جوان سازی پوست دست در منزل

دست شما همیشه در معرض انواعی از علل محیطی که هر یک می توانند سلامت پوست دست شما را به خطر بیندازند قرار دارند و خیلی زود تر از پوست صورت می توانند دچار چین و چروک  و لک های پوستی شوند از این رو مراقبت از دست ها نیز مانند صورت حائز اهمیت است از این رو برای جوان سازی پوست دست در منزل راهکارهایی قابل توجه به شما ارائه خواهیم کرد.

دست ها در طول روز در معرض نور خورشید ، مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی و دستشویی و آب قرار دارند که این عوامل به مرور زمان چربی پوست را از بین برده و پوست را دچار خشکی و انواع لک ها و حتی چروک های پوستی می کند.

چروک های سطح دست از عوارضی شایع است که در اثر ضعیف شدن کلاژن و الاستین پوست و شل شدن پوست دست به وجود می آید و موجب تغییر رنگ در پوست نیز می شود.با تغییر رنگ و حالت ارتجاعی پوست دست ،پوست دست دچار پیری زودرس شده و شفافیت خود را از دست می دهد.

عواملی که در این پروسه تأثیر گذار است از جمله : آب ، مواد شوینده ، نور خورشید ، سیکار کشیدن ، داروها ، فشار های روحی روانی ، کاهش وزن ناگهانی و همچنین کمبود ویتامین E و عوامل ژنیتیکی می تواند باشد.

جوان سازی پوست دست

مواردی که زیبایی پوست دست را کاهش می دهند

  • رگ های برجسته روی پوست دست : با بالا رفتن سن کم کم رگ های روی دست برجسته شده و به علت ضعیف شدن پوست بیش از پیش خودنمایی می کنند.برای رفع این مشکل می توان رگ ها را با روش جراح برداشت که روشی تهاجمی است اما روش درمانی دیگری برای این مشکل وجود نداشته و فقط می توان با تقویت پوست دست از بروز زودهنگام آن جلوگیری کرد.
  • لک های قهوه ای : این لک ها با بالا رفتن سن بیشتر و بیشتر شده و زیبایی دست را از بین می برند که علت آن می تواند تمام عواملی باشد که در بالا به آن ها اشاره کردیم .برای درمان این مشکل روش های خانگی و کلینیکی زیادی وجود دارد که در بیشتر موارد می توانند تأثیر بسزایی داشته باشند.
  • خشکی پوست و پوسته پوسته شدن پوست دست: قرار داشتن بیش از حد پوست در معرض آب و مواد شوینده از علل اصلی خشکی پوست است و در خانم ها که پوست لطیف تری دارند و بیشتر از مواد شوینده استفاده می کنند بروز می کند .برای درمان این مشکل باید حتی المقدور از دستکش های نخی و روی آن از دستکش های آشپزخانه استفاده کنید تا پوست کمتر در معرض آب و مواد شوینده قرار بگیرد و همچنین از ضد آفتاب ها در بیرون از خانه استفاده کنید.

روش های مناسب برای داشتن پوستی سلامت

  • ماساژ دست ها : ماساژ دست ها همراه با استفاده از روغن هایی از قبیل روغن زیتون ، شتر مرغ ، بادام که حاوی ویتامین E هستند می توان به پوست شما در کلاژن سازی و افزایش حالت ارتجاعی پوست کمک کند.
  • ورزش دست : ورزش دادن دست به رگ ها کمک می کند تا خون را به خوبی به پوست رسانده و خون در یک جا تجمع نکند و بدین وسیله پوست مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند.

چگونه از خشکی پوست دست جلوگیری کنیم ؟

برای جلوگیری از خشکی پوست باید پوست را با مواد مناسب ماساژ داد که در ادامه برخی از این مواد را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • استفاده از روغن گل سرخ
  • استفاده از روغن گردو
  • استفاده از اسانس اسطوخودوس
  • آرد عدس و گل سرخ را به خوبی کوبیده و با آب خمیر کرده و روی پوست بمالید
  • استفاده از لوسیون های مناسب برای طراوت بخشی به پوست

روش های جوان سازی پوست دست در منزل

روغن زیتون : استفاده از روغن زیتون که حاوی ویتامین E است و چربی های ضروری پوست را شامل می شود روشی  بسیار مناسب برای ترمیم پوست آسیب دیده می باشد .برای استفاده از این روغن می توانید چند قطره روغن زیتون را با چند قطره عسل و چند قطره گلیسیرین مخلوط کرده و دو بار در روز آن را بر روی دست بمالید و ماساژ دهید تا جذب پوست شود .استفاده از این ترکیب سلول های مرده را از روی پوست پاک کرده و پوست را سفت می کنند و بدین ترتیب به مرور زمان از شر چروک  های دست راحت خواهید شد.

ماسک روغن زیتون

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ : آلوئه ورا حاوی اسید مالیک بوده و حالت ارتجاعی پوست را افزایش داده و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد در کنار آن سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین های مورد نیاز پوست است .پس اگر سه قاشق آلوئه ورا را با یک عدد سفیده تخم مرغ که به خوبی هم زده اید و یک قاشق غذا خوری خامه تازه مخلوط کنید و به پوست دست بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک آلوئه وراماسک سفیده تخم مرغ

هویج و عسل : هویج بهترین ماده از نظر دارا بودن ویتامین A است که در کلاژن سازی افزایش حالت ارتجاعی پوست می تواند مؤثر باشد. برای تهیه این ماسک کافیست دو عدد هویج را در آب جوشانده و بعد از اینکه هویج ها کاملاٌ نرم شدند آن را با مقداری عسل مخلوط کنید و این مایع چسبناک را به پوست خود بمالید و بعد از 30 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.
جوان سازی پوست دستروش های جوان سازی پوست دست

مارا همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی

دیدگاهتان را بنویسید