آرایش کردن کاری دوست داشتنی برای اغلب خانم ها است اما مراجعه زود به زود به سالن های زیبایی برای همه ی افراد مقدور نیست و حتی شاید غیر ممکن باشد که حداقل یک بار در روز به آرایشگاه مراجعه شود از این رو لازم است که هر خانمی تا حدودی آرایش کردن را یادبگیرد تا بتواند هر لحظه که مایل بود به زیبایی خود را بیاراید از این رو ما قصد داریم در این مقاله برخی تکنیک ها و ترفند های یک آرایش خانگی زیبا را به شما آموزش دهیم.

شناخت نوع پوست

آرایش در خانه

اولین قدم در راه انجام یک آرایش زیبا شناخت پوست است تا از مواد آرایشی که تأثیرات مثبت بیشتری بر روی پوست می گذارند استفاده شده و به پوست آسیب نرسد.پوست شما از چه نوع است نرمال ، خشک ، چرب و یا مختلط ،برای رسیدن به پاسخ این سؤال ،مقاله شناخت پوست را مطالعه فرمایید تا نوع پوست خود را تشخیص دهید.

جوانسازی پوست

آماده سازی پوست برای آرایش خانگی چهره

پاک کننده صورت

قدم اول در یک آرایش موفق استفاده از پاک کننده های صورت است تا پوست کاملاٌ تمیز شود برای این منظور بهتر است در روز از یک پاک کننده ملایم استفاده کرده و سپس به سراغ مرحله بعد بروید .قابل ذکر است که در هنگام شب باید از پاک کننده قوی تری استفاده کنید تا تمامی مواد آرایشی به طور کامل از روی پوست پاک شود.

مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده ها می تواند قدم دوم باشد اما قبل از استفاده از مرطوب کننده ها باید نوع پوست خود را به درستی شناخته باشید و بسته به خصوصیات پوست خود مناسب ترین مرطوب کننده را انتخاب و استفاده کنید.

اهمیت استفاده از پرایمر در آرایش خانگی

بعد از مراحل بالا برای شروع آرایش باید از پرایمر مناسب پوستتان استفاده کنید تا پوست کاملاٌ صاف و سیقلی شود و آمادگی برای جذب کرم پودر ها را داشته باشد و کلیه چین و چروک و لک های پوست محو شود .

کرم پودرها در آرایش چهره

استفاده از کرم پودر ها در آرایش خانگی چهره الزامی است پس باید در انتخاب مناسب ترین کرم پودر ها دقت زیادی شود و حتی برخی از افراد برای آرایش در منزل فقط از کرم پودر ها استفاده می کنند که حساسیت انتخاب درست را بالاتر می برد.بهتر است در منزل از کرم پودرهای سبک تر که پوشش دهی متوسطی دارند استفاده کنید و در مهمانی ها از کرم پودر های سنگین تر که پوشش دهی بسیار بالاتری دارند مناسب تر است .در خرید کرم پودر ها برند های معتبر را در نظر داشته و همچنین بسته به نوع پوست که ممکن است خشک ،چرب ، مختلط و یا نرمال باشد،کرم پودری مناسب انتخاب کنید.

 

کانسیلر در آرایش خانگی

کانسیلرها نوع قوی از کرم پودر ها هستند که بافت سبکی داشته اما پوشش دهی آنها عالی است از این رو اگر لک یا جای جوش در پوست دارید می توانید با کمک کانسیلر مناسب آنها را بپوشانید و از کانسیلر دور چشم برای محو تیرگی های دور چشم بهره بگیرید.اگر پوست شما بدون لک یا مشکل خاصی است می توانید استفاده از کانسیلر ها را حذف کنید.

آرایش چشم ها

برای آرایش چشم ها چند وسیله آرایشی موجود است مانند ریمل برای رنگ آمیزی ،بلند کردن و پرپشت کردن مژه ها و مداد چشم و خط چشم برای حالت دادن به شکل چشم برای مثال اگر چشم شما کوچک است می توانید با کشیدن خط چشم کشیده و کمی با فاصله از مژه ها جلوه ای درشت تر به چشمانتان بدهید.

 

آرایش لب ها

آرایش لب ها را همه می پسندند و در نوع رنگ انتخابی سلایق متفاوتی وجود دارد در آرایش لب ها برخی رژلب های با رنگ محو یا تند و یا ملایم را می پسندند که بهتر است رنگ رژ با مشخصات چهره و لب ها همخوانی داشته باشد برای مثال اگر لب های کوچکی دارید با استفاده از رژلب های ملایم می توانید لب ها را برجسته تر نمایش دهید و همچنین با کشیدن خط لب کمی تیره تر از رژلب جلوه ای دوچندان به لب ها ببخشید.

 

رژگونه

وقتی آرایش به پایان می رسد اگر تمام صورت با کرم پودر پوشانده شده باشد چهره ی شما به نظر رنگ پریده خواهد آمد در صورتی که می توانید با استفاده از کمی رژگونه، سرخی ملایمی به گونه ها بخشیده و در صورت تمایل رژگونه را با رنگ سایه چشم و یا رژلب هماهنگ کنید که در این صورت چهره شما شاداب تر و سرزنده تر به نظر خواهد آمد.

 

انواع تکنیک های رنگ مو

چند ترفند برای داشتن آرایش زیبا

  • استفاده از برس ها برای یکنواخت پخش شدن کرم پودر ها مناسب بوده و میزان صاف شدن پوست را افزایش می دهد.
  • نیازی نسیت در اول کار مقدار زیادی کرم پودر را به صورت بمالید بلکه مقدار کمی از کرم پودر استفاده کنید و در صورت نیاز مجدد کرم پودر بزنید.
  • کرم پودر را به صورت نمالید بلکه سعی کنید با ضربه های یکنواخت و ملایم کرم را به خورد پوست دهید.
  • برای داشتن آرایشی زیبا لازم نیست تمام مراحل آرایش را اجرا کنید فقط کافیست پوست را صاف و یکدست کرده و سپس با آرایشی ملایم روی چشم ها و لب ها زیبایی طبیعی به چهره خود ببخشید و زیبایی را در آرایش سنگین نبینید.
  • همیشه از لوازم آرایشی با برند معتبر استفاده کنید و به تاریخ تولید و انقضاء آنها توجه کنید.
  • ویژگی برجسته صورت خود را که می تواند لب ها یا چشم هایتان باشد برجسته کنید تا زیبایی چهریتان بیشتر شود.
  • بعد از آرایش پوست خود را لمس نکنید .
  • لوازم آرایشی خود را برای استفاده به کسی ندهید چون ممکن است سلامت پوستتان به خطر بیفتد.
  • استفاده از ماسک های صورت و مو در حفظ شادابی و طراوت پوست و همچنین پاکسازی پوست مناسب است.
  • توجه داشته باشید که یک ارایش ملایم زیبایی شما را طبیعی و جذاب تر خواهد کرد در صورتی که ارایش غلیظ چهره شما را مصنوعی و جلف می کند.

کلینیک زیبایی در کرج

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی با شناخت بهترین ها