وجود چربی اضافی در شکم و پهلو یکی از معضلاتی است که برخی افراد دچار آن هستند و هیچ یک از روش های متداول نمی تواند مشکل آنها را به طور قطع حل کنند پس روش پیکر تراشی از اعمال جراحیست که برای برطرف کردن صددرصدی این چربی ها ارائه شده است .شکم و پهلو از قسمت هایی هستند که چربی به خوبی در آنها ذخیره می شود و تمام زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار داده و اعتماد به نفس فرد را از بین می برند در روش پیکر تراشی ( لیپوماتیک ) می توان با سرعت از دست این چربی ها خلاص شد. اما اینکه این روش روی چه افرادی مؤثر است و چه مزایا و معایبی دارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

قبل از هر مطلبی بهتر است این را بدانید که اگر محدودیتی در انجام ورزش های مناسب و رعایت رژیم غذایی مناسب ندارید از انجام اعمال جراحی که ممکن است خطرات جانی برایتان به همراه داشته باشد منصرف شده و از این روش های بی خطر برای رسیدن به وزن متعادل استفاده کنید.

پیکر تراشی

لیپوماتیک چیست؟

یکی از دستگاه های لیپوساکشن که برای خارج کردن چربی از بدن استفاده می شود دستگاه لیپوماتیک میباشد که در کاهش بافت چربی و پیکر تراشی استفاده می شود. در استفاده از این دستگاه بدون عمل جراحی،چربی اضافی از بدن خارج می شود.

دستگاه لیپولیز چیست؟

دستگاه لیپولیز با امواج لیزر کار می کند و با انعکاس لیزر و ایجاد حرارت در قسمت مورد نظر ،چربی های اضافی را لیپولیز می کند.

دستگاه لولترازد VASER

دستگاه لیزر اولترازد یکی دیگر از دستگاه های لیپولیز چربی های اضافی است که با حذف بافت چربی موجب لاغری و رسیدن به وزن مناسب می شود.در این دستگاه نیز با تابش لیزر به محل مورد نظر حرارت تولید شده ناشی از امواج اولتراسوند چربی ها را حذف می کند.

دستگاه PAL ، لیپوماتیک ، لیپوست

این سه دستگاه از جمله دستگاه هایی هستند که با ایجاد حرکات لرزشی و ویبره در قسمت مورد نظر موجب حذف چربی های اضافی خواهند شد.

دستگاه واترجت

این دستگاه با آب کار می کند بدین صورت که با فشار آب بر روی قسمت مورد نظر بافت چربی را تجزیه و حذف می کند.
پیکر تراشی

نکات مهم در لیپوماتیک

برخی نکات مهم در انجام لیپوماتیک شامل :

1- لیپوماتیک را می توان در اکثر قسمت های بدن به کار گرفت اما باید توجه داشته باشید که این روش ،روشی برای لاغری محسوب نشده و فقط می تواند در برخی نقاط بدن سایز را با حذف چربی کوچکتر کند.

2- ترک هایی که در پوست در اثر بیماری ، تغییر ناگهانی وزن و بارداری رخ داده توسط روش های پیکر تراش قابل درمان نیست.

3- پس از اجرای لیپوماتیک ممکن است بار دیگر چربی های اضافی در اثر پرخوری ایجاد شوند و این روش همیشگی نخواهد بود.

مراحل اجرای لیپوماتیک

    • انجام لیپوماتیک باید در اتاق عمل در بیمارستان و یا مراکز جراحی محدود با مجوزهای لازم در حضور متخصص بیهوشی انجام شود.انجام لیپوماتیک در مطب خطرناک خواهد بود.
    • در شروع کار محلولی از ترکیبات خاص را زیر پوست در محل مورد نظر تزریق می کنند.
    • بعد از حدود 20 دقیقه پس از تزریق چند سوراخ 3 تا 5 میلی متری برای وارد کردن کانول و تخلیه چربی های اضافی در محل مورد نظر ایجاد می کنند.
    • پس از تخلیه چربی با تشخیص پزشک در رابطه با صاف شدن پوست محل سوراخ ها بخیه و بسته می شود.
    • بیمار بعد از لیپوماتیک چند ساعتی در ریکاوری تحت مراقبت بوده و سپس مرخص می شود.

نکات مهم بعد از پیکر تراشی

رعایت برخی نکات بعد از جراحی پیکر تراشی در حفظ سلامت و نتیجه گیری بهتر از پیکر تراشی خود داشته باشید پس به نکات زیل به خوبی توجه فرمایید.

    1. اول اینکه اگر از محل لیپوماتیک خونابه جاری شده نگران نباشید و با استفاده از پانسمان از خونریزی آن جلوگیری کنید.
    2. استفاده از گن های مخصوص تا دو ماه بعد از عمل پیکر تراشی به شما در شکل گیری هر چه بهتر اندام کمک شایانی خواهد کرد و همچنین این گن ها از التهاب و تورم ناشی از لیپوماتیک نیز جلوگیری می کنند.
    3. بعد از پیکر تراشی مایعات به میزات زیاد مصرف کنید.
    4. یکجا ثابت نمانید و در حدی که توان دارید حرکت کنید.
    5. از مواد غذایی سالم و مقوی استفاده کنید.
    6. اگر می خواهید نتیجه مثبت و همیشگی از عمل پیکر تراشی خود کسب کنید از مواد غذایی سالم و به میزان مناسب استفاده کرده و از پرخوری و بی تحرکی پرهیز کنید.

 

عوارض پیکر تراشی

1 – عمل پیکر تراشی ممکن است عوارض موقتی همچون تورم ، التهاب ، درد ، کوفتگی و کبودی به همراه داشته باشد که این عوارض در مدت چند روز تا چند هفته به طور کامل از بین می روند.

2 – برخی عوارض طولانی مدت نیز ممکن است پس از پیکر تراشی رخ دهد همچون :

    • ناصافی پوست که ممکن است با گذشت زمان بهبود نیابد و نیاز به روتوش باشد
    • تخلیه قسمت زیادی از بافت چربی و یا مقدار کمی از چربی که هر دو مشکل ساز خواهد بود
    • اگر نیاز به اصلاحی وجود داشته باشد باید مدت زمان در حدود 6 ماه منتظر ماند

3 – برخی عوارض خطرناک اما با احتمال بسیار کم نیز وجود دارد که به علت رعایت نکردن برخی اصول در هنگام جراحی ممکن است پیش بیاید مثل:

    • نداشتن تجربه کافی متخصص
    • اجرای عمل در مطب و نداشتن تجهیزات کافی
    • استاندارد نبودن محلول های تزریقی
    • تزریق بیش از اندازه محلول ها
    • تخلیه بیش از اندازه ی چربی

4 – آمبولی بعد  از پیکر تراشی به این معنا است که لخته خون و یا چربی در محل لیپوماتیک تجمع کنند که احتمال ایجاد آمبولی کشنده کم است اما غیر ممکن نیست و ممکن است در هر عمل جراحی زیبایی رخ دهد.

 

 

جمع بندی نهایی

اگر مجبور به استفاده از روش های پیکر تراشی هستید بهتر است در رابطه با انتخاب پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عجولانه عمل نکرده و با دقت و تحقیق کامل پزشک حاذقی را انتخاب کنید و هرگز اجازه ندهید در مطب عمل پیکر تراشی روی شما اجرا شود بلکه در بیمارستانی مجهز و مناسب اقدام به عمل جراحی پیکر تراشی نمایید و در آخر اینکه مراقبت های بعد از لیپوماتیک را بسیار جدی بگیرید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

پیکر تراشی

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در تهران