پیری مسئله ای انکار ناپذیر است که نمی توان از آن پیشگیری کرد.پیری پوست نیز از این قائده مستثنا نبوده و اکثر افراد خیلی زود دچار پیری زودرس در پوست خود می شوند که می تواند علل متفاوتی داشته باشد از جمله: استرس و اضطراب ، آلودگی های هوا ، نور خورشید ،ورزش نکردن،تغذیه ی نامناسب و حتی زیاد سرپا ماندن همه و همه می توانند در شل شدن و افتادگی پوست مؤثر باشند.

شاید درمان افتادگی پوست سخت و زمان بر باشد و فقط تا حدودی بتوان آن را برطرف کرد اما می توان با انجام برخی کارها از پیری زودرس در پوست جلوگیری کرد و این سن را تا حد امکان به عقب انداخت .افراد بعد از سی سالگی کم کم دچار افتادگی پوست می شوند پس باید فاکتورهای مورد نیاز را برای حفظ زیبایی پوست اجرا کرد که در ادامه به بررسی این فاکتورها خواهیم پرداخت.

چرا انجام لیفت صورت الزامی است؟

گذر زمان و عوامل محیطی پوست را به طرف پیری می برد و روز به روز بر افتادگی و چین و چروک های پوستی افزوده می شود تا جایی که امکان درمان این آسیب ها امکان پذیر نخواهد بود از این رو روش های پیشگیری و درمان سریع راهکارهایی بسیار مهم و ضروری هستند.

شاید به نظر برخی انجام لیفت صورت فقط در کلینیک ها و به دست پزشکان متخصص امکان پذیر باشد اما در واقع روش های خانگی بسیار ارزان قیمت تری نیز برای اجرای لیفت صورت در منزل وجود دارد تا پوست را بالاکشیده و حالت چهره را حفظ کند.

مزایای لیفت صورت

  • از بین بردن افتادگی پوست و سفت تر شدن پوست
  • حفظ شادابی و جوانسازی پوست
  • ترمیم چین و چروک های خفیف و پیشگیری از ایجاد چین و چروک
  • با کمترین عوارض و یا بدون عوارض
  • رفع غبغب

روش های لیفت صورت در خانه

استفاده از ژل آلوئه ورا

جوانسازی پوست صورت

گیاه آلوئه ورا با خاصیت های معجزه آسای خود در رژیم غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد این گیاه فوق العاده در زیباسازی و جوانسازی پوست نیز حرف اول را می زند و به عنوان لایه بردار ، ترمیم کننده و سفت کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

در لیفت صورت هم می توان برگ آلوئه ورا را از وسط به دو نیم کرده و با روش متفاوت ژل داخل آن را استخراج کنید در این روش نیازی نیست ژل را برش دهید بلکه با چاقویی نسبتاً بزرگ، روی سطح ژل با سرعت فقط بکشید در این روش فقط ژل به صورت مایع از برگ جدا شده و کوچکترین ژلی روی برگ باقی نمی ماند بعد می توانید این ژل را در ظرفی تمیز ریخته و درب آن را ببندید و تا چند روز ژل را در داخل یخچال نگه داری و استفاده کنید.

برای استفاده از ژل آلوئه ورا برای لیفت صورت کافیست روزی سه بار این ژل را به صورت مالیده و هر بار تا ده دقیقه صبر کنید سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید .برای بالابردن خاصیت درمانی این ژل می توانید چند قطره آب لیمو تازه و یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

گوجه فرنگی برای لیفت صورت

لیفت صورت با عصاره گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به علت خاصیت اسیدی خود می تواند خاصیت سفت کنندگی و لایه برداری پوست را داشته باشد اما چون ممکن است در برخی افراد موجب سوزش و التهاب پوست شود بهتر است از عصاره ی آن استفاده شود.

 

روغن نارگیل برای  لیفت صورت

لیفت صورت با نارگیل

روغن نارگیل از روغن های مفید برای پوست و حتی تغذیه محسوب می شود و برای لیفت صورت و ایجاد نرمی و شادابی در پوست مورد استفاده قرار می گیرد همان طور که می دانید خشکی بیش از حد پوست می تواند به مقدار زیادی به پوست آسیب برساند و زیبایی آن را از بین ببرد از این رو می توان از روغن نارگیل که نرم کننده و آبرسان قوی پوست است برای رفع این مشکل استفاده کرد.

برای استفاده از این روغن چند تکه از نارگیل را گرم کرده و روغن حاصله را روی پوست بمالید و با ماساژ مداوم به پوست کمک کنید روغن را جذب خود کند سپس بعد از 20 دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید.

 

جوش شیرین برای لیفت صورت

جوش شیرین برای لیفت صورت

 

یکی دیگر از مواد بسیار مناسب برای پاکسازی،سفت کردن و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.جوش شیرین قدرت سفید کردن و رفع چین و چروک پوست را داشته و برای تأثیر گذاری بیشتر با برخی از مواد ترکیب شده و بر روی پوست استفاده می شود.

  • جوش شیرین در ترکیب با آب : این ترکیب برای پوست های چرب مناسب بوده و چربی اضافی پوست را پاک می کند و با پاکسازی پوست موجب روشن تر شدن رنگ پوست می شود.
  • جوش شیرین در ترکیب با عسل : عسل خود ماده ای بسیار مغذی برای بدن و پوست است و در مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و در ترکیب با جوش شیرین می تواند ماده ای مغذی برای پوست باشد.
  • جوش شیرین در ترکیب با شیر : ترکیب این دو ماده برای پوست های خشک مناسب بوده و شیر با مواد معدنی خود قادر است پوست را نرم و لطیف کند و در شفافیت و سفید ی پوست مؤثر باشد.
  • جوش شیرین در ترکیب با پرتقال : پرتقال حالت اسیدی داشته و قادر است منافذ باز پوست را ببند و پوست را صاف و یکدست کند که در ترکیب با جوش شیرین ترکیبی جالب برای پوست خواهد بود.

 

اسکراب بادام برای لیفت صورت

این ماده ی مغذی برای پوست قدرت جوانسازی و طراوت بخشی به پوست را داشته و سلول های مرده را از روی پوست پاک می کند و با آبرسانی به پوست در لطیف کردن آن مناسب بوده و همچنین در مقابل تابش نور خورشید از پوست محافظت می کند.این روش مناسب ترین روش در لیفت پوست صورت در منزل محسوب می شود.

لیفت صورت با اسکراب بادام

 

 

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی

معرفی بهترین سالن زیبایی در تهران