لیفتینگ صورت یعنی سفت کردن پوست و رفع افتادگی و شل شدگی پوست که روش های جراحی و طبیعی برای این کار در کلینیک ها و در خانه وجود دارد که مطمئناٌ بهترین روش برای رفع افتادگی پوست، روش های غیر جراحی است.شاید روش های غیر جراحی نیاز به مدت زمان بیشتری داشته باشد اما عوارض کمتری داشته و دوام بیشتری نیز خواهد داشت.

چند مورد از مواد خانگی برای لیفتینگ صورت

روغن نارگیل برای لیفتینگ صورت

لیفت صورت با نارگیل

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک زیبایی

روغن نارگیل را از قسمت سفید میوه نارگیل گرفته و در صنایع غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می دهند.روغن نارگیل ماده ای مؤثر برای سفت کردن پوست بوده و این روغن یک آنتی اکسیدان قوی بوده و برای حذف رادیکال های آزاد از روی پوست بسیار مؤثر است.

روغن نارگیل بهترین گذینه برای سفت کردن،رطوبت رسانی ،نرم کنندگی ،حذف رادیکال های آزاد پوست می باشد و می تواند پوست شل و افتاده ی شما را ترمیم کرده و زیبایی و شادابی پوست را به شما هدیه کند.

روش تهیه و مصرف

  1. روغن طبیعی نارگیل را تهیه کنید در صورت امکان روغن گیری جلوی خودتان انجام شود یا از جایی معتبر این روغن تهیه شود.
  2. هر شب قبل از خواب روغن نارگیل را به مقدار مناسب به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید.
  3. باید روغن نارگیل جذب پوست شود.
  4. برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر این روغن بهتر است در طول شب پوست را شستشو ندهید.

 

گوجه فرنگی در لیفتینگ صورت

لیفت صورت با عصاره گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به علت خاصیت اسیدی خود می تواند خاصیت سفت کنندگی و لایه برداری پوست را داشته باشد اما چون ممکن است در برخی افراد موجب سوزش و التهاب پوست شود بهتر است از عصاره ی آن استفاده شود.

 

ماسک سفیده تخم مرغ با عسل

ماسک سفیده تخم مرغ با عسل

سفیده ی تخم مرغ در ترکیب با عسل ترکیبی جادویی برای لیفتینگ صورت محسوب می شود.این ماسک می تواند پوست های افتاده و شل را سفت کرده و حالت چهره را بهبود ببخشد.سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین آلبومین بوده و قادر است سلول های پوست را ترمیم و بازسازی کند و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بازگردانده و به جونسازی پوست کمک کند.ترکیب عسل با تخم مرغ خواص آنها را افزایش داده و سرعت سفت شدن پوست را بالا می برد و استفاده از آن هفته ای یکبار توصیه می شود.

روش تهیه و مصرف:

  1. یک عدد سفیده تخم را از زرده جدا کنید.
  2. دو قاشق غذا خوری عسل به آن بیفزایید.
  3. خوب آنها را مخلوط کنید.
  4. مخلوط را روی پوست صورت ،گردن یا سینه بمالید.
  5. 15 دقیقه صبر کنید.
  6. سپس با آب گرم ماسک زا از روی پوست شستشو دهید.
  7. پوست را با دستمالی نرم پاک کنید.

روغن زیتون در لیفتینگ صورت

ماسک روغن زیتون

روغن زیتون یک آنتی اکسیدان قوی است که از دیرباز قبل از تولید کرم های آبرسان به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار می گرفته این روغن فوق العاده حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E است که در کنار سفت کردن و صاف کردن پوست قدرت محافظت از پوست در برابر نور خورشید را نیز دارد.برای استفاده از این روغن نیاز به فرمول خاصی نیست و فقط کافیست پس از هر بار حمام شدن این روغن را به صورت و گردن بزنید و خوب ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود.

 

اسکراب بادام در لیفتینگ صورت

ماسک اسکراب بادام

این ماده ی مغذی برای پوست قدرت جوانسازی و طراوت بخشی به پوست را داشته و سلول های مرده را از روی پوست پاک می کند و با آبرسانی به پوست در لطیف کردن آن مناسب بوده و همچنین در مقابل تابش نور خورشید از پوست محافظت می کند.این روش مناسب ترین روش در لیفت پوست صورت در منزل محسوب می شود.

 

اسکراب قهوه

ماسک قهوه

قهوه همیشه به عنوان یک نوشیدینی دلچسب شناخته می شده اما باید به شما بگوییم این نوشیدنی می تواند به ماسکی مناسب برای سفت کردن و جوانسازی پوست تبدیل شود و همیشه در دسترس شما باشد.بهتر است از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

روش تهیه و مصرف

  1. دانه قهوه به میزان یک چهارم فنجان
  2. شکر قهوه ای به میزان یک چهارم فنجان
  3. دارچین به میزان یک دوم فنجان
  4. روغن نارگیل گرم شده به میزان دو قاشق غذا خوری
  5. همه ی این مواد را به صورت پودر شده به خوبی همراه با روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری یکدست به وجود بیاید.
  6. ماسک آماده شده را روی پوست بمالید.
  7. سه دقیقه به پوست استراحت دهید.
  8. پوست را با آب گرم شستشو دهید.

 

ماسک نارون کوهی در لیفتینگ صورت

ماسک نارون کوهی

نارون کوهی یکی دیگر از مواد مناسب برای لیفتینگ صورت است که می توان آن را چند بار در روز نیز استفاده کرد .نارون کوهی را می توان از داروخانه ها یا عطاری ها تهیه کرد و برای سفت کردن و رفع شل شدگی پوست و همچنین برای کاهش تجزیه کلاژن و الاستین  در پوست، استفاده کرد.برای استفاده از این ماده فقط کافیست عصاره نارون را به روی صورت یا گردن بمالید و چند دقیقه به پوست استراحت داده سپس بار دیگر این کار را تکرار کنید.در استفاده از این ماده نیازی به شستشوی پوست نیست. و می توان چند بار در روز نیز از آن استفاده کرد.

 

آلوئه ورا در لیفتینگ صورت

ماسک آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا با خاصیت های معجزه آسای خود در رژیم غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد این گیاه فوق العاده در زیباسازی و جوانسازی پوست نیز حرف اول را می زند و به عنوان لایه بردار ، ترمیم کننده و سفت کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

در لیفت صورت هم می توان برگ آلوئه ورا را از وسط به دو نیم کرده و با روش متفاوت ژل داخل آن را استخراج کنید در این روش نیازی نیست ژل را برش دهید بلکه با چاقویی نسبتاً بزرگ، روی سطح ژل با سرعت فقط بکشید در این روش فقط ژل به صورت مایع از برگ جدا شده و کوچکترین ژلی روی برگ باقی نمی ماند بعد می توانید این ژل را در ظرفی تمیز ریخته و درب آن را ببندید و تا چند روز ژل را در داخل یخچال نگه داری و استفاده کنید.

برای استفاده از ژل آلوئه ورا برای لیفت صورت کافیست روزی سه بار این ژل را به صورت مالیده و هر بار تا ده دقیقه صبر کنید سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید .برای بالابردن خاصیت درمانی این ژل می توانید چند قطره آب لیمو تازه و یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

انواع کرم پمپی کامان

 

جوش شیرین در لیفتینگ صورت

جوش شیرین

 

یکی دیگر از مواد بسیار مناسب برای پاکسازی،سفت کردن و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.جوش شیرین قدرت سفید کردن و رفع چین و چروک پوست را داشته و برای تأثیر گذاری بیشتر با برخی از مواد ترکیب شده و بر روی پوست استفاده می شود.

  • جوش شیرین در ترکیب با آب : این ترکیب برای پوست های چرب مناسب بوده و چربی اضافی پوست را پاک می کند و با پاکسازی پوست موجب روشن تر شدن رنگ پوست می شود.
  • جوش شیرین در ترکیب با عسل : عسل خود ماده ای بسیار مغذی برای بدن و پوست است و در مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و در ترکیب با جوش شیرین می تواند ماده ای مغذی برای پوست باشد.
  • جوش شیرین در ترکیب با شیر : ترکیب این دو ماده برای پوست های خشک مناسب بوده و شیر با مواد معدنی خود قادر است پوست را نرم و لطیف کند و در شفافیت و سفید ی پوست مؤثر باشد.
  • جوش شیرین در ترکیب با پرتقال : پرتقال حالت اسیدی داشته و قادر است منافذ باز پوست را ببند و پوست را صاف و یکدست کند که در ترکیب با جوش شیرین ترکیبی جالب برای پوست خواهد بود.

 

لیفت صورت در خانه