یکی از محصولات آرایشی مناسب برای فرم دادن به مو ها ،اسپری مو است.اما اینکه اسپری مو چیست و چه کاربرد هایی دارد و آیا عوارضی برای موها دارد یا نه و اینکه فواید و معایب استفاده از اسپری مو چیست را در ادامه بررسی خواهیم کرد تا اگر  جزء افرادی هستید که از این محصول زیاد استفاده می کنید با اطلاعات کامل و کافی، این کار را انجام دهید .

معرفی اسپری مو

مهمترین سؤال این مبحث این است که اسپری مو چیست ؟ اسپری مو محصولی مخصوص فرم دادن و حفظ حالت مو تا چندین ساعت است .این محصول در برابر رطوبت و وزش باد حالت موها را حفظ کرده و اجازه نمی دهد حالت مو ها خراب شود .استفاده از این محصول در بین خانم ها و آقایان رواج داشته و آرایشگران نیز از اسپری ها استفاده می کنند تا در هر آب و هوایی حالت مو ها حفظ شود.

 

لینک های مفید:
کراتین مو

 

کاربرد اسپری مو

اولین کاربردی که افراد در رابطه با اسپری مو توقع دارند فرم دهی و حفظ حالت موها است بخصوص در مهمانی ها که افراد موهای خود را با مدل های متنوعی از شنیون ها آرایش کرده و با کمک اسپری مدل مو را ثابت می کنند تا موها چندین ساعت حالت خود را حفظ کند .اما اسپری مو کاربرد دیگری هم دارد و آن پرپشت کردن موهای  کم پشت است افرادی که موهای کم پشتی دارند و موها به سرشان می چسبد می توانند به کمک اسپری مو ،موها را پوش داده و با پاشش اسپری مو ،موها را پرپشت و زیبا تر جلوه دهند.

برخی افراد موهایی وز دارند این افراد می توانند به کمک اسپری مو ،وزی موهای خود را از بین ببرند و موهای صاف داشته باشند که البته این کار موقتی بوده و با شستشوی اسپری موها به حالت قبل برمی گردد.شفاف کردن مو ها از دیگر کاربرد اسپری مو است. اسپری مو ، موهای کدر را براق و شفاف کرده و رنگ مو ها را جلوه ای صد چندان می بخشد.

اسپری مو

روش استفاده از اسپری مو

برای استفاده از اسپری مو ابتدا موها را شستشو دهید تا تمیز باشند و اثری از ژل یا موس مو برروی موها باقی نماند سپس موها را به خوبی شستشو دهید اگر موها خیس باشد نتیجه ی دلخواه از اسپری مو کسب نخواهید کرد و موها با خشک شدن حالتی متفاوت پیدا خواهند کرد .

اسپری مو نیز با ترکیبات متنوع تولید شده اند که برای موها با شرایط متفاوت می توان اسپری مویی متناسب با شرایط موها انتخاب کرد تا همخوانی ویژگی های مو با اسپری در نتیجه بخشی بهتر کمک رسان باشد.برند اسپری ها نیز مهم است چون برخی برند ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و درخشش و حالت دهی خوبی به مو ها نمی دهند.

 

لینک های مفید:
بالیاژ مو

 
برای استفاده از اسپری باید فاصله مناسب با موها را در نظر گرفته و به طور یکنواخت به تمام قسمت های مو اسپری کرد .فاصله خیلی نزدیک به موها موجب چسبندگی بیش از اندازه موها شده و حالت موها را خراب می کند و فاصله زیاد اسپری با موها نیز می تواند موجب نرسیدن کامل مواد اسپری به موها شده و کارایی آن را کاهش دهد.

قبل از استفاده از اسپری آن را به خوبی تکان دهید تا مواد داخلش ترکیب شوند و لایه ای یکنواخت را روی موها اسپری کنید و بعد از خشک شدن اسپری روی مو ها در صورت نیاز مجدداً از اسپری استفاده کنید ولی استفاده یکباره و بیش از حد از اسپری ممنوع است چون ممکن است موها به هم بچسبند و حالت خود را از دست بدهند که در این صورت تمام زحمات شما برباد رفته و باید موها مجدد شسشته و آرایش شود.

اسپری مو

مزایای اسپری مو

  • حالت دهنده مو ها
  • ثبات بخشیدن به حالت مو ها
  • قابل اجرا برروی شینیون برای حفظ حالت شینیون مو ها
  • حفظ حالت مو ها تا چندین ساعت
  • مقاوم کردن حالت مو در برابر رطوبت و وزش باد
  • درخشان کننده مو ها
  • صاف کردن موهای وز
  • پرپشت کننده موهای کم پشت
  • قابل استفاده روزانه بدون ایجاد آسیب به موها

 

معایب اسپری

  • با اینکه اسپری مو آسیبی به موها وارد نمی کند اما اگر در استفاده روزانه از این محصول آخر شب موها را شستشو ندهید به مرور زمان به موها آسیب خورده و دچار ریزش و پوسته پوسته شدن سر خواهید شد پس باید حتماً بعد از استفاده از اسپری موها را شستشو داده و بعد بخوابید.
  • برخی افراد دچار خشکی و چسبندگی موها می شوند که عارضه ای بسیار نادر است اما در صورت بروز این مشکلات باید استفاده از این محصول را متوقف کنید.
  • هر محصولی کیفیت های متفاوتی دارد در رابطه با اسپری مو نیز باید به برند و تاریخ انقضای محصول دقت کنید.
  • استفاده روزانه اسپری مو عارضه ی متداولی ندارد اما چون مانع از تنفس موها می شود ممکن است در برخی افراد عوارضی به همراه داشته باشد.
  • برخی افراد ممکن است بر اثر ترکیبات و یا بوی اسپری، دچار حساسیت های تنفسی ، پوستی و یا حساسیت در چشم ها شوند که در این صورت استفاده از این محصول به آنها پیشنهاد نمی شود.
  • در لحظه ی پاشش اسپری مو بهتر است چشم ها را بسته و نفس نکشید تا از عوارض احتمالی در امان باشید.
  • اگر روزانه از اسپری مو استفاده می کنید حتماً از روتین های تقویت موها استفاده کنید.

انواع اسپری مو

1- اسپری دوفاز مو : یکی از انواع اسپری های مورد استفاده برای مو ها اسپری دوفاز است که مو ها را نرم و درخشان کرده و از مو ها در برابر حرارت محافظت می کند پس افراد قبل از استفاده از سشوار و اتو مو می توانند از این اسپری برای محافظت از مو ها در برابر حرارت این دستگاه ها استفاده کنند.

اسپری دوفاز از ترکیبات گیاهی ،روغن های طبیعی و انواع ویتامین ها تشکیل شده است و از مو ها در برابر نور خورشید نیز محافظت می کند و از خشک و وز شدن مو ها جلوگیری می کند.این اسپری قدرت زیادی در برابر وزش باد برای حفاظت از حالت مو ها ندارد.

2- اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو : این اسپری برای تقویت مو ها تهیه شده است این محصول حالت دهنده و نرم کننده بوده و از ترکیبات گیاهی و ویتامین ها تشکیل شده است و در حفظ سلامت مو ها نیز کاربرد دارد.

این اسپری موها را نرم و لطیف کرده و شانه شدن موها را بسیار راحت می کند .از فواید این محصول محافظت از مو در برابر حرارت ، موخوره و شکنندگی موها است و همچنین اسپری نرم کننده ، نرم کننده و درخشان کننده ی موها نیز هست.در استفاده از این محصول نیاز به آبکشی مو ها نیست.

3- اسپری نگهدارنده مو : تافت نام دیگر این محصول است محصولی که مخصوص حفظ حالت مو ها بعد از شینیون یا سشوار مو برای زیبایی بیشتر مو ها است .

اسپری های نگهدارنده مو با قدرت های متفاوت تولید و عرضه می شوند و هر چه قدرت بیشتری در حفظ حالت مو در برابر رطوبت و وزش باد داشته باشند به این معنیست که کیفیت بهتری دارند.اسپری های نگهدارند بر طبق شرایط مختلف موها تهیه شده اند و می توان بسته به ویژگی های مو ها،اسپری مناسب را انتخاب کرد.

4-اسپری شیر مو : اسپری شیر از اسپری های تقویت کننده مو بوده و برای درمان موهای اسیب دیده کاربرد دارد.تغذیه موها و جلوگیری از بروز موخوره و وز شدن مو ها از خواص ممتاز در این اسپری است و همچنین وجود پروتئین در اسپری شیر در رفع اسیب های ناشی از رنگ مو و دکلره نیز مؤثر است.

5- اسپری ضد گره مو : افرادی که موهایی با تارهای نازک ،خشک و اسیب دیده  دارند با مشکل گره خوردن مو ها مواجه هستند و شانه کردن مدام موها برای باز شدن گره ها نیز موجب ریزش و شکستگی مو ها می شود در صورتی که این افراد می توانند به کمک اسپری ضد گره مو ،موهای خود را تقویت و ترمیم کرده و به راحتی موها را شانه بزنند.این اسپری همچنین از مو ها در برابر حرارت نور خورشید و اتو مو و آلودگی هوا محافظت  می کند.

هایلایت بلوند توت فرنگی