راه های محافظت ناخن بسیار زیاد می باشد که هدف ما در این مقاله بررسی راه های طبیعی می باشد.چند مورد از راه های محافظت ناخن به شرح زیر می باشند.  که هدف ما در این مقاله معرفی 20 روش طبیعی برای محافظت از ناخن ها می باشد.

راه های محافظت ناخن چگونه است؟

  1. باید ناخن هایتان را به طور مرتب تمیز کنید

میکروب و باکتری ها نخستین عامل ایجاد کننده انواع بیماری ها هستند، باید برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها به صورت مرتب ناخن ها را تمیز کرده و خشک نماییم. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید جلوگیری از شستن بسیار طولانی می باشد چون اگر ناخن ها مدت زمان زیادی زیر آب بمانند در این حالت ممکن است شکسته شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است حین انجام کار های مختلف که امکان تماس بلند مدت با آب وجود دارد از دستکش استفاده نمایید که مهم ترین راه های محافظت ناخن به شمار می رود.

 

لینک های مفید:
کاشت ناخن

 

راه های محافظت ناخن

محافظت ناخن

  1. اجتناب از جویدن ناخن

جویدن ناخن عادت بسیار بدی می باشد که ممکن است باعث بروز بیماری های بسیار جدی شود. همچنین این عادن بد باعث از بین رفتن ناخن ها و ایجاد آسیب به  کوتیکول ها می شود.

یکی از راه کار های مناسب دیگر برای جلوگیری از جویدن ناخن، لاک زدن است که بوی بد ان مانع جویدن ناخن می شود.

  1. از کوتیکولها مراقبت کنید

به دلیل ظریف بودن کوتیکولها امکان پارگی آن وجود دارد در واقع با مراقبت از کوتیکولها قسمت مهمی از مراقبت ناخن را انجام خواهید داد. به راحتی با استفاده از روغن نارگیل و یا روغن بادام می توانید با ماساژ از کوتیکولها مراقبت کنید.

  1. اهمیت رعایت بهداشت یکی از راه های محافظت ناخن

ناخن ها باید به صورت مرتب شسته و ضدعفونی گردند، اجتناب از بلند کردن بیش ارز ححد ناخن مانع از جمع آوری انواع باکتری در زیر آن می شود. برای ضد عفونی کردن ناخن نیز می تواند از روغن درخت چای استفاده نمایید.

  1. اهمیت استفاده از مرطوب کننده از راه های محافظت ناخن

استفاده از مرطوب کننده از راه های محافظت ناخن می باشد، همان طور که می دانیم خشکی و پوسته پوسته شدن برای ناخن مناسب نیست و در صورت بروز چنین عواملی باید اقدام به پیدا کردن راه حل مناسب کنید. یکی از مهم ترین دلایل جلوگیر از خشکی ناخن استفاده از انواع مرطوب کننده می باشد.

  1. به صورت منظم ناخن ها را کوتاه نمایید

یکی دیگر از راه های محافظت ناخن، کوتاه کردن ناخن است که اگر به صورت مرتب و طی بازه زمانی کوتاهی انجام شود در حفظ سلامتی ناخن تاثیر بسزایی دارد.

 

لینک های مفید:
ترمیم ناخن

 

چه کاشت ناخنی

  1. استفاده از پوشش محافظ

استفاده از لایه محافظ برای جلوگیری از رنگ پریدگی و افزایش مقاومت ناخن بسیار مناسب بوده و استفاده از لایه محافظتی به صورت دائم توصیه می شود.

  1. اجتناب از خراشیدن ناخن

خراشیدن لاک های روی ناخن بدترین کاری است که میتوانید انجام دهید چون باعث لکه دار شدن روی ناخن می شود و لایه بالایی ناخن را از بین می برد.

  1. استفاده از دستکش

اگر روزانه برای انجام کارهای روزمره خانه از انواع  مواد شیمیایی استفاده می کنید بهترین راه حل برای اجتناب از ضرر رسیدمن به ناخن هایتان استفاده از دستکش می باشد.

  1. از از ژل و اکریلیک استفاده نکنید

از ژل و اکریلیک در حین زیبایی ایجاد آسیب به ناخن ها می شوند. پودر اکریلیک به دلیل داشتن مواد شیمیایی زیاد، باعث سوزاندن ناخن ها شده که در این حالت نیز فرورفتگی در ناخن ها ایجاد می شود.

در واقع دستگاه خشک کردن ژل ملنیکور سبب ایجاد آسیب به پوست اطراف ناخن می شود.

  1. عدم استفاده از مانیکور های مبتنی بر آب

از انجام مانیکور های مبتی بر آب دوری کنید. چون استفاده کردن از لاک هنگامی که منافذ ناخن بزرگتر شده اند کار درستی نیست و بعد ها منجر به ترک خوردن ناخن می شود.

  1. ناخن ها را در یک جهت سوهان بزنید

در هنگام سوهان زدن باید دقت زیادی کنید و سوهان ها را به آرامی و در یک جهت استفاده نمایید.

شکل صحیح سوهان زدن بدین صورت می باشد که با شروع از یک طرف به سمت مرکز ناخن و از مرکز به لبه دیگر سوهان را بکشید.

  1. از لاک های خشن استفاده نکنید

انتخاب لاک مناسب، بیشترین تاثیر را در حفظ سلامتی ناخن ها دارد. چون وجود پارابن و سولفات در لاک ها به پوست اطراف ناخن ضرر دارد. سعی کنید هنگام خرید لاک به کیفیت آن توجه کنید .

  1. از پولیش استفاده کنید

برای اینکه نگرانی آسیب های وارده به ناخن که معمولا به دلیل استفاده از لاک های نامرغوب می شود ، بهتر است از با متد های درست پولیش کنید تا باعق براق شدن ناخن هایتان گردید.

  1. استفاده از مرطوب کننده های کوتیکول

در صورت ایتفاده مرتب از نرم کننده باعث قوی و سالم ماندن ناخن هایتان خواهید شد. یکی از روش های رایج مرطوب کردن ناخن ها استفاده از آب نمک می باشد، تکرار 3 باردرهفته باعث تغییر قابل توجه و سلامتی ناخنهایتان خواهد شد.

  1. از لاک های طولانی تر استفاده نمایید

 

لینک های مفید:
طراحی ناخن

 
ابتدا ناخن هایتان را با سرکه ضد عفونی کنید سپس با استفاده از آب خسی کرده و لایه پوششی را بزنید .

و در نهایت با استفاده از دو لایه از لاک منتظر خشک شدن آن در هوای آزاد شوید.

  1. از پاک کننده های مناسب برای پاکسازی لاک ها استفاده نمایید، استفاده کمتر از لاک پاک کن ها بهترین راه حل برای حفظ سلامت ناخن ها است.
  1. برخی از ویتامین ها در حفظ سلامن ناخن موثر هستند

راه های محافظت ناخن

راه محافظت ناخن

سعی کنید در رژیم غذایی خود ار موادی که باعث حفظ سلامت و مقاومت ناخن هستند بیشتر استفاده کنید. مثلا خوردن ماهی، ماست ، بادام تاثیر بسزایی در افزایش سلامت ناخن ها دارند حتما این مواد را در برنامه غذایی خود اضافه کنید

  1. دقت در حین کوتاه کردن ناخن

برش مستقیم ناخن تاثیر زیادی در حفظ سلامت ناخن دارد، سعی کنید در بازه زمانی کوتاهی ناخن ها را کوتاه نمایید و از بلند کردن بیش از اندازه ناخن ها اجتناب کنید

  1. از سفت کننده ناخن استفاده نکنید

نکته مهم در مورد راه های محافظت ناخن

فرمالدئید موجود در سفت کننده های ناخن میتواند باعث شکستگی و آسیب به ناخن ها شود. علاوه بر موارد یاد شده که ساده تربن راه های محافظت ناخن به صورت طبیعی هستند. با مراجعه به سالن های زیبایی نیز می توانید با رسیدگی به ناخن هایتان از شکنندگی و زردی ناخن ها جلوگیری نمایید. اگر مراقبت از ناخن ها به صورت همیشگی و زیر نظر افراد متخصص انجام گیرد در این صورت ناخن هایی سالم و زیبا خواهید داشت.

انواع خدمات آرایشی و پیرایشی و راه های محافظت ناخن

انواع خدمات آرایش مو ،شینیون تخصصی مو ، شینیون عروس ، رنگ مو لایت ، میکرونیدلینگ صورت ، بوتاکس مو ، مزوتراپی مو سر ، جوانسازی پوست ، سامبره ، فیکانتور لب ، تاتو موقت ، ویتامین مو ، اکستنشن مژه ، بوتاکس ابرو ،بافت مو کودک ، اصلاح ابرو ، میکروپیگمنتیشن ، خدمات مژه ، گریم سه بعدی ، فیبروز مژه ، پاکسازی صورت ، اپیلاسیون ، آرایش عروس ، اکستنشن مو ، گریم و میکاپ عروس ، براشینگ مو ، رنگ و مش مو ، آمبره موی کوتاه و بلند ،

میکاپ صورت ، مش و لایت ، طراحی ناخن عروس ، بافت مو ، میکاپ چشم ، کراتینه مو ، میکروبیلدینگ و غیره در این سالن زیبایی ارائه می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات آرایشی و زیبایی ،از طریق خطوط ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید  .