حس زیباتر شدن حسی دوستداشتنی برای خانم ها است به همین دلیل استفاده از لوازم آرایشی،بخصوص در کشور ما بسیار پرطرفدار است اما یک آرایش حرفه ای کامل نخواهد شد مگر اینکه آخرین تیر کمان زیبایی هم در شود و چهره ای که با کرم پودر ها و پنکیک ها صاف و یکرنگ شده با استفاده از رژگونه خوب و مناسب روحی تازه به چهره بخشیده و پوست صورت را شاداب کند.

رژگونه ها از انواع مواد آرایشی هستند که موجب برجسته نشان دادن گونه ها و چانه می شوند و جلوه ای زیباتر و برجسته تر به چهره می بخشند استفاده از این محصول در کنار ریمل ، خط چشم و رژلب می تواند عیوب چهره را پوشانده و با برجسته کردن نقاط مثبت چهره بر زیبایی فرد بیفزاید.

 

لینک های مفید:
خرید لوازم آرایشی

 

انواع رژگونه و کاربرد آن

یکی از محصولات جذاب در آرایش حرفه ای استفاده از رژگونه ها است که فقط با کمی تمرین می توان این محصول را با بهترین حالت بسته به شکل چهره روی گونه ها و چانه استفاده کرد و آرایشی کاملاٌ متفاوت و زیباتر اجرا کرد.استفاده از رژگونه ها برای افرادی که گونه های برجسته ندارند می تواند به حدی کمک ساز باشد که فرد دیگر نیاز به تزریق ژل ها و تحمل عوارض احتمالی این تزریقات را نداشته باشد.

رژگونه ها در انواع طیف رنگی موجود هستند و باید بر طبق رنگ پوست و رنگ رژلب و سایه چشم ها، رنگی هماهنگ انتخاب شود و خوشبختانه تنوع رنگی در این محصول به حدی است که انتخاب رنگ را برای افراد راحت کرده است.

انواع رژگونه

 

لینک های مفید:
قیمت محصولات لدورا

 
انواع رژگونه های موجود در بازار از جمله رژگونه های پودری ، مایع ، کرمی ،ژله ای و انواع پودر های فشره تولید و عرضه شده اند که بسته به شرایط پوست می توان بهترین نوع آن را انتخاب کرد تا بهترین نتیجه از اجرای آن روی پوست را کسب کرد.

برای مثال استفاده از انواع پودر های فشره این محصول برای پوست های چرب بسیار مناسب است و انواع کرمی و ژله ای این محصول برای پوست های خشک مناسب است که البته در سالن های زیبایی بیشتر از انواع پودرهای فشرده این محصول استفاده می کنند چون استفاده از این نوع رژگونه ها برروی لایه کرم پودر ها و پنکیک ها می تواند نتیجه ی بسیار بهتری داشته باشد و به خوبی روی پوست فید و محو شود.

استفاده از رژگونه های مایع و ژله ای نیز پیشنهاد می شود چون این محصولات از قابلیت ماندگاری بالا تری نسبت به دیگر انواع رژگونه ها را دارا بوده و مدت زمان طولانی تری روی پوست باقی می مانند.

اما از مزایای رژگونه های کرمی باید بگوییم که این محصول با ترکیبات حاوی مرطوب کننده ها برای افرادی که پوست بسیار خشک دارند و افراد مسن بسیار مناسب بوده و با رطوبت رسانی به پوست ،پوششی یکدست روی پوست ایجاد می کنند.

انواع رژگونه

خصوصیات رژگونه خوب

رژگونه بی کیفیت نیز می تواند مانند دیگر اقلام آرایشی و بهداشتی به پوست آسیب های سطحی و یا حتی عمقی وارد کند از این رو شناخت خصوصیات یک رژگونه خوب بسیار حائز اهمیت است پس در ادامه به بررسی خصوصیات رژگونه باکیفیت می پردازیم.

  • بافت رژگونه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید یک رژگونه خوب بافتی سبک و نرم داشته باشد تا به خوبی و یکنواخت روی سطح پوست پخش شده و فید شود.
  • خاصیت مرطوب کنندگی این محصول به شما کمک خواهد کرد تا پوستی لطیف و شاداب داشته و رژ گونه حالتی طبیعی و برجسته به چهره شما ببخشد.
  • قابلیت ماندگاری در این محصول نیز مهم است چون استفاده از رژ گونه در مرحله پایانی آرایش است و ماندگاری رژ گونه به ماندگاری آرایش کلی چهره نیز کمکی شایان خواهد کرد.
  • جلوه برجسته دادن به گونه ها از ویژگی های یک رژ گونه باید باشد و اگر رژ گونه بر روی گونه ها برجستگی ایجاد نکند نمی تواند رژگونه خوبی باشد.
  • رژگونه ای را می توان به عنوان رژگونه ی خوب معرفی کرد که در کنار تمام خصوصیات گفته شده پوست شما را نرم و مخملی کند و روی پوست نماسد و پوسته پوسته نشود.

رژگونه

تأثیر نوع پوست در انتخاب رژگونه مناسب

در انتخاب و خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی شناخت نوع پوست بسیار مهم است چون شرایط یک پوست چرب با پوست خشک یا نرمال و یا مختلط و یا حساس بسیار متفاوت است و نیاز اولیه ی این پوست ها رفع مشکلات سطح پوست است و این مشکلات رفع نخواهد شد مگر اینکه با انتخاب بهترین نوع لوازم ارایشی و بهداشتی بسته به نوع پوست ،پوستی نرم و لطیف آماده ی پزیرش این لوازم شود.

در انتخاب رژگونه ها نیز باید پوست خود را به خوبی بشناسید اینکه پوست شما چرب ، خشک ، نرمال ،مختلط و یا حساس است سپس نوع رنگ پوست خود را بشناسید تا بدانید چه رنگی با پوست شما همخوانی دارد سپس بهترین مورد از میان رژگونه ها را انتخاب کنید.

افراد با پوست روشن بهتر است از رژگونه هایی با تناژ تیره تر استفاده کنند تا چهره آنها بی روح و سرد نشود و افراد با رنگ پوستی گرم می توانند از رژ گونه هایی با رنگ های هلویی یا مرجانی استفاده کنند و افراد با رنگ پوست سرد می توانند از رنگ های تند مانند صورتی و قرمز استفاده کنند تا گرمایی جذاب به پوست بخشیده و چهره خود را شاداب کنند.

 

رژگونه مات یا براق

از دیگر خصوصیات رژگونه ها مات یا براق بودن آنها است که جلوه های متفاوتی به چهره شما خواهد داد  انواع رژگونه های براق نور را منعکس کرده و برای استفاده در میهمانی ها و جشن ها جذاب خواهند بود اما استفاده از این نوع محصولات در مجالس رسمی و در زیر نور خورشید نمی تواند انتخابی مناسب باشد چون براقیت زیادی در چهره ایجاد می کند.

اما رژگونه های مات طرفداران بسیار بیشتری داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از این نوع رژ گونه در هر جایی مناسب بوده و پوستی صاف و مخملی با جلوه ای طبیعی ایجاد می کند و استفاده از آن در روز و زیر نور خورشید نیز مشکل ساز نخواهد بود.

انواع رژگونه

چگونه بهترین رژ گونه را بشناسیم؟

برند بهترین رژگونه

رژگونه نیز در انواع برند ها موجود است و بهتر است در انتخاب این محصول از برند های معتبر گفته شده در مقالات قبل خریداری کنید تا از ترکیبات آن مطمئن باشید و به پوستتان آسیب نرسد.

انتخاب رنگ مناسب

در هنگام خرید رژگونه باید به رنگ پوست خود دقت کنید و از رنگ هایی خریداری کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد تا چهره شما سرد و بی روح و یا مصنوعی نشود.

انتخاب رژگونه بسته به نوع پوست

رژگونه ها نیز مانند کرم پودر ها و دیگر مواد آرایشی با توجه به نوع پوست تهیه می شوند و هر شخصی بسته به نوع پوستش که ممکن است چرب ، خشک ، نرمان ،مختلط و یا حساس باشد می توانند بهترین نوع رژگونه های هماهنگ با پوستشان را انتخاب کنند.

توجه به نوع براش

استفاده از براش مناسب برای اجرای رژگونه کمک می کند تا محصول به خوبی روی گونه ها فید و محو شود و جلوه ای طبیعی و یکنواخت به پوست ببخشد پس به نوع براش مورد استفاده نیز توجه کنید.

 

ماندگاری بالا

یک رژگونه خوب باید تا حداقل شش ساعت بر روی پوست ماندگاری داشته باشد چون به عنوان آخرین مرحله آرایش در حفظ کیفیت کرم پودر زیرین نیز تأثیر گذار است و تجدید آن موجب خراب شدن کیفیت کرم پودر زیرین نخواهد شد.

انواع رژگونه

همان طور که در بالا گفته شد رژگونه ها در انواع پودری ، کرمی ، ژله ای ، استیکی و … موجود است که البته انواع پودری این محصول بیشتر مورد پسند است اما در انتخاب بهترین نوع رژ گونه به نوع پوست خود دقت کرده و موردی را انتخاب کنید که بهتر روی پوست شما پخش و فید شود.

انواع بهترین برند رژگونه

  1. برند رژگونه کنسی
  2. برند رژگونه شون
  3. برند رژگونه مای
  4. برند رژگونه کالیستا
  5. برند رژگونه این لی
  6. برند رژگونه گلدن رز
  7. برند رژگونه لامیلا
  8. برند رژگونه پاستل
  9. برند رژگونه بنفیت