برای هر دختر خانم و آقا پسری برگزاری جشن عروسی مهم ترین اتفاق خوش زندگی است که فقط یک بار رخ می دهد پس باید به بهترین ،رویایی ترین و خاطره انگیز ترین شکل ممکن برگزار شود که البته ای کاش این ذرق و برق کاهش می یافت تا امروزه بسیاری از جوانان به علت هزینه سرسام آور این مراسم از ازدواج منصرف نمی شدند.برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی باید به دقت انجام شود تا کاری بی نقص اجرا شود برای این منظور باید قبل از هر کاری برآورد هزینه انجام شده و مشخص شود برای هر مرحله ای چه میزان هزینه لازم بوده و باید در نظر گرفته شود .

هزینه ازدواج و جشن عروسی در سال 1400

چگونه جشن عروسی رویایی و کم هزینه داشته باشیم؟

خرید طلا و لباس و دیگر ملزومات عروس و داماد اگر مدتی قبل از جشن عروسی باشد بهتر است  چون هم در وقت صرفه جویی می شود و هم باز هزینه های عروسی را کاهش می دهد .در ابتدا بهتر است سریعاً مکان برگزاری جشن عروسی تعیین شود که می تواند باغی معمولی ،تالار ، باغ تالار و یا هتل باشد که به ترتیب که خدمتتان عرض شد قیمت ها افزایش می یابد و باید بسته به میزان هزینه ی برآورد شده اول مکان مورد نظرتان را رزرو کنید چون ممکن است در چند روز آخر نتوانید جای خالی پیدا کنید و مجبور به رزرو مکانی با امکانات رفاهی کمتر ،گرانتر و یا دور تر شوید که رفت و آمد را برای خودتان و میهمانانتان سخت کند.

نکته بسیار مهم این است که هزینه سالن پذیرایی در کنار هزینه ورودی بستگی به نوع و تعداد میوه ها ، شیرینی ها ،دسرها ، نوشیدنی ها و همچنین نوع و تنوع غذاهای انتخابی برای پذیرایی از میهمانان دارد برای مثال سفارش برنج ایرانی یا خارجی نیز بر میزان هزینه سالن زیبایی مؤثر است پس شما می توانید با کمی دقت و پایین آوردن توقعات و تجملات تا حد زیادی در صرف هزینه صرفه جویی کنید.

رزرو سالن زیبایی برای عروس داماد نیز کار مهم و ضروری است چون افراد علاقمندند در شب عروسی خود زیبا ترین فرد در میان میهمانان باشند برای رزرو سالن زیبایی نیز حداقل یک ماه جلوتر اقدام کنید تا بتوانید بدون عجله و استرس بهترین سالن زیبایی را با قیمت مناسب تر رزرو کنید.بهتر است سالن زیبایی مورد نظرتان در مکانی مابین منزل و تالار پذیرایی باشد تا سریع تر کارها اجرا شود و در ترافیک طولانی گرفتار نشوید.

خرید یا رزرو لباس عروس و داماد ،این کار نیز مهم است چون عروس و داماد می خواهند شیک ترین فرد جشن عروسی باشند. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید خوب فبها می توانید با خیالی آسوده به هر مزونی سر زده و انتخابی بی نقص داشته باشید و برای شناخت نشانی و شماره تماس مزون ها می توانید از سایت ها کمک بگیرید و به سرعت مزون ها را در هر نقطه ای از شهر پیدا کنید . اما اگر نمی توانید هزینه ی خیلی زیادی برای خرید یا رزرو لباس پرداخت کنید باید بیشتر تحقیق و بررسی کرده و شاید بتوانید لباسی بسیار گران را با همان کیفیت در منطقه ای دیگر با قیمت بسیار پایین تر پیدا کنید. در نظر داشته باشید که مزون هایی که در  مناطقی مانند شمال شهر و برخی مناطق غرب تهران مانند فرمانیه و … واقع شده اند ،به خاطر منطقه ای که در آن قرار دارند و به قول معروف با کلاس هستند قیمت های نجومی به شما اعلام خواهند کرد در صورتی که شاید بتوان همان لباس را با قیمت پایین تر در شرق تهران یا جنوب تهران یافت.

هزینه ماشین عروس ، دسته گل برای عروس که امروزه می تواند هزینه ای مابین سه تا پنج میلیون نیز داشته باشد. البته قابل ذکر است در برخی مناطق تهران بیش از این مبالغ نیز می تواند باشد.برخی از افراد که دوره های آموزشی گل آرایی را گذرانده اند می توانند برای صرفه جویی در هزینه خود دست به کار شوند و حتی دسته گل عروس خانم را نیز خود تهیه کنند و با پرداخت هزینه ای اندک برای گل و لوازم مورد نیاز در هزینه ها صرفه جویی کنند در این مورد نیز به شما پیشنهاد می شود اگر قصد کاهش هزینه دارید می توانید به مناطق متوسط برای تزیین ماشین عروس و خرید دسته گل عروس مراجعه کنید.

همانطور که در بالا گفته شد برآورد هزینه جشن عروسی به خیلی چیز ها بستگی دارد حتی منطقه ای که قصد برگزاری مراسم در آنجا را دارید در برآورد هزینه مهم بوده و می تواند بیشتر یا کمتر باشد.برای برگزاری یک جشن عروسی بی نقص با هزینه کمتر و اعصاب راحت تر نیاز است که از چند ماه جلوتر کارها را شروع کنید و با کمی دقت و تحقیق هزینه های عروسی را تا حدود زیادی کاهش دهید و شب عروسی رویایی خود را با فکر به هزینه ها تلخ نکرده و خسته نشوید.

در رزرو سالن زیبایی برای کاهش هزینه می توانید سالنی در خارج از شهر را رزرو کنید چون سالن های داخل شهر بخصوص مناطق مرفه نشین بسیار بیشتر است.پس کمی زودتر اقدام کنید و باغ تالار یا سالنی بسیار زیبا با امکانات رفاهی عالی را با قیمت کمتر رزرو کنید.

سالن های پذیرایی در اعیاد و روزهای خاص مانند عید نوروز و عید های مذهبی قیمت ها را افزایش می دهند با وجودی که برگزاری مراسم عروسی در این روز ها بسیار طرفدار دارد اما برای کاهش قیمت بهتر است از برگزاری عروسی در این روز ها منصرف شوید و مبلغی در برخی مواد بسیار قابل توجه صرفه جویی کنید.

برگزاری جشن حنا بندان که برای بسیاری از عروس و داماد ها مهم است موجب افزایش هزینه شده و باید دو شب هزینه برای سالن و غیره پرداخت شود پس بهتر است از برگزاری جشن حنا بندان منصرف شده و یا جشن حنا بندان و جشن عروسی را در هم ادغام کنید یعنی هر دو جشن را در یک شب برگزار کنید.

همه خیلی خوب می دانیم که نه جشن عروسی بسیار مجلل، موجب خوشبختی و موفقیت در زندگی می شود و نه برگزار نکردن جشن عروسی موجب بدبختی و شکست در زندگی ، اما بعضی چیزها در زندگی هستند که حذف آنها می تواند حسرتی رنج آور را در تمام طول زندگی به ما تحمیل کنند.پس می توانید با کمی دقت و کاهش هزینه های اضافی و کم کردن تجملات و دقت به نکات گفته شده با کاهش هزینه های شاید به ظاهر کوچک ،جشن عروسی خود را به بهترین شکل برگزار کرده و شبی رویایی و خاطره انگیز برای تمام عمر داشته باشید.

باغ تالار در دماوند

معرفی بهترین سالن زیبایی در تهران 

هزینه ازدواج و جشن عروسی در سال 1400

فروشگاه کاغذ دیواری آرتار دکور و گروه نقاشی ساختمانی لوکس برای تزیین منزل عروس خانم ها  و آقا داماد ها با قیمت مناسب و تخفیف ویژه