نور خورشید برای سلامت و رشد بدن ضروری است اما اشعه هایی در نور خورشید وجود دارد که به پوست آسیب زده و موجب تیرگی ، لک ، چین و چروک و حتی پیری زودرس در پوست خواهد شد حتی اگر در روزهایی با آفتاب تند در فضای خانه باشید باز هم امکان آسیب به پوست وجود دارد و در روز های سرد و برفی نیز چون برف ها نور خورشید را منعکس می کنند مانند یک روز با آفتاب تند به پوست آسیب می رسد و اگر فکر می کنید در روز های ابری نور خورشید وجود نداشته و به پوست آسیب نمی رسد کاملاٌ در اشتباهید چون در روز های ابری نیز  اشعه های مضر خورشید وجود دارند و به راحتی به پوست شما آسیب می رسانند.

 

لینک های مفید:
خرید لوازم آرایشی

 

پس در جواب این سؤال که ضد آفتاب بزنیم یا نه ؟ باید بگوییم که آسیب های نور خورشدی حتمی هستند و باید از پوست در برابر این اشعه ها محافظت شود و بهترین محافظ پوست ضد آفتاب ها هستند که اجازه نمی دهند نور خورشید به سطح پوست برسد و بدین صورت از پوست محافظت می کنند.

برخی افراد خیلی زود دچار پیری زودرس در پوست می شوند در صورتی که می توان با مداومت در استفاده از کرم های ضد آفتاب از سنین کم هم از لک ها و تیرگی های پوست جلوگیری کرد و هم از پیری زودرس در پوست جلوگیری کرد.

نور خورشید دو اشعه فرابنفش A و فرابنفش B دارد که هر دو به پوست آسیب می زنند و کرم ضد آفتاب ما باید بتواند در برابر این اشعه ها از آسیب پوست جلوگیری کند. کرمهای ضد آفتاب محافظ در برابر اشعه ی فرابنفش A با ترکیبات spf  روی بسته کرم مشخص می شود.و عبارت Broad spectrum نشان دهنده محافظ در برابر اشعه فرابنفش B می باشد.

استفاده از ضد آفتاب ها

سؤالات متداول شما در رابطه با ضد آفتاب ها

آیا ضد آفتاب مانع از جذب ویتامین D می شود؟

بدن برای ساخت ویتامین D نیاز به مقدار بسیار کمی اشعه ی UV خورشید دارد و این میزان حتی با وجود استفاده از ضد آفتاب جذب پوست خواهد شد پس جای نگرانی نیست و می توان با خیالی آسوده از ضد آفتاب استفاده کرد.

 

آیا ضد آفتاب ها از مواد سمی تولید می شوند؟

استفاده از مواد سمی در ضد آفتاب ها حقیقت دارد اما نکته قابل توجه این است که این مواد به میزان بسیار کمی در این محصولات استفاده می شوند که نمی تواند با استفاده موضعی آسیبی به بدن برساند و در ضمن آسیبی که نور خورشید به پوست می رساند بسیار زیاد بوده و احتمال ابتلا به سرطان را هم بالا می برد .احتمال آسیب های نور خورشید آنقدر زیاد است که پیشنهاد می شود به این نوع تبلیغات در رابطه با ضد آفتاب ها توجه نکرده و این محصول را استفاده کنید.

 

آیا ضد آفتاب می تواند از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند؟

قرار گرفتن در معرض نور خورشید احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و این مطلبی اثبات شده است. پس محافظت از پوست با ضد آفتاب ها که جلوی برخورد نور خورشید به پوست را می گیرند مطمئناٌ مانعی در برابر ابتلا به سرطان پوست خواهد بود. حتی افرادی که در اقوام انها ابتلا به سرطان وجود داشته و این بیماری برایشان ژنتیکی ممکن است اتفاق بیفند می توانند با استفاده از ضد آفتاب ها از تابش نور خورشید به پوست که در این افراد در زمان کوتاه تری می تواند موجب ابتلا به سرطان باشد به خوبی جلوگیری کنند.

 

استفاده از ضد آفتاب ها در چه سنینی مؤثر است؟

استفاده از ضد آفتاب ها را می توان از هر سنی شروع کرد و مطمئناٌ از هر سنی شروع به استفاده از ضد آفتاب ها را کنید دیر نیست و ضد آفتاب وظیفه ی خود را که محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است اجرا خواهد کرد اما دقت کنید که کرم های ضد آفتاب از پیری زودرس در پوست جلوگیری می کنند پس قبل از اینکه آسیب های نور خورشید موجب چین و چروک و سوختگی و پیری زودرس در پوست شود،استفاده از ضد آفتاب ها را آغاز کنید تا بیشترین بهره را از این محصول ببرید.

بهتر است میزان spf چند درصد باشد؟

میزان spf در یک کرم ضد آفتاب شاید به طور مستقیم کم اهمیت باشد چون هیچ کرم ضد آفتابی نیست که بتواند به طور صددرصدی پوست را از آسیب های نور خورشید محافظت کند و تجدید کرم ضد آفتاب می تواند بهترین گزینه باشد .در انتخاب میزان spf شما می توانید از کرم با %spf 30 به بالا استفاده کنید.اگر در منطقه ای زندگی می کنید که شدت نور خورشید شدیدتر است از spf بالاتر استفاده کنید ولی اگر در منطقه ای معتدل زندگی می کنید spf 30% هم کافی خواهد بود.

 

لینک های مفید:
سالن زیبایی

به طور کلی اگر ضد آفتاب با هر درصدی استفاده می کنید در طی روز تجدید شود می تواند از پوست شما محافظت کند. پس اگر نمی خواهید هزینه بالاتر برای خرید ضد آفتاب با spf بالاتر پرداخت کنید جای نگرانی نیست وفقط باید کرم را به میزان کافی و چند بار در روز مصرف کنید.

آیا ضد آفتاب ها برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید کافی هستند؟

با قاطعیت باید بگوییم نه نمی تواند به طور صددرصدی از پوست محافظت کند حتی اگر از گرانترین و معتبرترین برند کرم های ضد آفتاب استفاده کنید باز هم نمی توانید محافظتی صددرصدی در برابر اشعه های مضر خورشید داشته باشید و باید در کنار استفاده از این کرم ها چند نکته مهم را هم مد نظر قرار دهید.

اول اینکه پوششی مناسب داشته و اجازه ندهید نور خورشید به طور مستقیم به پوست بتابد و دوم اینکه از کلاه های آفتابی مناسب استفاده کنید تا نور خورشید به صورت شما نتابد و دیگر اینکه در آفتاب تند از شنا و خیس کردن دست و صورت خوداری کنید چون قطرات آب مانند ذره بین عمل کرده و مقدار بیشتری نور خورشید به پوست برخورد می کند.پس باید محافظت از پوست را جدی بگیرید.

ضد آفتاب

نکات مورد توجه در استفاده از ضد آفتاب ها

برای استفاده از ضد آفتاب ها باید به چه نکاتی توجه شود تا مبادا به سلامت پوست آسیب برسد.

  • توجه به تاریخ مصرف هر محصولی مهم است در مورد ضد آفتاب ها نیز باید به این مسئله توجه کنید چون ممکن است تاریخ انقضای محصول تمام شده و کیفیت خود را از دست داده باشد و نه تنها قدرت محافظت خود در برابر نور خورشید را از دست داده باشد بلکه به پوست آسیب هم بزند.
  • روش نگه داری درست یک محصول آرایشی مهم است تا مواد کیفیت خود را از دست نداده و در اثر گرما یا سرمای شدید ترکیبات آنها تغییر نکند.در مورد ضد افتاب ها هم باید این محصولات را در دمای متوسط و در جای تاریک و خشک نگه داری کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.
  • ضد آفتاب خود را بسته به نوع و شرایط پوستتان انتخاب کنید نوع کرم ضد آفتابی که برای پوست های خشک قابل استفاده است در مورد پوست های چرب چندان کاربردی نخواهد داشت .امروزه انواع بسیار زیادی از ضد آفتاب ها موجود هستند و شما می توانید با مشورت با پزشک متخصص پوست بهترین برند مناسب با پوستتان را انتخاب کنید.
  • میزان مصرف ضد آفتاب ،نکته مهم بعدی است اگر کسی به شما بگوید میزان استفاده از ضد افتاب ها مقداری ثابت است ،حرفی بیهوده به شما زده، چون هر فردی بسته به جثه و بزرگی صورت خود نیاز به مقدار خاصی کرم دارد و فقط کافیست مقدار مناسبی از کرم را که تمام صورت را با لایه ای نازک بپوشاند، روی پوست بزنید و مطمئن باشید از پوست شما به خوبی محافظت خواهد کرد.
  • در طی روز باید ضد آفتاب تجدید شود چون در اثر تعرق و لمس شدن کم کم پاک شده و تأثیر خود را از دست می دهد پس بهتر است حداقل روزی دو بار صورت را شستشو داده و ضد آفتاب خود را تجدید کنید.
  • چه روز هایی باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟ روزهای ابری نیازی به استفاده کردن از ضد آفتاب است؟ آیا در خانه هم باید ضد آفتاب استفاده کنیم ؟ جواب همه ی این سؤالات این است که باید در طول روز چه هوا ابری باشد و چه آفتابی و چه در خانه باشید و چه بیرون از خانه، اگر می خواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید از بهترین ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید.

ضد آفتاب

 

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی

معرفی بهترین کلینیک های پوست ،مو و زیبایی در تهران