کلاژن پروتئنی مهم در بدن است که در ماهیچه ها ، مفاصل استخوان و پوست وجود دارد و کارکرد آن تقویت بافت همبندی در پوست ، ماهیچه و مفاصل است.پوست برای جوان ماندن نیاز به میزان مشخصی از کلاژن دارد اما با بالارفتن سن تولید کلاژن در بدن کاهش یافته و پوست حالت کشسانی و سفتی خود را از دست می دهد و به مرور زمان موجب ایجاد چین و چروک ها و افتادگی پوست می شود.

کلاژن چیست ؟

پروتئینی است که به فراوانی در بدن وجود داشته و یک سوم از ترکیبات پروتئینی از کلاژن ها تشکلیل می شود.این ماده یکی از واحدهای اصلی سازنده ساختمان پوست ،استخوان ، ماهیچه ، مفاصل،رباط ها ،تاندون ها می باشد.کلاژن حالتی چسبناک داشته و موجب سفتی و چسبندگی بافت ها می شوند.

انواع کرم پمپی کامان

چرا کلاژن ها در پوست از بین می روند؟

برخی عوامل موجب از بین رفتن کلاژن ها و پیری زودرس در پوست می شوند که برای حفظ سلامت و جوانسازی پوست باید از آنها پرهیز کرد.این عوامل عبارتند از:

  • استرس و اضطراب : یکی از عللی که پیری زودرس را تقویت می کند مسائل روحی و روانی است که مشکلات پوستی و خیلی از بیماری های دیگر را به همراه خواهد داشت.
  • سیگار کشیدن : سیگار در کنار تمامی آسیب های غیر قابل جبرانی که به سلامت افراد وارد می کند موجب کاهش تولید کلاژن در بدن شده و پیری زودهنگام را به همراه خواهد داشت.
  • نور خورشید : نور خورشید برای تولید ویتامین D در بدن ضروی است و فواید زیادی برای ما دارد اما در کنار آن تابش اشعه های مضر خورشید می تواند موجب آسیب های فراوان در پوست شده و پیری زودرس را به همراه داشته باشد.
  • شکر و کربوهیدرات : شکر و کربوهیدرات های تصفیه نشده تأثیری مستقیم در مختل کردن ترمیم و تولید کلاژن سازی در بدن خواهند شد.

چگونه می توان به افزایش کلاژن در پوست کمک کرد؟

مکمل های غذایی : مکمل های غذایی حاوی کلاژن هنوز به طور قطعی تأیید نشده اند اما می توانند در سبب جذب مقداری کلاژن در بدن شود.

تزریق کلاژن : روشی ساده و بی خطر و غیر تهاجمی تزریق کلاژن است که می تواند به خوبی کلاژن مورد نیاز پوست را تأمین کند .کلاژن های تزریقی دو نوع هستند، کلاژن گاوی و کلاژن انسانی ،در استفاده از کلاژن گاوی احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد پس تزریق کلاژن انسانی انتخابی مناسب تر خواهد بود.

کرم کلاژن ساز : کرم های کلاژن ساز از دیگر محصولاتی است که می تواند کمبود کلاژن در پوست را جبران کند و استفاده از آن نیز بسیار ساده خواهد بود.

کلینیک پوست و مو و زیبایی در جنوب تهران (4 مورد)

 

معرفی بهترین کرم کلاژن ساز صورت

ماسک آدرا حاوی عصاره انار جوان کننده پوست

ماسک جوانسازی پوست آدرا حاوی عصاره انار

حجم محصول : 100 میلی لیتر

کشور مبدأ برند : ایران

مناسب پوست های : معمولی

حاوی : ویتامین E ، عصاره انار

کرم جوان سازی ویوودرم مدل Nourishing

حجم محصول : 50 میلی لیتر
مبدأ برند : ایران
حاوی ویتامین : A

پک آبرسان و جوان کننده کانسه مدل HR

پک کرم آبرسان و جوان کننده کانسه مدل HR

حجم محصول : 500 میلی لیتر

مناسب پوست های : خشک ، معمولی ،حساس و انواع پوست ها

نوع محفظه نگه دارنده : تیوپی