیگر روش های جوانسازی کارگر نباشد .پیشنهاد ما به افراد سیگاری برای سلامت پوستشان فقط ترک دخانیات در اولین فرصت است.

6- شستشوی صورت در طی روز

تجمع آلودگی ها و مواد آرایشی موجب بسته شدن منافذ پوست شده و اکسیژن رسانی و جریان خون را در پوست مختل می کنند.شستشوی پوست بعد از تعرق و یا برگشت به منزل یکی از روش های محافظت از پوست است و باید پوست حداقل دو بار در روز شستشو داده شود.

7- استفاده از مشروبات الکلی ممنوع

مصرف الکل از هر نظر برای بدن مضر است حتی برای پوست چون موجب کم آبی در پوست شده ، شادابی و طراوت پوست صورت را از بین برده و موجب کدری پوست می شود.

8- استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده ها

حتی پوست های چرب نیز نیاز دارند مقدار مناسبی از چربی را در سطح خود داشته باشند پس بسته به شرایط پوست که ممکن است خشک یا نرمال یا چرب باشد باید از برند های معتبر و مناسب برای پوست صورت خود استفاده کنید.بهتر است هر بار بعد از شستشوی پوست با مواد شوینده از نرم کننده یا مرطوب کننده ها استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

9-شستشوی صورت قبل از خواب

قبل از خواب حتماً پوست صورت را شستشو داده و اجازه ندهید مواد آرایشی بر روی پوستتان باقی بماند چون منافذ پوست را بسته و اجازه ی رسیدن اکسیژن به پوست را نمی دهد و موجب افزایش لک ها و جوش بر روی پوست خواهد شد و همچنین در پیری زودرس در پوست بسیار مؤثر است.برای شستشوی صورت از آرایش بهتر است اول از موادی مانند شیرپاکن ها استفاده کرده و پوست را پاک کنید و سپس با شامپو بچه و یا صابون های مخصوص و مناسب با شرایط پوست ،صورت را شستشو دهید.

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک زیبایی در تهران