آرایش ساده یا غلیظ کدام بهتر است؟جواب دادن به این سؤال برای اشخاص مختلف نمی تواند جوابی یکسان باشد. چون میزان آرایش هر خانمی بسته به سلیقه و موقعیت اجتماعی او متفاوت خواهد بود.در پاسخی کوتاه به این سؤال باید گفت که،محققان در تحقیقی جالب به این نتیجه رسیدند که آرایش ملایم از دید شرکت کنندگان در این تحقیق موجب جذابیت بیشتر خانم ها می شود و آرایش غلیظ از دید شرکت کنندگان ذهنیت مثبتی ایجاد نمی کند.

در ادامه این مقاله سعی می کنیم علت محبوبیت و نوع و چگونگی آرایش ملایم و لایت را همراه با شما بررسی کنیم و شاید بتوانیم جواب تمامی سؤالات شما در این رابطه را پاسخ دهیم.
کلینیک زیبایی

آرایش لایت

آرایش لایت یا همان آرایش اروپایی به معنای کلی روشن در کنار آرایش یعنی آرایشی که با استفاده از رنگ های ملایم و روشن انجام می شود.در سبک آرایش اروپایی خبری از رنگ های جیغ و تیره نبوده و رنگ های ملایم و روشن مورد استفاده قرار می گیرند.در میکاپ لایت حالت طبیعی چهره حفظ شده و تغییر واضحی در اجزای چهره دیده نمی شود.

برخلاف تصور برخی از خانم ها آرایش ملایم به این معنی نیست که از لوازم آرایشی کمتری استفاده می شود بلکه می توان از انواع لوازم آرایشی آزادانه استفاده کرد مانند خط چشم ،ریمل ، کرم پودر ،پرایمر ، رژگونه ، کانسیلر و … ولی در این نوع از میکاپ خط چشم پهن و دنباله دار و رنگ های جیغ و تند استفاده نمی شود.

آرایش لایت از جمله آرایش های بسیار جذاب و ملایم است که می توان در هر مکانی از آن استفاده کرد و با آرایشی کامل اما ملایم زیبایی طبیعی و دلچسب داشت.شاید در عروسی ها و میهمانی ها آرایش غلیظ مورد پسند باشد اما مطمئناً در مکان های عمومی و میهمانی های بسیار رسمی و کاری داشتن آرایش ملایم بیشتر مورد پسند بوده و شما را جذاب تر جلوه خواهد داد پس استفاده از این سبک آرایش را نادیده نگیرید.

 

بهترین کرم ضد لک و روشن کننده

چگونه آرایشی ملایم و زیبا داشته باشید؟

همان طور که در بالا گفتیم داشتن آرایش ملایم به منزله استفاده از مواد آرایشی کمتر نیست بلکه باید مراحل آرایشی کامل به درستی اجرا شود و فقط از لوازم آرایشی با رنگ جیغ یا خط چشم پهن و کشیده استفاده نشود .در ابتدای آرایش پوست باید تمیز و با کرم مرطوب کننده مناسب ،مرطوب شود.

در مرحله بعد نوبت به استفاده از کرم پودر می رسد و  شما باید کرم پودری مناسب با تناژ رنگ پوستتان انتخاب کنید و با کمک براش آن را به طور یکنواخت روی پوستتان پخش کنید. استفاده از کانسیلر ها به عنوان کرم پودری لطیف و بسیار مناسب برای پوست که فقط یک درصد روشن تر از پوستتان باشد شما را در انجام آرایشی بی نقص یاری خواهد کرد.

استفاده از کانسیلر با نک انگشتان و به صورت ضربه ای روشی مناسب برای استفاده از کانسیلر ها است بخصوص بر روی گودی چشم تا پوستی صاف ،یکدست و طبیعی داشته باشید.در این مرحله نوبت به استفاده از رژگونه است و استفاده از رژگونه با رنگ ملایم و مات مانند رنگ هلویی انتخابی دلچسب خواهد بود.

استفاده از رژلب نیز باید در سبک آرایش لایت با دقت استفاده شود و از رنگ های طبیعی و تنها چند درجه متفاوت از رنگ لب ها باشد استفاده کنید.

آرایش لایت برای چشم ها

در یک میکاپ ساده برای آرایش چشم ها بهتر است از یک پالت سایه ملایم استفاده شود.رنگ های بژ روشن از رنگ هایی هستند که در یک میکاپ اروپایی مورد استفاده قرار میگیرند.در این نوع از ارایش از خط چشم قهوه ای تیره با براش زاویه دار  مخصوص خط چشم ،برای طبیعی شدن ارایش و حفظ حالت نچرال چشم ها استفاده می شود.
استفاده از ریمل برای آرایش مژه ها سلیقه ای بوده و می توانید آزادانه ریمل مد نظر خود را انتخاب کنید،دقت کنید که ریمل شما حجم دهنده نباشد و یا فقط با یک فر مژه ،به مژه های خود حالت دهید.در استفاده از ریمل توجه داشته باشید که ریمل شما باید بسیار ملایم و طبیعی کار شود.

بهترین سالن زیبایی

بهترین سالن زیبایی در تهران

معرفی مشاغل شما در سایت ایرانا بیوتی  

گروه نقاشی ساختمان لوکس با قیمت مناسب و ضمانت کیفیت