استفاده از انواع خط چشم یکی دیگر از مراحل آرایش چشم است که می تواند چشم ها را زیباتر و درشت تر نمایش دهد و جلوه ی سایه چشم را نیز دوچندان کند .کسانی که چشم کوچکی دارند استفاده از خط چشم می تواند بسیار برایشان مفید باشد و به چشم حالت زیبا و حس درشتی دهد .

بهترین سالن زیبایی در ساری

امروزه خط چشم ها در انواع متعدد با برند های متفاوت تولید و عرضه می شوند که چون چشم عضوی بسیار حساس و آسیب پذیر است باید در انتخاب خط چشم با کیفیت و تاریخ تولید و انقضای محصول بسیار دقت کرد.

انواع خط چشم

  • خط چشم مدادی
  • خط چشم مایع
  • خط چشم ژله ای
  • خط چشم ماژیکی

انواع خط چشم

خط چشم مدادی : خط چشم مدادی از پرکاربرد ترین و تقریبا ارزان ترین خط چشم ها است که استفاده از آنها آسان بوده و در صورت کند شدن نک آن به سادگی تراش می شوند و برای افراد مبتدی مناسب هستند . این دسته از خط چشم ها به راحتی پاک شده و رنگ دودی زیبایی پشت چشم ایجاد می کنندو ماندگاری بسیار کمی دارند.انواع خط چشم های مدادی : سرمه ای – پاسه پودری – واکسی – پیچی – مکانیکی

خط چشم مایع : افرادی که مهارت کافی در آرایش و استفاده از مواد آرایشی دارند می توانند از انواع خط لب های مایع استفاده کنند چون استفاده از این خط چشم ها نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارند .خط چشم های مایع برای کشیدن انواع خط چشم های حرفه ای مانند آرایش عربی و … بسیار مناسب هستند .و رنگ تیره تر و غلظت خط کشیده شده بسیار بیشتر خواهد بود که این مطلب بر زیبایی چشم ها می افزاید .این نوع از خط لب ها ماندگاری بالاتری داشته و انواع ضد آب آنها نیز در بازار موجود است .

این خط چشم ها را می توان بسیار باریک رسم کرد و نگران پخش شدن آن بعد از خشک شدن نبود .اما پاک کردن این نوع از خط چشم پس از خشک شدن شاید کمی دردسر ساز باشد و نیاز به شیرپاک کن یا دیگر مواد پاک کننده باشد .

خط چشم ژله ای : خط چشم های ژله ای نوعی از خط چشم ها هستند که به صورت ژله ای بوده و باید با قلمو یا براش استفاده شوند .استفاده از این خط چشم مشکل است چون حالت کرمی داشته و به راحتی پخش می شوند و برای کشیدن خط چشم های باریک نیاز به افراد ماهر و یا تمرین بسیار است .

خط چشم های ژله ای به راحتی با سایه های غلیظ قابل اجرا هستند و ماندگاری بالایی پس از خشک شدن دارند .اما بعد از مدتی خشک می شوند و باید خط چشم دیگری تهیه کنید همچنین افراد با پوست خشک بهتر است از این نوع خط چشم استفاده نکنند چون خشکی بیشتری به پوست می دهند.

خط چشم ماژیکی : این دسته از خط چشم ها مانند ماژیک ها بوده فقط نک باریکی دارند تا کار را برای کشیدن خط های باریک و ظریف آسان کنند.خط چشم ماژیکی ماندگاری بالایی دارد و پس از خشک شدن تمیز کردن آن مشکل است .همچنین استفاده از این خط چشم نسبت به خط چشم های مایع برای افراد مبتدی آسان تر خواهد بود .

میکروپیگمنتیشن

جمع بندی نهایی

استفاده از خط چشم می تواند بر زیبایی فرد بیفزاید اما باید بدانید که به چه شکلی باید خط چشم را بکشید تا بهترین حالت را به چشم ها بدهید.افراد با چهره ها و سایز چشم های متفاوت باید به روش های متفاوتی خط چشم خود را بکشند .پس قبل از هر چیز می توانید به کمک فیلم های آموزشی انواع طرح خط چشم ها را آموزش دیده و مناسب ترین آنها را بسته به شکل چشم هایتان انتخاب و اجرا کنید.