رفتن به آرایشگاه برای خانم ها کاری مهم است چون اکثر خانم ها به زیبایی و سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند اما نمی توان زود به زود به آرایشگاه رفت پس یک خانم باسلیقه باید بتواند خود برخی از کارهای آرایشی را انجام دهد تا همیشه در کنار همسرش و مهمانان برازنده حاضر شود، بعضی اوقات شاید وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه داشته باشید اما هزینه ی گزاف آرایش شما را کلافه کرده باشد، پس برای آموزش این مطلب در ادامه با ما باشید ….

برای داشتن آرایشی زیبا اول باید بدانید که آرایش غلیظ در بیشتر موارد نه تنها موجب زیبایی نمی شود بلکه زیبایی طبیعی شما را نیز از بین می برد و از شما عروسکی بی احساس می سازد در حالی که شما می توانید با یک آرایش ساده و ملایم در خانه در عین سادکی زیبایی آرامش بخشی در خود ایجاد کنید .

برای انجام آرایش صورت باید به مطالبی که در ادامه به آن می پردازیم با دقت توجه فرمایید…

بهترین سالن زیبایی در شهر ری

 

لینک های مفید:
مزون لباس عروس

 
 

شکل و فرم صورت

فرم صورت افراد در چند شکل وجود دارد که هر شکل فرم صورت نیاز به آرایشی خاص دارد تا آرایش شما را شیک و بی نظیر کند از جمله این فرم صورت ها می توان به این اشکال اشاره کرد : دایره ای – بیضی – مستطیلی – مربعی – قلبی و …

کانتورینگ صورت

نوع پوست صورت

منظور از نوع پوست : پوست نرمال – پوست چرب -پوست خشک و یا پوست مختلط است در زمان خرید لوازم آرایشی بخصوص کرم پودر ها باید نوع پوستتان را کاملاً مد نظر بگیرید تا کرم پودر به روی پوستتان بنشیند.

استفاده از پاک کننده های پوست

برای داشتن آرایشی مناسب باید پوستی پاکیزه از هر نوع مواد آرایشی و تعرق داشت پس قبل از آرایش پوست خودرا شستشو دهید بهتر است از شوینده های مناسب پوست خود استفاده کنید ، برای داشتن پوستی سلامت بهتر است صبح ها پوست را با شوینده ی معمولی و در شب ها با شوینده ی قوی برای پاکیزگی پوست استفاده کنید .

مرطوب نگه داشتن پوست

اگر پوستی خشک داشته باشید هرگز نمی توانید آرایشی زیبا داشته باشید و کرم پودر ها بر روی پوستتان همچون برف خودنمایی می کنند که نه تنها شمارا زیبا نمی کنند بکله زیبایی شما را از بین می برند پس برای حفظ سلامت پوست و داشتن آرایشی زیبا همیشه صورت خود را با نرم کننده های مناسب پوستتان مرطوب نگه دارید.

اولین مرحله ی آرایش

استفاده از موادی به نام پرایمر اولین مرحله ی آرایش است این مواد صورت شما را صاف کرده و چین و چروک صورت را محو می کند تا کرم پودر به راحتی بر روی صورتتان اصطلاحاٌ بخوابد.

انتخاب بهترین کرم پودر

برای آرایش روزانه استفاده از کرم پودر های معمولی با یک پوشش دهی ملایم کافی است فقط برای حفظ سلامت پوست از برند های معتبر استفاده کنید ،کرم پودر ها اگر به مدت طولانی مصرف شوند موجب ایجاد لک در پوست می شوند چون منافذ پوست را بسته و اجازه ی تنفس به پوست نمی دهد .پس برای سلامت پوست کمتر از کرم پودر ها استفاده کنید .

 

لینک های مفید:
بهترین آموزشگاه زبان

 
 

استفاده بجا از کانسیلر

کانسیلر در مواردی استفاده می شود که شخص نقصی در صورت دارد مانند جوش یا سیاهی دور چشم ،این مواد می تواند این عیوب را بپوشاند .

 

آرایش چشم

بعد از استفاده از کرم پودر ها نوبت به آرایش چشم با مداد و خط چشم است که برای افراد مبتدی بهتر است اگر خط چشم به درستی کشیده نشود می تواند تمام آرایش شما را تحت تأثیر قرار دهد ،وقتی توانستید درست خط چشم بکشید می توانید از خط چشم های مایع استافده کنید .

 

استفاده از سایه چشم

اگر می خواهید آرایشی زیبا داشته باشید و بسیار مبتدی هستید استفاده از سایه های چشم به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود اما می توانید با تماشای فیلم های آموزشی بعد از مدتی سایه زدن را شروع کنید که بهتر است در ابتدا از رنگ های بسیار ملایم استفاده کرده و به مرور رنگ های تیره و را امتحان کنید

 

آرایش لب

آرایش لب نیز بسیار مهم است برای داشتن لب هایی زیبا باید لب خود را نرم و مرطوب نگه دارید برای این منظور نرم کننده های لب بهترین انتخاب خواهد بود . در انتخاب رنگ رژ لب بهتر است رنگ آن را با لباس و آرایش کلی ست کنید.

 

استفاده از رژگونه در آرایش

رژگونه به صورت شما شادابی می بخشد اما باید به مقدار بسیار کم بر روی برجستگی گونه استفاده شود چون به همان اندازه که می تواند آرایش شما را تکمیل کند اگر در مصرف آن زیاده روی کنید می تواند آرایش شما را جلف و زننده کند .

میکاپ اروپایی

 

حال که آرایش صورت خود را تکمیل کرده اید به چندنکته ی دیگر نیز توجه کنید اول اینکه اعتماد به نفس داشته باشید و تلاش نکنید که چهره ی خود را متفاوت کنید فقط با آرایشی ملایم به چهره  ی خود رنگ و رویی شاد دهید اگر مبتدی هستید از مواد آرایشی زیادی استفاده نکنید بخصوص رنگ های تیره و تند چون ممکن است چهره ی شما را شلخته نمایان کنند.