مراسم ازدواج از مهمترین مراسم هایی است که در هر کشوری برگزار می شود مراسمی که جایگزینی ندارد و باید حتماٌ برگزار شود پس در هر کشوری و شاید هر قوم و قبیله ای این مراسم را از قدیم به شکلی برگزار می کردند که با نوع آداب و رسوم و ادیان آنها مشابهت داشت و شاید با عجیب ترین سنت های ازدواج در جهان آشنا شویم.

اما اینکه به نظر ما برخی آداب و رسوم عجیب و تنفر انگیز هستند مطلبی طبیعی است ولی باید بدانید که برای افراد هر کشور که با آداب و رسوم خود عمری سپری کرده اند این آداب و رسوم نه عجیب است و نه غیر قابل قبول و در اجرای آنها بسیار مصر هستند .

در ادامه این مقاله قصد داریم گذری داشته باشیم به رسومات کشورهای مختلف برای مهمترین جشن زندگیشان تا هم با فرهنگ ها آشنا شوید و هم مدتی سرگرمی برایتان ایجاد شود پس مارا همراهی کنید در سنت های ازدواج عجیب در دنیا.

معرفی سنت ها و آیین ده کشور دنیا

سنت های ازدواج در آمریکا

اجرای جشن مجردی یکی از رسومات در قبل از جشن عروسی است و عروس و داماد به همراه دوستانشان پایان مجردی و شروع دوره تأهلی را جشن می گیرند این جشن بسیار برای عروس و داماد و دوستان مهم است و با رقص و آواز و بسیار باشکوه برگزار می شود.

 

لینک های مفید:
سالن زیبایی

استفاده از برنج به جای نقل یا گل از دیگر رسومات و سنت های آمریکایی ها است بدین صورت که به جای اینکه برسر عروس و داماد نقل و گل بریزند دانه های برنج را بر سرآنها می پاشند و اعتقاد دارند که این کار موجب ثبات و برکت در زندگی نوعروس و آقا داماد خواهد شد.

از دیگر سنت ها در این کشور می توان به پرتاب دسته گل توسط عروس به طرف دوستان آقا داماد اشاره کرد در این سنت عروس خانم باید هدیه ای گرانبها از یک زن متأهل دریافت کند تا زندگی پر از خوشبختی با همسرش داشته باشد و از دیگر سنت ها در این کشور ها بستن روبان ابی رنگ برای عروس خانم است تا از چشم بد بدور باشد.

سنت های ازدواج در آمریکا

سنت های ازداوج در فیجی

در کشور فیجی آقا داماد باید قبل از هر کاری از پدر عروس خانم اجازه بگیرد و در صورت مثبت بودن جواب پدر زن ،اقا داماد باید در مراسم رسمی به نام تانوا هدیه ای ویژه که در بیشتر مواقع دندال نهنگ است به او بدهد که البته هر چه تعداد دندان ها یا هر هدیه ای که می دهد بیشتر و هدیه ای ارزشمند تر باشد بهتر خواهد بود ولی هر چه هدیه ارزشمند باشد باز هم باید در تقدیم به پدرزن کم اهمیت جلوه داده شود و پدرزن آن را بزرگ بداند.

سنت های ازداوج در فیجی 

سنت های ازدواج در اسکاتلند

در این کشور رسمی بسیار تنفر انگیز وجود دارد که حتی دیدن آن هم حال به هم زن است که برسد در مهمترین روز زندگی تجربه اش کنند .در این کشور دوستان و نزدیکان زحمت کشیده و مخلوطی از غذاها و خوراکی های فاسد و سس های مختلف ،ماهی ، لجن و از این دست مواد را تهیه بر در شب عروسی بر سرتاپای عروس و داماد بیچاره می ریزند که البته در برخی نقاط این کشور این مخلوط را بر سر یکی از عروس و داماد می ریزند.بقیه میهمانان هم باید در طی مراسم با جان و دل سروصدا و هیاهو کنند تا مجلس به حد وحشتناکی پرسروصدا باشد.

 

لینک های مفید:
سالن عقد

 

سنت های ازدواج در اسکاتلند

سنت های ازدواج در تایلند

در این کشور تمام کردن تحصیلات شرط ازدواج است بعد از آن هم آقا داماد باید با خانواده ی دختر مورد نظر آشنا شده و سپس با خانواده خود به خواستگاری بروند.و بعد از موافقت خانواده ها، آقا داماد باید مبلغی را به عنوان پاداش بزرگ کردن عروس خانم به پدر زن و مادر زن پرداخت کند.استفاده از رنگ صورتی برای لباس عروس و پوشیدن کت و شلوار سبک اروپایی یا ژاکت یقه پهن از رسومات دیگر در این کشور است.

سنت های ازدواج در تایلند 

سنت های ازدواج در آلمان

در این کشور رسم بر این است که عروس و داماد ظروف چینی را می شکنند و بعد آنها را جمع می کنند و اعتقاد دارند که این کار موجب خوشبختی آنها خواهد شد.از دیگر سنت ها این است که عروس خانم باید خود کفش شب عروسی خود را بخرد تا نشان دهد که توانایی پس انداز کردن و مدیریت زندگی را دارد و سپس داخل کفش خود سکه ای قرار دهد تا برایش خوشبختی همیشگی به همراه بیاورد و همچنین کودکان کفش عروس خانم را میان میهمانان می گردانند و از میهمانان پول جمع می کنند.

سنت های ازدواج در آلمان

سنت های ازدواج در روسیه

در کشور روسیه چیزی به نام مهریه وجود ندارد و لازم نیست اقا داماد مهریه ای به عروس خانم پرداخت کند اما در عوض برای دیدن عروس خانم بایدبه دوستان و نزدیکان عروس پولی پرداخت کند .شکستن طروف بلور از دیگر رسومات این کشور است و این کار را موجب خوشبختی و استحکام زندگی می دانند.تعارف نان به عروس و داماد در شب عروسی نیز از سنت های دیگر در این کشور است است که باید عروس و داماد سعی کنند بدون تماس دست تکه ای بزرگ از نان را بردارند تا ثابت کنند در مدیریت زندگی استعداد بیشتری دارند.

سنت های ازدواج در روسیه

سنت های ازدواج در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی رسمی دردناک و شاید خنده دار وجود دارد در این شب بعد از پایان مراسم قبل از اینکه عروس و داماد به خانه ی خود بروند باید فلک شوند بدین صورت که دوستان عروس و داماد پاهای او را محکم گرفته و با چوب یا ماهی خشک به کف پاها می زنند که البته همیشه این کار دردناک نیست و می تواند در حد شوخی باشد.

 

سنت های ازدواج در جمهوری چک

در کشور جمهوری چک رسمی متفاوت از دیگر کشور ها وجود دارد بدین صورت که عروس و داماد وقتی وارد خانه می شوند می بینند که نوزادی روی تختخوابشان است در این کشور اعتقاد بر این است که قدم زدن نوزاد بر روی تختخواب عروس و داماد موجب بالا رفتن شانس باروری بدون مشکل برای آنها خواهد شد.

 

سنت های ازدواج در کنگو

وای شاید به نظر شما هم سخت باشد اگر بگویند در جشن عروسی خود حق لبخند زدن ندارید در کشور کنگو عروس و داماد در شب عروسی باید کاملاٌ ژست جدی داشته باشند و حق ندارند به هیچ عنوان لبخند بزنند حتی یک لبخند بسیار کمرنگ ،چون در این کشور اعتقاد بر این است که اگر عروس و داماد لبخند بزنند یعنی زندگی خود را جدی نگرفته اند پس افرادی که زیاد لبخند می زنند قابل اعتماد نیستند.

 

سنت های ازدواج در مالزی و اندونزی

در دو کشور مالزی و اندونزی رسم بر این است که عروس و داماد بعد از جشن عروسی تا سه روز نباید از حمام استفاده کنند و همچنین حق ندارند از خانه خارج شوند چون آنها اعتقاد دارند انجام ندادن این دو کار کمک خواهد کرد تا پیوند عروس و داماد پایدار شده و بدشانسی برای همیشه از آنها دور شود.  این سنت های ازدواج در دو کشور مرسوم است و دوستان و اقوام مراقب هستند تا عروس و داماد از خانه خارج نشوند.

 

جمع بندی نهایی

در کشورهای آسیایی ، اروپایی ، آمریکایی ، اقیانوسیه و استرالیا سنت های ازدواج متنوع و متفاوتی وجود دارد که برگرفته از آداب و رسوم و حتی ادیان هر کشور است و شاید انجام آنها برای مردم دیگر کشورها عجیب باشد اما برای مردم این کشور ها کاری عادی و جذاب است و به طور کلی تمامی مردم دنیا به دنبال ایجاد زندگی مشترک مستحکم پر از شادی و خوشبختی هستند .