بازار ارزهای دیجیتال امروزه از تجارت های جذاب بوده و کسانی که قصد شرکت در این تجارت را دارند باید از اطلاعات کافی در این رابطه برخوردار باشند (بهترین مدرس ارزهای دیجیتال)تا ضرری متوجهشان نباشد.در ابتدای شروع به تجارت ارزهای دیجتال باید بهترین ارزهای دیجیتال را بشناسید تا انتخابی عاقلانه و مناسب داشته باشید.

به غیر از بیت کوین ارزهای دیجیتال آلت کوین نیز رشدهای چند برابری ثبت کرده اند. در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با برخی از ارزهای دیجیتال پربازده آشنا کنیم.

ارز دیجیتال

عوامل مؤثر در انتخاب ارز دیجیتال

  • مدت زمانی که آن ارز به وجود آمده است
  • نوع برخورد توسعه دهندگان ارز دیجیتال مدنظر با مشکلات
  • ثبات قیمت رمز ارز در گذشته
  • پیشرفته بودن فناوری پروژه ارز دیجیتال
  • بالا بودن نقدینگی رمز ارز که به معنی مقبولیت آن است

در ادامه با ما باشید با معرفی 10 مورد از ارزهای دیجیتال

انواع بهترین ارزهای دیجیتال

1- بیت کوین

اولین و شناخته شده ترین ارز های دیجیتال در سراسر دنیا بیت کوین است که بیش از 40% سهم بازار رمز ارزها به بیت کوین اختصاص دارد.بیت کوین (Bitcoin) با نماد BTC با بالاترین حجم معاملاتی روبرو است از این رو می تواند اولین و بهتری انتخاب برای سرمایه گذاری باشد. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در طول یک ماه دچار نوسانات زیادی شده و قیمت ها چندین بار بالا و پایین می شود و در کنار سود ممکن است متحمل ضرر هم شوید.

بیت کوین با هدف جایگزینی سیستم مالی متمرکز فعلی کشورها که تحت نظر بانک ها و دولت ها اداره می شود،ایجاد شده است و با اینکه برخی آن را تأیید نمی کنند اما به عقیده ی عده ی زیادی از مردم ،آینده ی مالی جهان به این تجارت وابسته خواهد بود.

2 – اتریوم

دومین ارز معتبری که می توان نام برد،ارز دیجیتال اتریوم است .این ارز، امکان ایجاد قرار دادهای هوشمند را فراهم کرده و برنامه های غیر متمرکز کاربران را به خود جذب کرده است.اتریوم (Ethereum) به اختصار ETH بعد از ارزهای بیت کوین از ارزهای پربازده در عالم سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال است .ارزهای اتریوم ،قراردادهای هوشمندی معرفی کرده اند که بلاک چین و ارزهای دیجیتال پا را فراتر از یک سیستم مالی جدید گذاشتند و توسعه دهنده های مختلف اجازه یافتند تا (برنامه های غیر متمرکز)(dapps) متنوع برای گوشی های هوشمند و همچنین رایانه ها ایجاد کند.

تیم توسعه دهنده و جامعه ی کاربری وفادار این ارز ها موجب شده تا راه پیشرفت و توسعه ی ارزهای اتریوم توسعه ی بیشتر یافته و راهی موفقیت آمیز را در سال های پیش رو داشته باشد.

3 – لایت کوین

لایت کوین با هدف سرعت بخشیدن به انجام تراکنش های کاربران ایجاد شد و نکته قابل ذکر اینکه تغییرات ارزش بیت کوین بر روی قیمت لایت کوین تأثیر گذار هستند.ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) با نشان اختصاری LTC در سال 2011 میلادی و تقریباً همزمان با بیت کوین وارد بازار ارزهای دیجیتال شد .لایت کوین ادعا داشت که سرعت تراکنش هایش چهار برابر سریع تر از بیت کوین است.اما در این راه موفقیت چندانی کسب نکرد.

با وجود پایین بودن تراکنش لایت کوین اما باز هم این ارز از ارزهای برتر در بازار مطرح است .در سال 2017 لایت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال ،تراکنشی در شبکه ی لایتنینگ انجام دادو امروزه تراکنش های این ارز در شبکه لایتینگ در کمتر از یک ثانیه انجام می شود. سرعت پایین تراکنش های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ،لایت کوین و دیگر رمز ارزها موجب ایجاد شبکه ی لایتینگ شده تا به تراکنش های دیجیتالی سرعت ببخشد.

4 – بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین متعلق به صرافی معروف بایننس بوده و برای کاهش کارمزد این صرافی می توان از ازر دیجیتال استفاده کرد.بایننس کوین (Binance Coin) با نام اختصاری BNB یکی دیگر از ارزهای دیجیتال موفق است که افراد می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

شرکت بایننس پشتوانه این ارز می باشد که یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا محسوب می شود که سابقه درخشانی در این راستا دارد و تلاش دارد رمز ارزش یک توکن کاربردی در اکوسیستم خودش باشد.

با وجودی که بایننس کوین کاربردهای خوبی دارد اما ارزش آن را تقاضای مردم برای خرید تعیین می کند.افرادی که این رمزارز را خریداری می کنند در کارمزد معاملات خود تخفیف می گیرند و مشکلی در تقاضای این رمز ارز وجود نخواهد داشت و تقاضای این رمز ارز را بالا می برد. از بایننس کوین می توان برای سپرده گذاری در صرافی بایننس نیز استفاده کرد و همچنین از این رمز ارز می توان در تمام پروژه هایی که از زنجیره ی هوشمند بایننس استفاده می کنند می توان استفاده کرد.

بایننس کوین در ماه های اخیر رشد چشم گیری داشته و این موضوع موجب شده که بایننس کوین خود را یکی از نقدینه ترین ارزهای دیجیتال فعلی بازار معرفی می کند. تحلیل گران قیمت های بالاتر را برای این رمز ارز تا انتهای سال پیش بینی کرده اند.

5 – کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو از محبوبیت زیادی برخوردار است و علت این محبوبیت استفاده از روش اثبات سهام برای تأیید تراکنش است.این روش برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین به محیط زیست آسیب نخواهد زد.کاردانو (Cardano) یکی از آلت کوین های است که از الگوریتم (اثبات سهام) برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند که این یعنی دیگر مانند بیت کوین نیازی به سخت افزارهای قوی و نیاز به مصرف انرژی برای تأیید تراکنش ها نیست.

رمز ارز کاردانو در رتبه ی پنجم با ارزش ترین ارزهای دیجیتال قرار داشته و از رمز ارزهای دوست دار محیط زیست شناخته می شود از این رو در بین سرمایه گذاران محبوب شده و آینده ی درخشانی هم برایش پیش بینی شده است.باید بدانید که ارز دیجیتال کاردانو همان توکن (آدا ADA) می باشد که در پروژه ی کاردانو کاربرد دارد .

از علل انتخاب رمزارز کاردانو این است که عده ی زیادی عقیده دارند که جایگزینی به صرفه از نظر انرژی برای بیت کوین و اتریوم است.چندی پیش که شرکت تسلا اعلام کرد دیگر به دلیل زیست محیطی از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده نمی کند،کاردانو جزء ارزهای مورد توجه قرار گرفت .قابل ذکر است که کاردانو درجریان آپدیت بزرگ قرار خواهد گرفت که پس از آن می تواند قراردادهای هوشمند را هم پشتیبانی کند و ارزش این رمز ارز افزایش چشم گیری خواهد یافت.

بهترین ارزهای دیجیتال

جمع بندی

امروزه همه چیز در حال اینترنتی شدن است و بازار ارزها نیز از بازارهای سرمایه گذاری پررونق اینترنتی است که روز به روز در حال رشد و ترقی می باشند.کسب اطلاعات کامل و کافی در رابطه با رمز ارزها موجب خواهد شد که سرمایه ی افراد برباد نرفته و روشی مطمئن برای افزایش سرمایه باشد از این رو به شما پیشنهاد می کنیم قبل از شرکت در این سرمایه گذاری در کلاس های حضوری یا آنلاین و یا حتی فیلم های آموزشی استادان این حرفه بهره برده و با علم کامل راهی پر از موفقیت را پیش رو داشته باشید.

برترین مدرس ارزهای دیجیتال

 

 

گروه نقاشی ساختمان با قیمت مناسب و ضمانت کیفیت