اکثر افراد بلاخص خانم ها علاقه ی زیادی به زیباتر شدن دارند به همین دلیل به دنبال بهترین لوازم آرایشی هستند تا بدون آسیب به زیبایی طبیعی پوست ،زیبایی چهره ی خود را دوچندان کنند و تا حد امکان جلوه ای جوانتر به چهره ی خود دهند حال اینکه کانسیلر مدادی چیست و چه کمکی به زیباتر شدن خواهد کرد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

لوازم آرایشی بخصوص کرم پودر ها در انواع بی شماری با بافت ها و کیفیت های متفاوت برای انواع پوست های خشک ، چرب ، مختلط و معمولی تولید و به بازار های دنیا عرضه شده است که یکی از انواع کرم پودر ها کانسیلر ها و کانسیلر مدادی است.

 

 

کانسیلر ها قابلیت پوشش دهی بالایی داشته و به خوبی می توانند تمامی عیوب پوست از جمله جای جوش ، آکنه ، تیرگی ها ، لک ها و … را پوشش دهند.این محصول جذاب تنوع فراوانی داشته و به خانم ها کمک می کند تا آرایشی حرفه ای و ظریف داشته باشند.

زیرسازی پوست قبل از آرایش حرفه ای بسیار مهم است تا پوست صاف و یکدست شده و کرم پودر ها به راحتی جذب پوست شده و صورت برفکی نشود از این رو انتخاب کرمی با بافت سبک و پوشش دهی بالا الزامی می شود و کانسیلر ها تمامی خواص مورد نیاز را برای اجرای زیرسازی حرفه ای پوست را دارا هستند.

کانسیلر ها در چندین نوع تولید شده اند که یکی از پرطرفدار ترین کانسیلر ها، کانسیلر های مدادی است چون هم حمل آن حتی در کیف دستی کوچک راحت است و هم با دقت عمل بیشتری می توان این کانسیلر را استفاده کرد از این رو ما قصد داریم در این مقاله به بررسی این دسته از کانسیلر ها بپردازم تا انتخاب را برای خانم ها راحت کنیم و خانم ها را با روش استفاده از این محصول نیز آشنا کنیم.

 

 

تکنیک های آرایش صورت کشیده

کانسیلر چیست ؟

کانسیلر ها از انواع کرم پودر های مخصوص زیرسازی آرایش صورت هستند که در شکل های فشرده جامد (پلت) ، نیمه جامد (ماتیکی) و مایع، تولید و عرضه شده است.که برای انواع پوست های خشک ، چرب و معمولی موجود هستند.برای استفاده از کانسیلر ها این محصول را به پوست زده و از روی آن کرم پودر یا پنکیک را استفاده می کنند تا پوشش دهی کرم پودر و پنکیک افزایش یافته و همچنین عیوب چهره پنهان شود و با کمک کانسیلر گونه ها و چانه برجسته سازی می شود.

کانسیلر ها با بافت سبک، مخصوص پوشش دهی تیرگی های اطراف چشم طراحی شده اند و موجب حساس شدن یا قرمزی چشم ها نخواهند شد اما باید توجه داشته باشید که برای بهره گیری از مزایای کانسیلر ها باید روش استفاده درست از این محصول را بدانید و اولین قدم برای استفاده از این محصول استفاده از کانسیلری است که یک درجه روشن تر از کرم پودر یا پنکک مورد استفاده بعد از کانسیلر، باشد تا عیوب ، لک ها و جای جوش ها به طور کامل پوشش داده شوند و پوستی صاف و یکدست به وجود آید.

معرفی انواع کانسیلر

  • کانسیلر مدادی :این کانسیلر همان طور که از نامش پیداست به مداد شباهت دارد و اغلب بر پایه ی کرم است این محصول خاص جای جوش و تیرگی های پوست را به خوبی پوشش داده و بسیار کم حجم بوده و ماندگاری خوبی دارند. استفاده از این محصول برای افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند مناسب است چون ماندگاری این محصول نسبت به تعرق بالا است.
  • کانسلر کرمی : این نوع از کانسیلر ها حالت کرمی داشته و پوشش دهی و ماندگاری بالایی دارند و در طول روز مدت زمان طولانی کیفیت خود را روی پوست حفظ می کنند و پوست را خشک و برفکی نمی کنند.
  • کانسیلر مایع : کانسیلر مایع شبه به کرم پودر های مایع بوده و به علت بافت بسیار سبک و نرمی که دارد برای افراد با پوست خشک بسیار مناسب هستند و روی پوست به طور یکنواخت پخش شده و پوسته پوسته نمی شوند.این محصول پوشش دهی خوبی داشته و برای زیرسازی پوست قبل از آرایش حرفه ای بسیار مناسب هستند ولی باید با دقت بیشتری روی پوست با انواع پد ها و اسفنج های آرایشی پخش شوند تا پوست را صاف و یکدست کنند پس اگر عجله دارید بهتر است از نوع دیگری از کانسیلر استفاده کنید.
  • کانسیلر پودری : این دسته از کانسیلر ها پوشش دهی متوسطی نسبت به دیگر انواع کانسیلر ها دارا هستند و بهتر از در ترکیب با دیگر لوازم ارایشی مانند کرم پودر های مایع استفاده شوند تا کارآیی خود را نشان دهند.
  • کانسیلر استیکی : این نوع از کانسیلر ها شباهت به رژلب دارند و طریقه ی استفاده از آن نیز مانند رژ لب است اما در رابطه با این کانسیلر باید بگوییم که افراد با پوست خشک بهتر است نوع دیگری از کانسیلر ها را انتخاب کنند چون این کانسیلر به خوبی روی پوستشان پخش نشده و ممکن است پوست حالت برفکی به خود بگیرد.استفاده از این محصول راحت بوده و ماندگاری و پوشش دهی آن نیز خوب است.

انواع کانسیلر

طریقه ی استفاده از کانسیلر ها

در بالا تا حدودی در رابطه با روش استفاده از کانسیلر ها صحبت کردیم در اینجا نیز باید بگوییم کانسیلر ها را قبل از آرایش حرفه ای و برای پوشش دهی بهتر کرم پودر ها استفاده می کنند که البته می توان با استفاده از کرم پودر های قوی استفاده از کانسیلر ها را نادیده گرفته.

بخصوص برای افرادی که پوستی معمولی دارند اما برخی افراد به علت بافت سبک کانسیلر ها از این محصول به تنهایی به جای کرم پودر ها استفاده می کنند که این مسئله نیز مشکل ساز نبوده و قابل قبول است.

اما نکته مهم برای استفاده از این محصول به عنوان زیرسازی پوست باید دقت کنید که رنگ کانسیلر شما یک تا دو درجه روشن تر از کرم پودر و پنکیک شما باشد تا پوشش دهی بهتر و کاملتری روی پوست ایجاد شده و کلیه لک ها ، تیرگی ها و عیوب پوست محو شود.

استفاده از کانسیلر های مدادی برای پوست اطراف چشم بسیار کاربردی است اما افراد با پوست حساس می توانند با خیال آسوده از این محصول برای محو کلیه لک ها و جای جوش در صورت استفاده کنند و چون حمل این محصول نیز راحت است می توان همیشه آن را به همراه داشت و هر جا که باشید با سرعت و دقت از آن استفاده کرد.

آموزش آرایش صورت

مزایای استفاده از کانسیلر مدادی

  • محو حلقه های تیره اطراف چشم
  • قابل استفاده به جای کرم پودر ها
  • قابل استفاده در تمام صورت
  • مناسب برای محو عیوب چهره مانند محو گودی یا پف زیرچشم و باریک تر نمایان کردن بینی های گوشتی
  • مناسب برای انواع پوست خشک ، چرب ، معمولی و مختلط
  • پوشش بسیار مناسب برای محو جای جوش و لک ها
  • تقویت کننده ی پوست برای اجرای آرایشی حرفه ای و قدرت جذب پوست برای اجرای کرم پودر و پنکیک

 

انواع رنگ کانسیلر ها

  • کانسیلر زرد : تن زرد در این محصول برای پوشش دادن تیرگی ها ، سیاهی های دور چشم و جای جوش که تیره شده اند بسیار مناسب است .
  • کانسیلر سبز : این تن رنگی مزایای خوبی دارد از جمله محو قرمزی پوست ، جای جوش و اسکار های پوستی و هر گونه لک های مادرزادی مانند ماه گرفتگی  را به خوبی پوشش می دهد.
  • کانسیلر بنفش : افرادی که پوستی مایل به زرد دارند می توانند برای محو لک ها و عیوب پوست از این رنگ استفاده کنند و همچنین حالت تورم در پوست صورت را محو کنند.
  • کانسیلر نارنجی : این رنگ از کانسیلر مناسب افراد با پوست سبزه است تا بتوانند به خوبی لک ها ، جای جوش و زخم را در روی پوست پوشش دهند و همچنین تیرگی های دور چشم خود را محو کنند و استفاده از دیگر رنگ های کانسیلر ها مطمئناً برای این افراد کارآیی نخواهد داشت.
جمع بندی نهایی

برای حفظ سلامت پوست و زیبایی طبیعی پوست استفاده از بهترین برند های لوازم ارایشی را مد نظر قرار دهید و زیبایی طبیعی خود را فدای زیبایی لحظه ای نکنید و هر گونه لوازم ارایشی مانند کانسیلر ها را با توجه و شناخت کامل پوست خود تهیه و استفاده کنید تا پوست آسیب نبیند.