امروزه اهمیت زیبایی، برای افراد در درجه اول قرار دارد هر چند معیارهای زیبایی برای افراد یکسان نبوده و در اغلب موارد استانداردی برای آن وجود ندارد اما یکی از اعضای صورت که برای خیلی از خانم ها مشکل ساز بوده و به دلایل متفاوت فکر می کنند جزء عیوب صورتشان است،بینی است .کانتور بینی یکی از روش های شکل دادن به بینی است که کمک بسیار شایانی به زیبایی خواهد کرد.

کانتورینگ نوعی از هنر نمایی در آرایش حرفه ای است که فرم و شکل بینی را بسیار متفاوت و مورد پسند خواهد کرد و بدون پرداخت هزینه سنگین و تحمل عوارض عمل جراحی زیبایی می توان بینی را به شکل مورد نظر تغییر حالت داد.بینی ممکن است به شکل گوشتی ، عقابی ، پهن ، کج و … باشد اما تا چه حدود میتوان این عیوب را با کانتور بینی کاور کرد نیاز به آموزش دقیق دارد که تماشای فیلم های آموزشی نیز می توان کمک رسان باشد.

 

 

کانتورینگ چیست؟

برای درک بهتر کانتورینگ بینی باید در ابتدا بدانید به طور کلی منظور از کانتورینگ چیست ؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که کانتورینگ تکنیکی از آرایش است که در آن به کمک لوازم آرایشی فرم و شکل بینی ، پیشانی ، استخوان های گونه و چانه مشخص می شود و با برجسته کردن موارد مثبت در چهره و کمرنگ کردن معایب چهره بر زیباتر شدن چهره کمک می کند.

در روش کانتورینگ از سایه های گرم و سرد که چند درجه تیره تر از رنگ اصلی پوست هستند استفاده می شود.در این تکنیک می توان از یک هایلایتر که روشن تر از رنگ کانتورینگ است کانتورینگ را متعادل کرد.محصولات کانتور بینی بیشتر پودری هستند و حاوی پالت های با رنگ های تیره برای کانتوریگ و رنگ های روشن برای هایلایت می باشند.و نوع دیگر این محصول کرمی است که هر دو نوه در برجسته کردن اعضای صورت مؤثر هستند.

 

لینک های مفید:
میکروبیلدینگ

 

انواع کانتور بینی

کانتور های پودری : کانتورینگ های پودری برای انواع پوست های چرب موردی مناسب بوده و همچنین افراد مبتدی می توانند با کمک کانتور های پودری شدت و رنگ کانتور را راحت تر تنظیم کرده و کانتور بینی را اجرا نمایند.

کانتور مایع : کانتور های مایع بافت سبک تری داشته و برای افراد با پوست خشک انتخاب مناسب تری خواهند بود اما در استفاده ازاین محصول باید تجربه ای کافی برای تنظیم شدت و رنگ کانتور داشته باشید..

کانتور کرمی : استفاده از کانتور کرمی برای پوست های معمولی و خشک بهترین انتخاب است زیرا به خوبی روی پوست پخش و فید شده و می توانید بهترین نتیجه ی مد نظرتان را داشته باشید در استفاده از این نوع از کانتور ها می توان از ترکیب چند رنگ استفاده کرد و نتیجه ای حرفه ای بدست آورد.

آرایش عروس برنزه

مراحل اجرای کانتور بینی

1- در اجرای کانتور بینی باید به شکل بینی خود توجه کنید و با توجه به اینکه عیوب بینی چیست و چگونه باید رفع شود باید شروع به کار کنید مطمئناً اجرای کانتور بینی کاری تخصصی و حرفه ای است و باید قبل از هر کاری با کمک فیلم های آموزشی و یا به طور حضوری این کار را آموزش ببیند که البته بهترین روش، استفاده از فیلم های آموزشی است.

2- پس از مد نظر گرفتن شکل بینی باید کانتورینگی را انتخاب کنید که سه تا چهار درجه تیره تر از رنگ اصلی پوست شما باشد .

3- از یک اسفنج یا بیوتی بلندر و یا براش زاویه دار کوچک که نوک تیز و ظریف دارند، کمک بگیرید تا کانتور را به طور یکسان و در جاهای مشخص اجرا کنید تا بتوانید به خوبی عیوب بینی را پوشش دهید.از براش نوک تیز برای زدن کرم کانتور ،از بلندینگ برای پخش و محو کردن خطوط کانتور و از براش ظریف دیگری برای اجرای هایلایت مایع و کرمی استفاده کنید.

4- باید در ابتدا خطوط کانتور را با هم ترکیب کنید و بعد هایلایت را اجرا کنید تا با کمک هایلایت خطوط اضافی کانتور را نیز محو کرده و کاری بی عیب و نقص اجرا کرده باشید.

5- در مرحله پایانی، کانتور بینی را با پودر کانتور و قسمت های هایلایت شده را با پودر تثبیت کننده، تثبیت کنید

آموزش آرایش صورت

آموزش کانتور انواع شکل بینی

اکثر افراد از شکل بینی خود رضایت ندارند و احساس بدی در مورد بینی خود دارند حال اینکه این احساس واقعیست یا نه مبحثی جداگانه است. اما در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با شکل انواع بینی و چگونگی کانتور بینی صحبت کنیم.

کانتور بینی پهن : در این نوع از بینی ها شکل بینی لیفت و سربالا نبوده و بینی مستقیماً در راستای گونه ها قرار دارد از این رو برای رفع عیوب این دسته از بینی ها که میزان پهنای آنها ممکن است فرقی محسوس داشته باشد می توانید خطوط تیز کانتور را در دو طرف استخوان بینی کشید ه و بعد این خطوط را با براش به سمت پایین پخش کنید تا محو شود.

کانتورینگ بینی باریک و بلند

همان طور که بینی پهن دوستداشتنی نیست بینی بسیار باریک نیز جذاب نیست و پل بسیار نازک و باریک بینی باید به کمک کانتور کمی پهن تر شده و بلندی بینی نیز باید کمی کوتاه تر شود پس اول در دو طرف استخوان بینی کمی پایین تر  البته بسته به میزان پهنای مورد نیاز برای پل بینی، خطوط کانتور را کشیده و بعد قسمت وسط را با هایلایتر پر کنید و برای کوتاه تر کردن بینی فقط کافیست نصف نوک بینی را هم کانتور بزنید تا طول بینی کمی کوتاه تر به نظر برسد.

کانتورینگ بینی مثلثی

در این شکل از بینی سوراخ های بینی بسیار پهن تر هستند و بینی در زیر ابرو بسیار باریک است .برای رفع عیوب این دسته از بینی ها کافیست خطوط نازکی از زیر ابرو ها تا نوک بینی کشیده شود و روی نک بینی یک خط کانتور نیم دایره ای بکشید و سپس خطوط را به طرف پایین پخش کنید تا بینی از حالت مثلثی خارج شود و نک بینی مشخص شود.

کانتورینگ بینی گوشتی و گرد

در بینی گوشتی و گرد،سوراخ های بینی پهن و پل بینی نازک است ونوک بینی نسبت به بینی های مثلثی گوشتی تر است برای کانتور این شکل از بینی ها باید خط کانتور بینی را مستقیم تا نوک بینی تا گردی بینی ادامه دهید و سپس خط کانتور را به سمت پایین پخش کنید تا سوراخ های بینی کوچکتر و بینی لاغر تر نمایان شود.

کانتورینگ بینی کج

در بینی کج ،پل بینی روی یک خط مستقیم پیش نرفته و کمی ناهموار است و یا به یک طرف متمایل شده است .رفع عیوب این قبیل بینی ها سخت تر است و نیاز به مهارت کافی دارد که البته با تمرین و ممارست می توان به نتیجه ی دلخواه رسید .برای اجرای کانتور گردن تان را خم کرده و مستقیم به آینه نگاه کنید سپس از ناحیه ی ابرو دو خط که در حد امکان موازی باشند بکشید.

این خطوط ممکن است به علت شکل نامنظم بینی زیاد موازی نباشند اما مشکلی نیست و فقط کافیست خطوط را با کرم پودر ترکیب و محو کنید تا شکل بینی منظم تر به نظر برسد سپس با کمک هایلایتر روی پل بینی خطوط ضخیم بکشید تا کجی بینی تا حد امکان محو شود.

کانتور بینی

نکات مهم در اجرای کانتورینگ بینی

  • آماده کردن پوست : قبل از اجرای کانتورینگ باید پوست با استفاده از پرایمر و کرم پودر آماده کرده و روی آن فیکساتور تثبیت کننده بزنید تا پوستی مخملی و مات داشته باشید .
  • هایلایتر و کانسیلر : برای اجرای کانتور در هر شکل و حالت بینی باید ابتدا با یک کانسیلر یا هایلایتر از وسط ابرو تا نک بینی خطی ضخیم بکشید و آن را روی بینی پخش کنید.
  • کشیدن دو خط مستقیم بر روی پل بینی از استخوان ابرو ها یا پایین آن تا نک بینی بسیار مهم است و باید مطمئن شوید که خطی که کشیده اید صاف باشد  برای این منظور اول خطی روشن بکشید و اگر بی عیراد بود خط را تیره کنید.
  • در این مرحله با یک مداد کانتور تیره در خط دو طرف بینی کنار هایلایتی که کشیده اید یک خط تا نوک بینی بکشید هر قدر خط تیره با هایلایتر نزدیک تر باشند بینی باریک تر به نظر می رسد و همچنین با کشیدن خط تیره بر روی پرده های بینی می توان بینی را کوچکتر جلوه داد.
  • محو کردن خطوط و هایلایتر آخرین مرحله در  کانترو بینی است و باید سایه ها در هم فید شوند و این کار نیاز به مهارت و دقت فراوان دارد تا خطوط محو شده و سایه روشنی بر روی بینی باقی بماند و عیوب بینی مخفی شوند.برای این کار می توان از نوک انگشتان و یا از براش استفاده کرد.
  • برای محو بهتر خطوط بهتر است با نوک انگشتان و یا با براش به حالت دایره ای رنگ را دوار به سمت بیرون صورت پخش کرد.
  • همیشه پل بینی را با هایلایتی که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ اصلی پوست است پوشش دهید و بسته به اینکه می خواهید پل بینی باریک تر یا پهن تر به نظر برسد این خطوط را باریک تر یا ضخیم تر در نظر بگیرید.
  • به جای هایلایتر می توان از سایه سفید چشم یا کانسیلر و یا کرم پودر استفاده کرد فقط باید در انتخاب رنگ از رنگ های با درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست استفاده کرد.
  • افرادی که نک پینی پهنی دارند می توانند با رنگ های تیره تر و مات روی نوک بینی منحنی سوراخ های بینی را کوتاه تر و کوچک تر جلوه دهند.

جمع بندی نهایی

استفاده از روش کانتورینگ بینی شاید در ظاهر به نظر کاری سخت باشد اما با کمی تمرین و ممارست می توان روی آن مسلط شد و به راحتی شکل بینی را تغییر داد و دیگر مجبور به عمل زیبایی پرهزینه و پر عارضه نشد پس برای آموزش بیشتر این روش به خواندن مقالات اکتفا نکرده و از فیلم های آموزشی در این رابطه استفاده کنید .