یکی از لوازم ضروری در زندگی امروزه در اکثر کشور های دنیا استفاده از انواع فرش ها و قالیچه ها است که در کنار نیاز یک خانه برای زندگی راحت و گرم حس شیک بودن و بی نقص بودن را به محیط خانه القاء کند . یک فرش با طرح های سنتی ، مدرن و کلاسیک و حتی اسپرت ،دکوراسیون شما را کاملاٌ متنوع خواهد کرد برای مثال در خانه های با دکوراسیون سنتی بهترین طرح های سنتی فرش موجود است که دکوراسیون قدیمی را به صورت معجزه آسایی به شیک ترین صورت تبدیل خواهد کرد .

سایت تبلیغاتی ایرانا بیوتی آماده ی پذیرفتن تبلیغات و معرفی مشاغل شما در این سابت می باشد در صورت تمایل با ما تماس حاصل فرمایید .

در ادامه چند مورد از فروشگاه فرش در شمال تهران را معرفی خواهیم کرد :

بهترین فروشگاه فرش در شمال تهران

فروشگاه فرش کیمیا

آدرس فروشگاه : تهران – سعادت آباد – پایین تر از میدان کاج – نبش خیابان 25 – فروشگاه فرش کیمیا

شماره تماس : 88684962-021

بهترین فروشگاه فرش در غرب تهران (4 مورد)

بهترین فروشگاه فرش در شمال تهران

فروشگاه فرش احسانی

آدرس فروشگاه : تهران – زعفرانیه – خیابان پسیان – شارستان هشتم – پلاک 15

شماره تماس :

 

بهترین فروشگاه فرش در شرق تهران

بهترین فروشگاه فرش در شمال تهران

فروشگاه فرش مرعشی
آدرس فروشگاه : تهران – سعادت آباد – خیابان علامه شمالی – نبش هجدهم شرقی – مرکز تجاری علامه –
شماره تماس : 22375408-021
بهترین فروشگاه فرش در غرب تهران (4 مورد)
فروشگاه فرش در شمال تهران
فروشگاه فرش آهو
آدرس فروشگاه : تهران – زعفرانیه – خیابان مقدس اردبیلی – پاساژ  برلیان – فروشگاه فرش آهو
شماره تماس : 88343877-021
بهترین فروشگاه فرش در غرب تهران (4 مورد)
فروشگاه فرش در شمال تهران
ما در این مقاله چند مورد از فروشگاه های معتبر فرش را به شما معرفی کردیم حال قصد داریم در ادامه مقاله شما را با نکات مهمی در رابطه با شناخت و خرید بهترین جنس فرش های ماشینی آشنا خواهیم کرد :

نخ خاب در فرش

از مهم ترین عوامل از انتخاب یک فرش باکیفیت خاب نخ فرش است چون 70% از وزن فرش را نخ خاب فرش تشکیل می دهد.از نخ خواب برای بافت گره های رنگ در فرش استفاده می شود و اگر از از بهترین جنس ها با گره های دقیق انتخاب شده باشد بر کیفیت و ارزش فرش می افزاید.بهترین فرش های ماشینی از نخ خواب صددرصد اکریلیک تهیه شده باشد این نخ از الیاف مصنوعی و گرم و سبک است که مشابه پشم می باشد .

فرش های اکریلیک خالص مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی مانند مواد شیمیایی – روغن و نور خورشید دارند از انواع دیگر جنس فرش ها می توان به نخ خاب پلی استر یا ابریشم مصنوعی و یا پلی پروپیلن اشاره کرد که قابلیت و مقاومت آنها بسیار کمتر از جنس اکریلیک است .اطلاعات در رابطه با جنس نخ فرش در پشت فرش نوشته شده است .

فرش های جنس اکریلیک قابلیت شستشوی بالایی دارند و آلودگی را به راحتی جذب نکرده و در صورت شستشو به راحتی آلودگی ها و لک ها از بین می رود .

از راه کارهای تشخیص فرش اکریلیک

  • بوی فرش ماشینی اکریلیک مانند بوی پلاستیک و مواد نفتی نیست
  • سطح فرش های جنس اکریلیک به گونه ای است که وقتی روی آن دست بکشید احساس چسبندگی نکرده و دست به راحتی روی آن سر می خورد.
  • در فرش های اکریلیک رنگ ها بسیار شفاف تر از فرش های جنس پلی استر است .

کارخانجات تولید کننده ی فرش های ماشینی به علت قیمت بالای نخ های اکریلیک از ترکیب نخ های اکریلیک ،پلی استر و پلی پروپیلن ، استفاده می کنند در انتخاب فرش دقت فرمایید تا درصد اکریلیک فرش بیشتر باشد تا کیفیت فرشتان بالاتر باشد.

هیت ست شدن در فرش

هیت ست یعنی فرایندی که قبل از بافت فرش ماشینی بر روی الیاف آن انجام می شود .در این فرایند الیاف فرش را با بخار آب گرمادهی می کنند در این عملکرد هیت ستینگ کیفیت و ماندگاری فرش بالا رفته و احتمال پاره شدن فرش به شدت کاهش می یابد و پاخور و زیردست بسیار نرم خواهد بود .

از مزایای هیت ست

  • کیفیت و ماندگاری بالا
  • مقاومت در برابر پارگی
  • پاخور بسیار نرم
  • پرتراکم به نظر رسیدن فرش
  • زیباتر نمایش دادن طرح های فرش
  • جلوگیری از آب رفتگی و جلوگیری از کاهش کیفیت اولیه ی فرش

بهترین راه برای تشخیص هیت ست بودن یا نبودن فرش دست کشیدن روی فرش است تا مطمئن شوید فرش پرز نمی دهد و حالت پفکی دارد در این صورت می توانید مطمئن شوید فرش انتخابی شما هیت ست شده است .

تعداد گره درطول و عرض فرش

تراکم فرش از مسائل مهم دیگر در انتخاب بهترین کیفیت فرش بدین صورت که تعداد گره های بافته شده یک فرش را در عرض و طول ارزیابی کنید .

انواع تراکم در فرش

  • تراکم عرضی (شانه فرش)
  • تراکم طولی

منظور از تراکم عرضی فرش چیستپ؟

تراکم عرضی فرش یا شانه فرش با شمارش تعداد گره در عرض فرش صورت می پذیرد .در فرش ها عددی به عنوان (شانه) در نظر گرفته می شود.برای مثال در فرش 1000 شانه یعنی 1000 گره در یک متر و یا 100 گره در 10 سانتی متر، هر مقدار تراکم شانه در فرش بالاتر باشد یعنی کیفیت فرش بالاتر است در فرش های با تراکم بالا نقوش و طرح ها ریزتر و زیباتر مشابه فرش های دستباف جلوه می کند .

منظور از تراکم طولی چیست؟

شمارش گره ها در طول نیز تراکم طولی فرش در نظر گرفته می شود در این رابطه نیز بالا بودن تراکم از کیفیت بالای فرش خبر می دهد در فرش های با تراکم بالا به علت وجود گره های بیشتر ،بافت فرش فشرده بوده و استحکام و ماندگاری فرش بسیار افزایش می یابد .تراکم طولی فرش با کیفیت بهتر است 2250 بوده و 700 شانه باشد ،عدد کمتر از این در تراکم و شانه زیر سطح حداقل استاندارد محسوب میشود.انواع بهترین فرش ها 1200 و 1500 شانه با تراکم بالای 3600 گره هستند.

 

نکات دیگر در رابطه با انتخاب و خرید فرش

  1. اگر فروشنده فرشی را با ظرح 700 یا 1000 شانه به شما معرفی می کند بدانید که این فرش ها 500 شانه بوده و فقط تفاوت این فرش ها با فرش های 500 شانه در طرح های جدیدتر آنها است نه چیز دیگری
  2. بهتر است فرشهای به غیر از شکل مستطیل خریداری نکند چون این فرش های تبدیلی اکثراٌ با دستگاه های بی کیفیت تهیه می شوند.دستگاه های مخصوص این نوع بافت ها بسیار گرانقیمت بوده و برای تولید کنندگان صرفه ی اقتصادی ندارند پس شما با خرید این فرش ها صاحب فرش هایی با مقاومت و دوام پایین و دقت در تراکم طولی زیر خط استاندارد خواهید شد.
  3. در بالا گفته شد نخ های خاب اکریلیک از بهترین چنس نخ ها هستند اما نکته ی قابل تأمل این است که هر نخ اکریلیکی خوب نیست این جنس از نخ ها اگر ساخت آلمان باشند با کیفیت هستند در صورتی که نخ های خاب ترک و تایوانی از چندان کیفیتی ندارند.

نکته ی بسیار بسیار مهم در خرید فرش با کیفیت

اگر می خواهید فرشی درجه یک و ممتاز را با آسودگی خریداری کنید پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه های معتبر فروش فرش است .خرید فرش از شرکت های معتبر نیز می تواند شما را صاحب فرشی با کیفیت ،زیبا و مقاوم کند.

دکوراسیون منزل با فرش زیبا می شود و بانصب کاغذ دیواری هماهنگ با سبک فرش می توان این زیبایی را هزار برابر کرد .فروشگاه کاغذ دیواری آرتاردکور با عرضه ی انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی با کیفیت با قیمت مناسب در خدمت مشتریان خوش سلیقه