کشیدن خط چشم برای زیبایی بیشتر چشم ها بسیار مؤثر است اما این کار برای خیلی از افراد سخت بوده و نیاز به صرف زمان زیادی دارد به همین دلیل امروزه اکثر خانم ها علاقمند به استفاده  از تاتو خط چشم دائم یا نیمه دائم هستند تا مدتی طولانی نگرانی از این بابت نداشته و خط چشمی ثابت داشته باشند اما مسئله ای که شاید آزار دهنده باشد عوارض بعد از کشیدن خط چشم شامل ورم چشم بعد از تاتو خط چشم است که ممکن تا مدتی باقی مانده و برای فرد آزار دهنده باشد.

تاتو خط چشم

چگونگی درمان ورم چشم بعد از تاتو خط چشم

تاتو خط چشم عارضه های موقتی دارد که نمی توان از آن پیشگیری کرد و بسته به شرایط حساسیت پوستی و سیستم ایمنی فرد، می تواند عوارض متفاوت با درصد شدت متفاوتی رخ دهد.ما در این مقاله به درمان ورم چشم بعد از تاتو خط چشم پرداخته و راهکارهایی برای تسریع درمان این مشکل ارائه خواهیم کرد؛ پس ما را همراهی کنید.

 

لینک های مفید:
فیبروز ابرو

 

تاتو خط چشم

عفونت چشم بعد از تاتو خط چشم

 

راهکارهای درمان ورم چشم بعد از تاتو خط چشم

  1. بعد از انجام تاتو خط چشم بهتر است تا سه روز چشم ها را شستشو ندهید چون آب می تواند به شدت پیدا کردن التهاب پلک ها بیفزاید.
  2. کمپرس یخ تا 24 ساعت اولیه انجام خط چشم در کاهش ورم چشم ها و التهابات کمک ساز خواهد بود؛ فقط دقت کنید که یخ را مستقیم روی پلک ها نگذاشته و آن را داخل کیسه فریزری کاملاً تمیز قرار دهید و مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهید چون ممکن است دچار سردرد شوید.
  3. استفاده از ویتامین آ نباید نادیده گرفته شود و از روز اول تا سه روز، بعد از تاتو خط چشم روزی دو تا سه مرتبه مقداری پماد آ را با کمک انگشت تا گوش پاک کن با ضربات بسیار ملایم روی خط چشم بزنید.
  4. استفاده از پماد هیدروکورتیزون به عنوان پماد ترمیم کننده بسیار مفید بوده و در کاهش ورم چشم ها بعد از تاتو مؤثر خواهد بود.برای مصرف این پماد نیز می توانید از گوش پاک کن و یا انگشتان دست استفاده کرده و با ضربات بسیار ملایم پماد را روی پلک بزنید.
  5. یکی از علل بیشتر شدن ورم چشم ،خاراندن پلک ها است پس برای جلوگیری از افزایش ورم چشم ها و بهبود آن بهتر است از لمس و خاراندن پلک ها خودداری کنید.
  6. رفتن به استخر و سونا ،هر قدر که این مکان ها بهداشتی باشند در روزهای اول بعد از تاتو خط چشم توصیه نمی شود چون به قول قدمی ها زخم آب را به خود گرفته و موجب عفونت و .ورم چشم ها خواهد شد.پس بهتر است یک هفته تا ده روز بعد از تاتو و اطمینان از درمان کامل ،از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  7. نور مستقیم خورشید نیز می تواند در افزایش ورم چشم ها بعد از تاتو مؤثر باشد پس تا چند روز بعد از تاتو خط چشم در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از عینک آفتابی استفاده کنید.

درمان ورم چشم بعد از تاتو

مراقبت های بعد از تاتو خط چشم

برای تسریع در بهبودی چشم ها بعد از انجام تاتو خط چشم باید با دقت انجام شود تا هم عوارض ناشی از آن هر چه زودتر درمان شود و هم اینکه خط چشم کیفیت خود را از دست نداده و برای مدت طولانی باقی بماند برای این کار باید تمامی موارد بهداشتی و مراقبتی گفته شده به درستی اجرا شده و در این رابطه تنبلی نکنید مواردی همچون :

  1. شستشو ندادن چشم ها تا سه روز و تماس نداشتن چشم ها با آب بسیار مهم است و باید به این موضوع دقت شود.
  2. از تماس چشم ها با بالش ، دست ها و یا هر چیز دیگری جلوگیری کنید مگر با انگشت و گوش پاک کن تمیز برای زدن پماد ها
  3. استفاده از پماد چشمی آ و پماد های مناسب و ترمیم کننده برای تسریع بهبودی و جلوگیری از خیلی عوارض بعد از تاتو خظ چشم مهم است پس در مصرف این پماد ها تنبلی نکنید.
  4. از خاراندن پلک ها صرف نظر کنید و اگر خارش پلک ها شدید است فقط تا قبل از سه روز اول از پماد آ و دیگر پماد های مخصوص استفاده کنید و بعد از سه روز هم چشم ها را با آب ولرم و صابون به نرمی شستشو داده و بعد از پماد ها استفاده کنید.
  5. استفاده از پماد چشمی ویتامین آ باید تا دو هفته ادامه یابد تا از پوسته پوسته شدن و ریختن رنگ تاتو جلوگیری شود.
  6. تا درمان کامل محل خط چشم از لوازم آرایشی در اطراف چشم ها استفاده نکنید .

جمع بندی نهایی

بعد از انجام تاتو خط چشم مدت زمان حدود یک هفته تا ده روز به طول می انجامد تا محل تاتو به طور کامل بهبود یابد پس نکات گفته شده در بالا را انجام داده و حتی وقتی مطمئن هستید درمان کامل صورت گرفته باز هم یکی دو روز، رعایت این نکات ضرر نداشته و می تواند در دوام و عمر خط چشم شما مؤثر باشد.