برای داشتن پوستی زیبا و بدون چین و چروک چندین راهکار از جمله استفاده از ماسک های خانگی و شرکتی و همچنین استفاده از دستگاه های مخصوص لیفت صورت در منزل و یا روش های جراحی و غیر جراحی در کلینیک های زیبایی در مقالات قبلی به شما معرفی شد.در این مقاله شما را با ویتامین های مناسب برای حفظ سلامت و درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست آشنا خواهیم کرد.

مصرف ویتامین ها به مقدار لازم برای جلوگیری از پیری زودرس در پوست بسیار مؤثر است.و مطمئناً از پیری زودرس در پوست جلوگیری کرده و پوستی زیبا و شاداب خواهید داشت.مسائلی که پروسه ی پیری زودرس در پوست افراد می شود از جمله : اشعه های مضر خورشید ، استرس و اضطراب، بیماری ها ، برخی داروها، کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای پوست،آلودگی هوا و …

با وجودی که نور خورشید اشعه های مضری دارد اما باید بدانید که پوست ما به نور خورشید نیاز دارد و با تابش کوتاه مدت نور خورشید ویتامین D در پوست تولید می شود و کسانی که دچار کمبود ویتامین D هستند باید مدت زمانی را در زیر نور خورشید باشند.

 

ویتامین جوانسازی پوست

مواد مغذی برای جوانسازی پوست

آب : یکی از مواد بسیار مؤثر در سلامت پوست و تمامی اعضای بدن، نوشیدن به اندازه ی آب در طول روز است و البته توجه به زمان نوشیدن آب و حرارت آن نیز اهمیت دارد و بهتر است آب در وسط و آخر غذا نوشیده نشود ،اول صبح ناشتا نوشیدن آب ولرم بسیار خوب است .

سلنیم : این ماده ی معدنی مانع جذب رادیکال های آزاد در پوست شده و از چین و چروک ، خشکی و آسیب های بافت های پوست جلوگیری می کند.شما می توانید این ماده را در گوشت ماهی و بره ،آجیل های برزیلی ،قارچ دکمه ای ، میگو ، گوشت گاو ، بوقلمون نیم پز ، ساردین ،ماکارونی و گندم و … بیابید.

آنتی اکسیدان ها : این ماده موجب کاهش رادیکال های آزاد در پوست شده و برای حفظ سلامت و طراوت پوست مفید است این ماده در گوجه فرنگی ، زردآلو،سیب زمینی شیرین،نارنگی ، توت ها ، چغندر، اسفناج ، فلفل ،کدو ، لوبیا موجود است.

Coenzyme Q10 : آنتی اکسیدانی که در بدن تولید شده و از پوست در برابر عوامل آسیب زا محافظت می کند و مانع ایجاد چین و چروک در پوست می شود، آنتی اکسیدان CoQ10 است که با بالا رفتن سن تولید آن در بدن کاهش می یابد و شما می توانید این ماده را در حبوبات،دانه ها ، ماهی قزل آلا و ماهی تن ، گوشت مرغ بیابید

ویتامین

چند نمونه از ویتامین های مناسب برای جوانسازی پوست :

ویتامین A : ویتامین A مانع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و همچنین رفع لک ها و آکنه در پوست می شوند و در پرتقال ، هویج ، تخم مرغ ، غذاهای کم چرب ، نخود سیاه و سبزیجات یافت می شود.

ویتامین K : این ویتامین برای لخته کردن خود در مناطق آسیب دیده و جراحی شده مؤثرند و همچنین از ویتامین هایی هستند که گفته می شود در جوانسازی ،کاهش لکه ها و کبودی ،تقویت حالت ارتجاعی پوست نیز کارکرد مثبتی دارند.این ویتامین در موادی همچون : اسفناج،کاهو ، لوبیاسبز و کلم یافت می شود.

ویتامین C : این ویتامین از بهترین ویتامین ها برای جوانسازی پوست است و قادر است اثرات مخرب خورشید را روی کلاژن و الاستین از بین ببرد.این ویتامین را می توان در مرکبات ، کیوی ، سبزی ، فلفل قرمز ، پاپایا ، بروکلی و جوانه های بروکلی یافت.

 

ویتامین E : این ویتامین برای تقویت و جوانسازی پوست مناسب بوده و از آسیب و التهاب پوست در برابر نور خورشید جلوگیری می کند و در موادی همچون : روغن های گیاهی ، زیتون ، مارچوبه ، آجیل ، سبزیجات ، دانه ها موجود هستند.

ویتامین D : با تابش نور خورشید به بدن کلسترول به ویتامین D تبدیل شده و توسط کبد و کلیه ها دریافت شده و به بدن در ساخت سلول های سالم کمک می کند و بدین صورت در جوانسازی و درمان برخی بیماری های پوست بسیار مؤثر است.این ویتامین به غیر از نور خورشید در موادی همچون : ماهی ساردین ، شاه ماهی ، ماهی سالمون ،روغن کبد ماهی کاد،کنسرو ماهی تن،میگو،زده ی تخم مرغ،غلات دوسر، آب پرتقال ، شیر گاو ، شیر سویا موجود است.

روش های افزایش کلاژن سازی پوست در خانه

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی

معرفی بهترین کلینیک زیبایی در تهران