عمل بینی در کشور ما بسیار پرطرفدار بوده و عده ی زیادی از افراد علاقمند به عمل بینی هستند در صورتی که شاید با قاطعیت بتوان گفت اکثر افراد نیازی به عمل بینی ندارند با این وجود ما با احترام به علایق افراد در این مقاله در رابطه با بهترین جراح بینی و همچنین بهترین سن برای اعمال جراحی صحبت خواهیم کرد.

بهترین سن برای اعمال جراحی زیبایی بینی

یکی از سؤالات متداول در میان افراد این سؤال است که بهترین سن برای عمل جراحی بینی چه سنی است؟ در جواب به این سؤال باید گفت بهترین سنین برای اعمال جراحی سنی بین 20 تا 30 سال است چون در این سنین رشد بدن متوقف شده و افراد به رشد فکری کاملی برای تصمیم گیری برای لزوم عمل زیبایی رسیده اند.

جراحی بینی در سن کم : عمل جراحی بینی قبل از سنین بلوغ به هیچ عنوان از طرف متخصصین زیبایی تأیید نمی شود زیرا تا پایان سن بلوغ بدن و پوست در حال رشد بوده و اگر در سنین کم عمل جراحی صورت گیرد فرد در سنین بزرگسالی چون بینی اش هم رشد کرده قیافه ای نافرم و غیر طبیعی پیدا می کند .

جراحی بینی در سنین بالا : مشکل عمل جراحی بینی در سنین بالا برعکس سنین پایین است و چون پوست فرد دیگر حالت ارتجاعی ندارد پس باید بعد از عمل دوران نقاهت طولانی تری را طی کند و مدت زمان زیادی برای از بین رفتن تورم بینی لازم است.اما به طور کلی بعد از طی دوران نقاهت عمل بی نقصی خواهد بود.

حداقل سن برای عمل جراحی بینی

بهترین سنین برای عمل جراحی بینی در دختران می تواند بعد از سن 16 سالگی و برای پسران بعد از سن 18 سالگی باشد البته برخی از افراد دیرتر به سن بلوغ می رسند که تشخیص این مسئله اگر برای خودتان سخت باشد می توانید با پزشک زیبایی در این ربطه مشورت کنید تا پزشک با بررسی دقیق مطمئن شود که رشد غضروف بینی متوقف شده است یا نه که اگر اینطور نباشد عمل جراحی بینی کاری بسیار اشتباه خواهد بود.

حداکثر سنین عمل جراحی بینی

هر قدر سن فرد بالا می رود پوست قدرت کشسانی و ارتجاعی خود را از دست داده و عمل جراحی شاید نتواند نتیجه ی قابل قبولی داشته باشد از این رو بعد از سن 60 سالگی جراحی بینی پیشنهاد نمی شود و البته برخی افراد که از سلامت جسمانی بالایی برخوردار هستند شاید بتوانند از این عمل جراحی نتیجه ی مطلوبی کسب کنند.اما اگر فرد در کنار افتادگی شدید پوست دچار بیماری های زمینه ای نیز هست بهتر است برای حفظ سلامتی از ریسک این عمل صرفه نظر کند.

اگر در سنی نزدیک به شصت سال هستید قبل از عمل با جراح مشاوره کرده و از نتیجه بخش بودن عمل جراحی بینی خود اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی کلی در رابطه با تأثیر سن بر جراحی بینی

همان طور که در بالا گفته شد جراحی بینی در سن قبل از بلوغ کامل به هیچ عنوان برای زیبایی تأیید نمی شود چون بدن در حال رشد است و غضروف های بدن نیز درحال رشد هستند. عمل جراحی زیبایی بینی بعد از سن 60 سالگی نیز تأیید نمی شود چون پوست قدرت بازسازی و ارتجاعی خود را از دست داده و ترمیم پوست به سختی صورت می پذیرد همچنین اعمال جراحی ممکن است موجب تأثیرات منفی بر بیماری های فرد داشته باشد .

پس توجه به سن مهم بوده و باید اعمال جراحی زیبایی بعد از سن بلوغ کامل و قبل از 60 سالگی باشد که البته هر دو این موارد به یک نکته اساسی بستگی دارد و آن اینکه برخی افراد دیرتر یا زودتر به سن بلوغ می رسند و از سوی دیگر برخی افراد قبل از شصت سالگی دچار افت شدید سلامت شده و پوست خیلی سریعتر قدرت ارتجاعی خود را از دست می دهد و برخی دیگر به علت اهمیت زیادی که به سلامت خود می دهند حتی در سن هفتاد سالگی جوانتر از افراد شصت ساله به نظر می رسند.

پیشنهاد ما به شما مشورت با پزشک جراح است تا نظر نهایی در رابطه با نتیجه بخش بودن جراحی بینی را به شما اطلاع دهد.

مواردی که جراحی بینی الزامی است؟

در شرایطی خاص جراحی بینی بدون توجه به سن اهمیت پیدا می کند که چاره ای جزء عمل نیست.در برخی کودکان انحراف بینی بسیار شدید در اثر ضربه یا مادرزادی ایجاد می شود و خواب کودک را به علت تنفس دهانی و خشکی دهان مختل می کند. در این صورت عمل بینی الزامی شده و چاره ای جزء عمل جراحی وجود نخواهد داشت و دیگر سن کودک ملاک نیست.

توجه داشته باشید که در عمل انحراف بینی تنها کاری که متخصص زیبایی انجام می دهد جراحی انحراف بینی است و هیچ نوع جراحی زیبایی اجرا نمی شود چون همان طور که در بالا گفتیم جراحی زیبایی برای افراد زیر سن بلوغ عاقلانه نیست.

معرفی بهترین جراح بینی در تهران

دكتراميرحسين محمدي مفرد

جراحی زیبایی بینی – جراح زیبایی فک – جراحی زیبایی گوش – جراحی زیبایی پلک و …

نشانی : تهران – فلکه دوم صادقیه – بلوار آیت الله کاشانی – بعد از اباذر – نرسیده به مهران – پلاک 77 – ساختمان آرمیتا – واحد 1

شماره تماس : 09215256755

جراحی زیبایی بینی

دکتر محمد رضا مریدزاده

جراحی زیبایی بینی – جراحی زیبایی پلک – تزریق ژل و بوتاکس و ..

نشانی : تهران – صادقیه

شماره تماس : 09051488459

جراحی زیبایی بینی

دکتر حامد عباسی

جراحی زیبایی صورت – جراحی زیبایی بینی – تزریق چربی – ترمیم بینی و …

نشانی : تهران – خیابان ولی عصر – نرسیده به میدان تجریش – باغ فردوس – نبش خیابان کیارستمی (طوس) – برج فردوس – طبقه چهارم – واحد 19

شماره تماس : 021227319120 – 09120746712

جراح زیبایی بینی

با ما باشید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی

معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در تهران