انجام تاتو خط چشم برای زیبای چشم ها امروزه بسیار پرطرفدار است و اکثر خانم ها از آن استفاده می کنند اما تاتو خط چشم نیاز به آمادگی قبلی و همچنین مراقبت های بعد از تاتو دارد و باید قبل از تاتو اطلاعات کافی در این رابطه کسب کنید تا دچار مشکل نشوید.

مراقبت های بعد از تاتو خط چشم در چندین مورد خلاصه می شود که یکی از این موارد که بسیار حائز اهمیت است. استفاده از پمادهای مناسب برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و عوارضی همچون التهاب ، قرمزی و پوسته پوسته شدن لازم است اما اینکه از چه پماد هایی برای این مورد باید استفاده شود را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

تاتو خط چشم

 

لینک های مفید:
تاتو موقت ابرو

 

بعد از تاتو خط چشم چه پمادی استفاده شود؟

ویتامین آ چشمی

اولین و بهترین انتخاب برای استفاده بعد از تاتو خط چشم ،ویتامین آ چشمی است این ویتامین که از گذشته تا امروز همیشه بعد از تاتو خط چشم پیشنهاد می شود با اینکه حجم کمی دارد اما برای طول دوره مراقبت های بعد از تاتو ، میکروپیگمنتیشن و میکروبلدینگ،کافی است.

بعد از تاتو خط چشم باید مدت یک هفته تا ده روز از پماد چشمی استفاده کنید بدین صورت که مقدار کمی از آن را با گوش پاک کن با ضربه های بسیار ملایم روی خط چشم اعمال کنید.

ویتامین آ از بهترین ترمیم کننده های طبیعی و بسیار مناسب است اما استفاده از آن برای افراد با شرایط پوستی متفاوت فرق دارد چون ویتامین آ چرب است و بر پایه وازلین می باشد می تواند با استفاده زیاد موجب پاک شدن خط چشم شود پس اول ویژگی پوست خود را بشناسید تا این ویتامین را به مقدار مناسب مصرف کنید .

افراد با پوست خشک : اگر پوستی خشک دارید باید روزی دو تا سه مرتبه از ویتامین آ چشمی استفاده کنید بدین صورت که مقدار کمی از پماد را بین دو انگشت ماساژ داده سپس با ضربه های بسیار ملایم ویتامین را روی خط تاتو بزنید تا لایه ای نازک روی تمام خط چشم ایجاد شود.

افراد با پوست چرب : اگر پوستی چرب دارید نیازی نیست زیاد از ویتامین آ استفاده کنید و روزی یک بار زدن ویتامین با روش گفته شده در بالا کفایت می کند.

افراد با پوست نرمال : افراد با پوست نرمال نیز روزی یکبار می توانند از ویتامین آ استفاده کنند و در صورت احساس خشکی در محل تتو می توانند از ویتامین آ مصرف کنند.

 

 

تاتو خط چشم

کپسول ژله ای ویتامین E

یکی از ارزان ترین و بهترین ترمیم کننده ها بعد از تاتو خط چشم ویتامین E است برای استفاده از این ویتامین غلاف کپسول را سوراخ کرده و ویتامین را با گوش پاک کن با ضربان ملایم روی محل خط چشم بزنید.اگر روزی یکبار از این ویتامین مصرف کنید کافی خواهد بود.دقت کنید که مواد ویتامین وارد چشم نشود چون موجب سوزش چشم ها خواهد شد.

 

بعد از اجرای تاتو خط چشم چه باید کرد؟

  1. ترشحات محل تاتو را با گازاستریل با فشار بسیار ملایم پاک کنید تا این ترشحات جلوی تنفس پوست را نگیرد.
  2. در روز اول بعد از تاتو بغیر از ویتامین چشمی آ هیچ چیزی روی محل نزنید .
  3. بعد از 24 ساعت هر روز محل تاتو را با آب گرم و صابون بدون الکل شستشو دهید.
  4. روزانه بسته به نوع پوست از پماد های ترمیم کننده استفاده کنید.
  5. اگر محل تاتو دچار خارش شده از خاراندن آن به شدت اجتناب کنید و به جای اینکار محل را به نرمی با آب و صابون شستشو داده و از ویتامین آ یا دیگر ترمیم کننده ها استفاده کنید.
  6. توجه داشته باشید که تا 10 روز از هیچ گونه ریمل مژه و ابرو و حتی قطره های نمکی چشمی استفاده نکنید.
  7. استفاده از لنز های چشمی تا 24 ساعت و حتی تا چند روز پیشنهاد نمی شود.
  8. تا سه روز بعد از تاتو از استخر و حمام رفتن اجتباب کنید.اگر محل تاتو سوزش و خارش و یا کوچکترین التهابی دارد پیشنهاد می شود تا درمان قطعی استخر نروید چون ممکن است موجب عفونت شود.

تاتو خط چشم