یکی از درمان های بسیار مؤثر در درمان مو های نازک و افزایش ضخامت مو ها استفاده از برخی روغن های طبیعی است که بدون ایجاد عوارض یا با کمترین عارضه مشکلات و آسیب های مو را همچون نازکی مو درمان کرده و موها را خوش حالت،شفاف و تقویت می کنند.استفاده از روغن های گیاهی به طور مرتب و به میزان کافی به مرور زمان در افزایش رشد مو ها نیز تأثیری مثبت خواهد داشت.

استفاده از لوسیون ها و محصولات شرکتی هم برای شما هزینه بر بوده و هم ممکن است به مرور زمان موجب آسیب های مختلفی بر روی مو ها شود و اگر محصول خریداری شده کیفیت لازم را نداشته و یا در جای مناسب نگهداری نشده باشد و یا تاریخ مصرف آن گذشته باشد و شما متوجه نشوید ممکن است آسیب های جدی به مو ها وارد شود در صورتی که می توان با هزینه کمتر، از جای معتبر روغن های تازه را تهیه و با خیالی آسوده از مزایای معجزه گر این روغن های طبیعی بیشترین بهره را برد.

داشتن رژیم غذایی مناسب با انواع ویتامین ها ، پروتئین ها و املاحی که برای رشد و تقویت مو ها نیاز است می تواند در داشتن موهایی زیبا و سلامت کمک رسان باشد. اما استفاده از روغن های موضعی تأثیری مضاعف داشته و مواد مغذی مورد نیاز مو را با سرعت بیشتر به مو ها می رساند و لازم است در کنار اهمیت به نوع تغذیه به تغذیه مستقیم مو ها با روغن های طبیعی و برخی دیگر از ماسک های خانگی اهمیت داده شود.

 

لینک های مفید:
سامبره

 

روغن های طبیعی می توانند گزینه ای مناسب در افزایش ضخامت مو باشند و مقدار زیادی ویتامین ، املاح و اسید های چرب مفید را به مو ها برساند و موهای نازک و ضعیف را ضخیم و محکم کنند و زیبایی ، شفافیت و درخشندگی دلنوازی به مو ها ببخشند پس با یک تیر و دو نشان زده و در کنار سلامت و تقویت مو،زیبایی مو هایتان را دو چندان کنید و بدانید که این زیبایی تا مدتهای طولانی موهای شما را شاداب نگه می دارد.

روغن طبیعی برای ضخامت مو

آلرژی به روغن های طبیعی

بدن هر فردی شرایط و ویژگی های خاصی داشته و ممکن است به مواد خاصی حساسیت نشان داده و دچار تاول ، سرخی ، خارش ، نفس تنگی و برخی دیگر از علائم ناخشنود شود.در رابطه با مو ها هم همین مسئله صدق می کند و باید مراقب بود تا این علائم به صورت شدید برای مو ها رخ ندهد چون ممکن است آسیب های مختصر و یا جدی به مو ها و پوست سر وارد شود؛

پس در استفاده از روغن های طبیعی به احتمال حساسیت فکر کرده و مقداری از روغن را تست کنید و اگر هم در تست متوجه مشکلی نشدید اما بعد از استفاده کامل به مشکل خوردید بهتر است سریعاٌ به پزشک مراجعه کنید تا آسیب جدی و برگشت ناپذیر به مو ها وارد نشود.

 

لینک های مفید:
رنگ مو

 

روغن های طبیعی برای ضخامت بخشی به مو ها

معرفی برخی روغن های گیاهی برای ضخامت مو

1- روغن عصاره گیاه دم اسب

این روغن حاوی مواد معدنی سیلیس است.این ماده سرعت رشد و استحکام مو را افزایش داده و مو های نازک و شکننده را ضخیم و محکم می کند و این خصوصیات موجب می شد این روغن بر کاهش ریزش مو نیز تأثیری مثبت داشته باشد.

پس برای استفاده از مزایای این روغن می توانید بسته به حجم مو ها مقدار مناسبی از روغن را به کف دست ها مالیده و بعد مو ها را به نرمی با دست های روغنی ماساژ دهید و یا می توانید روغن را به شامپو اضافه کرده و مو ها را با آن شستشو دهید.

2- روغن املا

این روغن سرشار از ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و آهن می باشد و در تسریع گردش خود تأثیری بسزا دارد از این رو با منظم و سرعت بخشیده شدن به سرعت گردش خود در زیر پوست مواد مغذی با سرعت بیشتر به مو ها رسیده  و مو ها تقویت می شوند.این روغن بر تقویت فولیکول های مو تأثیر داشته و مو های نازک را ضخیم و شفاف می کند.

 

لینک های مفید:
کلینیک کاشت مو در تهران

 

استفاده مرتب از این روغن و برخی دیگر از روغن های طبیعی برای تقویت و زیباسازی مو ها بی ضرر بوده و می تواند لوسیونی همیشگی محسوب شود.در استفاده از پودر املا می توان دو قاشق از این پودر را با با یک فنجان آب و کمی آب لیموی تازه مخلوط کرده و مخلوط به دست آمده را به آرامی روی مو ها و پوست سر ماساژ دهید و بعد از یک ساعت مو ها را با آب سرد شستشو دهید .

 

3- روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ از مؤثرترین روغن ها برای افزایش ضخامت مو ها است.این روغن حاوی پروتئین های خاصی بوده و در بازسازی سطح پوست سر نیز اثری مثبت دارند از این رو با استفاده از این روغن مو ها شاداب ، لطیف و درخشنده خواهد شد و موهای نازک شما ضخیم و مستحکم خواهد شد.از این روغن می توان به طور مسقیم و یا در ترکیب با شامپو استفاده کرد که در هر صورت انتخابی مناسب خواهند بود.

4- روغن نارگیل

نارگیل میوه ای فوق العاده است و روغن بدست آمده از آن نیز حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان ها بوده و بسیار پرفایده می باشد و در صنعت خوراکی ها و نوشیدنی ها و همچنین لوازم بهداشتی در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.این روغن پرخاصیت رطوبت رسانی قوی برای مو ها بوده و با رساندن پروتئین ها به پوست سر و مو ها در تقویت مو ها مثمر ثمر خواهند بود.

این روغن همچنین ساقه مو ها را قوی کرده و موخوره ها را از بین می برد و آسیب های ساقه مو را برطرف کرده و با رفع شوره های سر در استحکام بخشیدن به ریشه های مو نیز کاربرد دارد .روغن نارگیل مورد تأیید پزشکان متخصص پوست و مو بوده و برای انواع مو ها تجویز می شود.

5- روغن زیتون

یکی دیگر از روغن های خارق العاده در صنعت خوراک و لوازم آرایشی و بهداشتی روغن زیتون است.این روغن با نفوذ عمیق در پوست و مو در تقویت و درخشندگی آنها تأثیری بسزا داشته و با ضخامت بخشی به مو های نازک آنها را مستحکم کرده و ریزش مو ها را نیز کاهش می دهد و موهای نرم و لطیف و زیبا ایجاد می کند.

6- روغن چوب سدر

یکی از روغن های مؤثر در پرپشت کردن موها اسانس چوب سدر است که با متعادل کردن غدد تولید کننده روغن در پوست سر موجب تقویت رشد مو و همچنین کاهش ریزش مو می شود.چند قطره روغن سدر در ترکیب با دو قاشق غذا خوری از یکی از روغن های اسطوخودوس یا رزماری ،ترکیبی جالب برای استفاده بر روی مو ها است و می توان این مخلوط را روی مو ها ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه شستشو داد.

7- روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ریسینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا 6 بوده و روغنی غلیظ با بوی تند است اما خواص درمانی آن قابل توجه بوده و می تواند به خوبی مو را تقویت کرده و رشد مو ها را تسریع کند .این روغن برای موهای خشک مناسب بوده و موخوره ها را از بین می برد و با تقویت گردش خون در زیر پوست به سلامت مو و ضخامت بخشی به مو ها نیز کمک شایانی می کند.

در استفاده از این روغن می توانید بسته به حجم مو ها یک به سه از روغن نارگیل و کرچک را مخلوط و روی مو ها به نرمی ماساژ دهید،بهتر است روغن مخلوط شده کمی گرم باشد تا تأثیری بیشتری داشته باشد.روغن را به مدت نیم ساعت روی مو ها ماساژ داده و سپس شستشو دهید.

8- روغن سیاه دانه

دانه های سیاه دانه برای سلامت جسمانی بسیار پر اهمیت بوده و استخوان ها را تقویت می کنند.روغن این دانه های پرفایده نیز برای رشد و تقویت مو ها بسیار مؤثر بوده و موهای ضعیف و نازک را ضخیم و مستحکم خواهد کرد پس بهتر است استفاده از دانه و روغن سیاه دانه را روزانه در برنامه خود قرار دهید.

ماسک روغن زیتون

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک پوست ، مو و زیبایی در تهران