افراد در زندگی معمول خود از خوراکی های زیادی استفاده می کنند که برخی از آنها برای فرد مفید است و برخی دیگر جز ضرر سودی ندارند پس بهتر است افراد خوراکی هایی که می خوردند را شناخته و شکم خود را با موادی پر کنند که برایشان سلامت ، زیبایی پوست و عمری طولانی به همراه داشته باشد.

زیبایی از دغدغه های اکثر افراد است و تلاش می کنند زیبا بمانند و یا زیبایی از دست رفته خود را بازیابند مواد غذایی که وارد بدن ما می شوند می توانند در حفظ و بازپس گیری زیبایی بسیار مؤثر و کاربردی باشند پس اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید در ادامه ما را همراهی کنید تا با خوراکی هایی که پوست را درخشان می کنند آشنا شوید.

اکثر افراد تلاش می کنند تا پوستی درخشان و صاف داشته باشند و برای رسیدن به این هدف دست به هر کاری می زنند اما بهتر است قبل از اقدام به درمان های با هزینه هنگفت استفاده از خوراکی های مفید در درخشان شدن پوست را امتحان کنند.

متخصصان پوست بر این باورند که افراد برای حفاظت و بازسازی پوست خود باید از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B در رژیم غذایی خود استفاده کنند تا تولید کلاژن و ساخت الاستین و مواد معدنی در پوست افزایش یافته و به سلامت پوست کمک کنند.

بهترین سالن زیبایی در صادقیه

خوردن چه میوه هایی برای درخشان شدن پوست نیاز است؟

1- هندوانه : هندوانه میوه ای ارزان قیمت است که در گذشته فقط در تابستان یافت می شد اما امروزه در تمام فصل ها می توان این میوه را خریداری کرده و از ویتامین C غنی در این میوه کمال استفاده را برد.ویتامین C به پوست در کلاژن سازی کمک کرده و در بهبود زخم ها و آسیب های پوستی نیز مفید است.خوردن آب هندوانه به افزایش لیکوپن و کاروتن در بدن منجر شده و در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مؤثر است.

2- انار : این میوه ی جادویی و کمیاب در دنیا که از اقبال خوب در کشور ما موجود است حاوی الاژیک اسید و پونیکالاگین بوده و برای حفظ و تولید کلاژن در پوست بسیار مفید است این میوه رادیکال های آزاد روی پوست را نابود کرده و در درمان زخم های پوستی بسیار مؤثر است.

3- گردو : امگا 3 از مواد مورد نیاز پوست برای شفافیت و درخشندگی است که در گردو یافت می شود و منبعی غنی از پروتئین و مس نیز هست و همچنین مس در افزایش کلاژن سازی در پوست تأثیری قابل توجه دارد.

4- زغال اخته : این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A است که در تنظیم چربی پوست مؤثر بوده و از خشکی و التهاب پوست جلوگیری می کند.

5- لیمو ترش : این میوه جذاب حاوی ماده ی آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده و در درخشان کنندگی و روشن کنندگی پوست بسیار مؤثر بوده و بهتر است همیشه در رژیم غذایی ،این ماده را قرار داد و از اثرات آن غافل نشد.

6- سیب زمینی : در رژیم غذایی اکثر ایرانیان سیب زمینی جایگاهی ویژه دارد و نه تنها در غذا ها حتی در کنار کباب ها نیز دلچسب است.این ماده غذایی سالم و پرکالری ،حاوی هیدوکربن و نشاسته برای پوست نیز مفید بوده و موجب درخشندگی ، روشنی و صافی پوست خواهد شد البته در صورتی که همراه آن مقادیر زیادی نمک یا روغن استفاده نکنید.

7- ماهی های چرب : این دسته از ماهی ها حاوی فسفر ، کلسیم ، نیاسین ، مس ، کولین ،اسیدهای چرب امگا 3 ،پروتئین ، ویتامین D و  همچنین ویتامین B12 موجود در ماهی های چرب برای بازسازی سلول ها اهمیت داشته و حاوی سلنیوم بوده و از پوست در برابر تابش اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

8- گوجه فرنگی : در تمام سال می توانید گوجه فرنگی بخرید و برای سفید کردن و درخشان کردن پوست این میوه را به هر شکلی که می خواهید خام یا پخته استفاده کنید.

9- پاپایا : میوه پاپایا از میوه های کمتر شناخته شده و وارداتی است که به عنوان میوه روشن کننده و سفید کننده معروف بوده و غنی از ویتامین ها می باشد و به صورت خام یا نیمه پخته قابل مصرف است.

10- سبزیجات و میوه های نارنجی : سبزیجاتی همچون کدو ، هویج ، کدو هلوایی و میوه هایی چون زرد آلو و انبه از مواد غذایی مؤثر در درخشان کنندگی پوست هستند و به هر صورتی که در رژیم غذایی استفاده شوند مفید خواهند بود.

11- روغنی زیتون : روغن زیتون از جمله روغن های طبیعی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و نه تنها برای پوست مفید است بلکه شاید با قاطعیت بتوان گفت درمانی معجزه آسا برای چندین قسمت بدن است.

ویتامین C و جوان سازی پوست

راهکارهایی برای درخشان شدن پوست

  • رژیم غذایی مناسب
  • ورزش کردن
  • دوری از استرس و اضطراب
  • استفاده از برخی ماسک های مناسب با شرایط و نوع پوست
  • لایه برداری پوست در کلینیک یا در خانه با موادی مانند سفید آب یا لایه بردار های شرکتی و انواعی از ماسک های لایه بردار خانگی

چه کرمی برای چه پوستی مناسب است؟

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

بهترین کلینیک زیبایی در شرق تهران