یکی از راهکارهای زیبایی حذف موهای زائد است مشکلی که اکثر افراد با آن روبرو هستند و هر روشی را برای حذف موهای زائد خود استفاده کرده اند.در این مقاله کلینیک لیزر موهای زائد و روش های لیزر را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش های حذف موهای زائد

حذف موهای زائد از مهم ترین دغدغه های افراد برای رسیدن به زیبایی است و به طور کلی دو راهکار برای این مسئله وجود دارد که شامل :

  1. روش های لیزر موهای زائد با دستگاه هایی لیزر همچون :دستگاه الکساندریت با طول موج پایین (مناسب برای پوست های سبزه)، دستگاه دایود با طول موج های جفت کوتاه و بلند(مناسب برای پوست های روشن تا نیمه تیره) ، دستگاه دیود (مناسب برای پوست های بسیار روشن)
  2. حذف موهای زائد با روش های غیر لیزری یا سیستم های نوری لامپ های زنون همچون : دستگاه های ای لایت و آی پی ال که این دو دستگاه با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند و در کنار نور از رادیوفرکانس نیز به صورت همزمان استفاده می شود این روش ها برای موهای طلایی ،سفید بیشتر تأثیر گذار است.

 

لینک های مفید:
کلینیک کاشت مو در تهران

 

لیرز موهای زائد

دستگاه های لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر موهای زائد شامل طول موج الکساندرایت و دایود – الیت پلاس (ساینناشور) – اپوجی پلاس (سایناشور) – مونولیث (اسکلپیون) – مدیواستار (اسکلپیون) – لوترونیک و … می توان اشاره کرد.که همگی ساخت کشورهای آمریکا و آلمان است.

کدام روش لیزر موهای زائد بهتر است

استفاده از هر یک از دستگاه های لیزر موهای زائد بسته به خصوصیات و رنگ پوست افراد متفاوت است. از این رو قبل از انتخاب روش لیزر بهتر است با پزشکان متخصص مشاوره کرده و بهترین روش لیزر برای شما تعیین شود.و در صورت مشاهده علائم بیمارهایی همچون اگزما ،تبخال ،کهیر ،پسوریازیس و … و انجام لیزر در نقاطی از پوست که حساس بوده و موهای نازک و کرکی دارند امکان پذیر نیست.

دو تا از بهترین روش های لیزر موهای زائد

الکترولیز

یکی از روش های بسیار کاربردی در رفع موهای زائد روش الکترولیز است که به عنوان روشی دائمی در رفع موهای زائد شناخته می شود اما واقعیت این است که هیچ روش صددرصدی برای رفع موهای زائد وجود نداشته و باید در مدت زمان منظمی از 6 تا یک سال لیزر تمدید شود.البته برخی از افراد پس از الکترولیز مدت بسیار طولانی تری از شر موهای زائد خود خلاص می شوند .این روش جزء روشهایست که FDA و انجمن پزشکی آمریکا آن را روشی دائمی برای رفع موهای زائد معرفی کرده است.نکته قابل ذکر اینکه در این روش رنگ پوست هیچ اهمیتی نداشته و این روش روی هر نوع رنگ پوستی تأثیر گذار خواهدبود.

از بزرگترین عیوب روش الکترولز جلسات بیشتر و هزینه بیشتر برای هر جلسه است که این روش را گرانقیمت ترین روش کرده و موجب شده روش های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

لیزر کندلا الکساندرایت

تبلیغات برای این روش لیزر،فراوان بوده و آن را به عنوان بهترین راه حل برای لیزر دائمی مو معرفی می کنند و FDA و انجمن  پزشکی آمریکا نیز این روش را بهترین روش دانسته و به آن تأییدیه اعطا کرده اند. در این روش رنگ پوست بهتر است روشن تا متوسط با موهای تیره باشد تا اثر بخشی لیزر را بیشتر کند .با وجود تمامی مزایای گفته برای این روش اما باز هم باید بگوییم این روش نیز روشی دائمی برای رفع موهای زائد نبوده و بسته به خصوصیات بدن هر فرد می تواند مدت زمان بسیار طولانی تری فرد را از شر موهای زائد خلاص کند.

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک لاغری

 

لیزر موهای زائد

بهترین روش برای رفع موهای زائد

در میان تمامی روش های رفع موهای زائد استفاده از لیزر ،بهترین روش محسوب می شود چون در این روش برعکس روش های دیگر که تنها می توانند چند روز شما را از شر موهای زائد خلاص کنند، کارساز نبوده و در برخی از افراد بعد از چند روز منجربه سوزش و خارش در محل رویش مجدد مو خواهند شد در صورتی  که لیزر شما را به مدت طولانی تری از شر موهای زائد خلاص کرده و عوارض دیگر روش ها را هم برایتان بهمراه نخواهد داشت.در لیزر موهای زائد پرتوهای لیزر با دقت بر روی سلول های رنگدانه مو تمرکز کرده و با شناسایی ملانین مو آن را مورد هدف قرار داده و ریشه و ساقه مو را می سوزاند.

طریقه ی کار لیزر موهای زائد

لیزر همان پرتوهای نور تکفام شده هستند که با طول موج مختلف برای هدف های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.لیزر موهای زائد بدین صورت عمل می کنند که رنگدانه های موهای زائد که همان ملانین ها هستند که رنگ مو را تعیین می کنند در هنگام لیزر این رنگدانه ها توسط پرتوهای نور شناسایی شده و با تأثیر بر روی این ملانین ها ریشه و ساقه  ی مو را سوزانده و از بین می برد.

در لیزر موهای زائد هر چه رنگ موی فرد تیره تر و ضخیم تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی مو خواهد داشت.افراد با موهای ضخیم و تیره و پوست سفید بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد هستند چون در پوست روشن ملانین مانع از سوختگی پوست می شود.

انواع موهای زائد

  1. آناژن (مرحله رشد) :موهای زائد در این مرحله دارای حداکثر ضخامت و رنگ هستند در این مرحله لیزر مو می تواند بیشترین تأثیر را بر روی فولیکول مو گذاشته و موی زائد را از بین ببرد.
  2. کاتاژن (مرحله توقف رشد) : در این مرحله ضخامت فولیکول رشد یافته کاهش یافته و از پیاز مو که وظیفه ی تغذیه مو را دارد جدا می شود.
  3. تلوژن (مرحله استراحت): در این مرحله رشد مو متوقف شده و دیگر رشد نمی کند که در موهای سر 100 روز و در دیگر نقاط بدن تا 6 ماه می تواند طول بکشد.
لیزر موهای زائد

علت نیاز به چندین جلسه لیزر موهای زائد

همان طور که در بالا توضیح دادیم مو ها در سه مرحله قرار می گیرند که بهترین مرحله برای لیزر موها مرحله آناژن است اما این مرحله در موهای قسمت های مختلف بدن متفاوت است به همین دلیل باید لیزر در چندین جلسه اجرا شود تا نتیجه ی کامل و قطعی گرفته شده و تمامی ریشه ها تحت تأثیر اشعه لیزر قرار بگیرند.

تعداد جلسات مورد نیاز در لیزر

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بین 6 تا 8 جلسه است و فاصله بین هر جلسه با جلسه بعد باید مدت زمانی حدود 40 تا 45 روز باشد. اما برای برخی نقاط بدن نیاز به جلسات بیشتری است تا نتیجه نهایی مثبت باشد.همچنین باید توجه کنید که در طی جلسات لیزر موهای بدن، ریشه مو از پوست خارج نشود پس استفاده از ژیلت بهترین گزینه است.

نکات مهم قبل از شروع لیزر

  1. لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی به دلیل اختلالات هورمونی توصیه نمی شود مگر با مشورت پزشک
  2. در صورت استفاده از برخی داروها مانند : ماینوکسیدیل – فنی تویین – سیکلوسپورین – ایزوترتینوئین – راکوتان – کورتون – Retin A ، به پزشک اطلاع دهید. (آخرین مصرف داروی راکوتان 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد و دوز خیلی پایین با مشورت پزشک)
  3. در صورت داشتن بیماری هایی همچون : اختلالال عصبی ، پریود نامنظم ، اختلالات هورمونی ، بیماری تیرویید ، بیماری ویتیلیگو ، MS ، دیابت ، سابقه تبخال ، کیست تخمدان ،نازایی قبل از لیزر با پزشک مشورت کنید.
  4. اگر ژل یا بوتاکس تزریق کرده اید حتماً اطلاع دهید.
  5. اگر در طول جلسات لیزر شروع به مصرف داروی خاصی کردید حتماٌ در جلسه بعد اطلاع دهید.

 

نکاتی که قبل از لیزر باید به آن توجه کنید:

استفاده از پماد بی حسی قبل از لیزر : استفاده از پماد بی حسی نیم ساعت قبل از لیزر به افراد حساس به درد کمک می کند تا این پروسه را بدون استرس طی کنند اما بعد از لیزر از هر نوع کرم یا ضد آفتابی می توان استفاده کرد.برای صرفه جویی در وقت می توانید پماد بی حسی را در منزل استفاده کرده و پس از شستشو با آب و شامپو به مطب بروید.استفاده از اسپری خنک کننده و یا باد خنک می تواند درد را کاهش دهد پس در صورت امکان از پماد بی حس کنند استفاده نکنید.

زمان مناسب شیو قبل از لیزر : زمان مناسب برای شیو می تواند 24 ساعت قبل از لیزر باشد که می توان این کار را با ژیلت و یا با ریش تراش موزر انجام داد .توجه داشته باشید که ساقه ی مو بر روی پوست نباید باقی بماند چون ممکن است موجب سوختگی در پوست شود.

لیزر موهای زائد در مرکزی معتبر : انجام لیزر در یک مرکز درمانی معتبر استرس شما را کاهش داده و احتمال بروز مشکلات را بشدت کاهش می دهد.

عوارض لیزر موهای زائد : برای اطمینان از به وجود نیامدن مشکلات جدی در لیزر قسمتی از نقطه مورد نظر را لیزر می کنند و پس از یک هفته عوارض آن بررسی می شود .توجه داشته باشید که حالت هایی همچون سرخی ، التهاب و کبودی در لیزر طبیعی است اما در عرض چند ساعت از بین می رود و استفاده از پماد اکسید زینگ یا دیگر کرم های ترمیم کنند بعد از لیزر در سرعت بهبود این عوارض بسیار مؤثر خواهد بود.

چه زمانی بعد از لیزر موها می ریزند: بعد از لیزر زمانی در حدود 2 تا 3 هفته لازم است تا موهای لیزر شده به طور کامل بریزند و رشد موها در این مدت نگران کننده نیست و موها برای ریزش باید رشد کنند.

معرفی بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

 

کلینیک لیزر موهای زائد سابرینا

نشانی : تهران – هروی – میدان ملت – میدان بهشتی

شماره تماس : 02177720588 – 02177720718

 

کلینیک لیزر موهای زائد مریم

نشانی : تهران – خیابان باهنر (نیاوران) – بین عرفا و مژده – پلاک 395 – طبقه یک

شماره تماس : 02122704580

 

لیزر موهای زائد