1- دایرة المعارف اندیکاتورهای بازار تکنیکال

The Encyclopedia Of Technical Market Inlicators

نویسنده : رابرت کولبی (Robert colby)

انتشار : 2002

ترجمه فارسی : ندارد

بازار مالی دائم در حال تغییر بوده و با توجه به این تغییرات ،اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نیز در حال به روزرسانی هستند.شاید بتوان گفت این کتاب از منابع اصلی یادگیری و بررسی اندیکاتورهای تکنیکال است.این کتاب فهرستی الفبایی از به روز ترین و مهم ترین اندیکاتورهای تحلیب تکنیکال ارائه می دهد و با گذشت 18 سال از انتشار این کتاب هنوز برای گنجاندن اندیکاتورهای نوین معاملاتی به روزرسانی می شود.

دایرة المعارف اندیکاتورهای بازار تکنیکال حاوی مفاهیم و تعاریف اندیکاتورها ،فلسفه زیربنایی آنها و مهم تر از هم دستور العمل هایی ساده و قابل فهم برای استفاده از این اندیکاتورها در معاملات روزانه است.کولبی محققی مستقل در بازارهای مالی است که با سرمایه گذاران حقیقی و سازمانی بسیاری مشورت کرده و سخنرانی های برجسته ای در زمنیه چشم اندازهای سرمایه گذاری در سراسر دنیا ارائه کرده است.

2 – تحلیل تکنیکال بازارهای مالی

نویسنده : جان مورفی (John Murphy)

انتشار : 1999

ترجمه فارسی : دارد

این کتاب راهنمای جامع برای روش های معاملاتی و کاربردها که اخیراً توسط جان مورفی ویرایش و بروزرسانی شده است و اولین بار در مؤسسه مالی نیویورک به چاپ رسید و تبدیل به یکی از پرفروش ترین منابع آموزشی در حوزه تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی شد.

امروزه عده ی بی شماری در حال یادگیری مفاهیم تحلیل تکنیکال و کاربردهای آن در بازارهای سهام و بازارهای آتی ،به کمک این کتاب هستند.در این کتاب، فناوری نوین رایانه ای ،ابزارهای تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها،بررسی می شود. همچنین مطالب مربوط به نمودارهای شمعی ، روابط درون بازاری ،سهام و ترتیب معاملات به همراه جدیدترین مثال ها و آمارها به ویرایش جدید این کتاب افروده شده است.

در این کتاب مرجع مطالب بسیار در رابطه با نحوه ی خواندن نمودارها و اندیکاتورها و نقش کلیدی تحلیل تکنیکال در سرمایه گذاری و بازرهای آتی ،می توان آموخت.سرفصل های این کتاب شامل فلسفه تحلیل تکنیکال،نظریه داو،ساختار نمودار ،الگوهای مهم برگشتی ، الگوهاای ادامه دهنده ، حجم معاملات ، نمودارهای بلند مدت ، اسیلاتورها ،نمودارهای نقطه و شکل ،نمودارهای شمعی ،نظریه امواج الیوت،چرخه های زمانی و مدیریت مالی در بازار سرمایه و … می باشد.

 

3 – دایرة المعارف الگوهای نموداری

نویسنده : توماس بولکوفسکی

انتشار : سال 2007

ترجمه فارسی : مهدی میرزایی و پوریا تیرگی این کتاب را تحت عنوان (دایرةالمعارف الگوهای نموداری) به فارسی ترجمه کرده و نشر آراد نیز کتاب را انتشار کرده است.

این کتاب برای اولین بار در سال 2007 منتشر شده است.در ویرایش جدید این کتاب الگوهای جدید بازارهای نزولی و صعودی گنجانده شده اند.نویسنده این کتاب حدود 53 الگوی نموداری و 9 الگوی مختلف دیگر را که بر اساس اتفاقات بازار ایجاد می شوند ،بررسی کرده است .با خواندن این کتاب می توان الگوی هر نمودار را تشخیص داد و بر اساس آن بهترین تصمیم معاملاتی را گرفت.

در این کتاب علاوه بر تعریف و چگونگی شناخت الگو در نمودارهای مختلف نحوه استفاده از آنها و روش های معامله را هم با استفاده از آمار واقعی و قابل اعتماد می توان آموخت .دایرةالمعارف الگوهای نموداری به کاربردان کمک می کند تا زمان بسیار کمتری صرف شناسایی الگوهای نمودارها کرده و احتمال خرید نزدیک به کف و فروش نزدیک به سقف قیمت را افزایش می دهد.

لری ویلیامز ،معامله گر برجسته و نویسنده کتاب محبوب آموزش معامله گری در رابطه با این کتاب می نویسد : کتاب دایرةالمعارف الگوهای نموداری ،کامل ترین مرجع و منبع برای الگوهای نموداری است و مسائل و نکاتی را پوشش می دهد که پیش از این کمتر به آنها توجه شده است.بولکوفسکی در مورد خوب یا بد بودن الگوها،داده هایی مشخص ارائه می دهد .خواندن این کتاب را به هر فردی توصیه می کنم که تا به حال به نموداری نگاه کرده و متوجه آنچه اتفاق می افتد، نشده است.

4 – راهنمای جامع بازار قراردادهای آتی

نویسنده : جک شواگر

انتشار : سال 2017

ترجمه فارسی : ندارد

جک شواگر منبعی کامل و جامع در مورد تحلیل و معامله گری در بازار قراردادهای آتی را در این کتاب جمع آوری کرده است.این کتاب طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد.خواندن این کتاب تحلیل تکنیکال ،سیستم معاملاتی ،تحلیل فاندامنتال ،قراردادهای اختیار،اسپردها و اصول معاملاتی به هر معامله گر یا سرمایه گذاری که قصد دارد حضوری موفق در بازار قراردادهای آتی داشته باشد ،توصیه می شود.

در این کتاب موضوعات به زبانی واضح و موجز مبانی اصلی بازارهای آتی را همراه با جزئیات کلیدی و روش های پیش بینی آینده بازار توضیح می دهد و نگاهی به مفاهیم پیشرفته معاملاتی و کاربران عملی این ایده ها در صدها مثال واقعی از بازار دارد. در این کتاب بسیاری از باورهای نادرست در رابطه با بازار از مفاهیم واقعی متمایز می شود و دستورالعملی گام به گام برای توسعه و آزمایش ایده ها و سیستم های معاملاتی ارائه می دهد.

ورود به بازار معاملاتی آتی بدون درک دقیق از واقعیت ها و ظرایف این بازار به منزله از دست دادن پول و سرمایه است.این راهنمای کامل در مورد بازار قراردادهای آتی ابزارهای مناسب این بازار را در اختیار معامله گران و سرمایه گذاران با هر درجه مهارت قرار می دهد تا در رسیدن به اهداف خود موفق تر باشند .پیتر برنت ،معامله گر برجسته بازار ،در خصوص این کتاب می کوید :

کتاب (راهنمای جامع بازار قراردادهای آتی) به سرعت تبدیل به کتابی مهم و کلیدی در مورد بازار قراردادهای آتی خواهد شد و تا سالها در جایگاه مرجع اصلی برای معامله گری در این بازار خواهد ایستاد . این کتاب محدوده وسعیی از بازار قراردادهای آتی از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال تا معاملات سیستماتیک و قراردادهای اختیار معامله را در بر می گیرد و هر معامله گر بازار قراردادهای آتی باید آن را بخواند.

5 – تحلیل تکنیکال با استفاده از چند تایم فریم

نویسنده : برایان شانون

انتشار : سال 2008

ترجمه فارسی : ندارد

این کتاب به کسانی که قصد دارند در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند کمک می کند تا درک بهتری از ساختار بازار و روانشناسی حرکات قیمت داشته باشند.تحلیل تکنیکال با استفاده از چند تایم فریم همراه با توضیح اهمیت تحلیل فاندامنتال در کنار تحلیل تکنیکال ،نشان می دهد که چگونه می توان با ریسک پایین وارد معاملات شد و به دور از تصمیم های عجولانه با استفادهی درست از حرکات قیمت به سودی قابل توجه رسید.این کتاب راهی برای کسب سود بیشتر از طریق برآورد درست میزان بلقوه سود و تعیین دقیق حد سود و ضرر در یک معامله خاص برای معامله گران است.

این کتاب به معامله گر امکان می دهد بدون واکنش به حرکات قیمت،آنها را پیش بینی کند و همچنین نویسنده این کتاب به شما نشان می دهد که چطور می توانید با استراتژهای مشخص موقعیت های لانگ (long) و شورت (short) باز کرده آنها را مدیریت کنید و در زمان صحیح از آنها خارج شوید.بررسی کارآمد حجم معاملات و میانگین های متحرک و … از مباحث مطرح شده در این کتاب می باشد.

بهترین کتاب ارز دیجیتال

صرافی و ارز دیجیتال

برترین مدرسان ارز دیجیتال در ایران

بهترین کتاب ارز دیجیتال

گروه ساختمانی نقاشی لوکس با قیمت مناسب و ضمانت کیفیت