رنگ کردن مو از گذشته های بسیار دور مورد توجه خانم ها بوده و مواد طبیعی مانند حنا برای رنگ آمیزی مو استفاده می شده که با گذشت زمان تولید تنوع بی شماری از رنگ های گیاهی و شیمیایی بازار رنگ مو را احاطه کرده است.زمانی رنگ مو به شکلی ساده اجرا می شد و مو ها با یک رنگ به طور کامل رنگ آمیزی می شدند.بعد ها تکنیک رنگ و مش تا مدتها پرطرفدار ترین تکنیک رنگ آمیزی بود اما امرزه تکنیک های بسیار متنوع و جذابی طراحی شده اند که می توانند چهره شما را به شکلی فوق العاده تغییر داده و زیبایی دلچسبی ارائه کنند.

معرفی برخی از جدیدترین تکنیک های رنگ مو

1- تکنیک رنگ موی بالیاژ

تکنیک رنگ موی بالیاژ تکنیکی فرانسوی به معنای رنگ کردن است در این روش مو ها به صورت دسته دسته در فویل پیچیده شده و جداگانه رنگ آمیزی می شود. ریشه ی مو در بالیاژ رنگ آمیزی نمی شود و این مطلب دو نکته مثبت دارد اول اینکه از آسیب ریشه مو و ریزش احتمالی در آینده جلوگیری می شود و هم با رشد مو نیازی به رنگ آمیزی مجدد نیست و چیزی از زیبایی موها کم نمی شود.بهتری است روش بالیاژ بر روی رنگ طبیعی مو اجرا شود اما اگر موها رنگ شده است جای نگرانی نیست و باز هم می توان از این روش برای رنگ آمیزی موها استفاده کرد.

تکنیک رنگ موی بالیاژ

 

 

لینک های مفید:
خرید لوازم آرایشی

 

 

 2- تکنیک بالیاژ لاک پشتی

در روش بالیاژ لاک پشتی که روشی ترکیب از تکنیک های سامبره و بالیاژ است از چند رنگ مو به صورت چند بعدی استفاده می شود.در این تکنیک از یک پالت رنگ بلوند طلایی ،کاراملی ،شکلاتی و بلوطی استفاده می شود و مانند روش آمبره،ریشه مو ها کمی تیره تر نسبت به رنگ طبیعی مو رنگ می شوند و در انتها موها را روشن تر رنگ می کنند.

تکنیک بالیاژ لاک پشتی

3- تکنیک رنگ موی امبره

در این روش موها از طیف رنگ های تیره تا روش رنگ می شوند و رنگ موی طبیعی باید کاملاً تیره باشد و اگر این طور نبود باید ساقه موها با رنگی تیره رنگ شود در پایان موها از ریشه تا نک موها طیفی از رنگ های تیره تا روشن پیدا می کند که بسته به سلایق آرایشگران می تواند کمی متفاوت باشد.در این تکنیک مو ها را روی صفحه ای صاف به حدود 10 دسته تقسیم کرده و سپس کار رنگ کردن را آغاز می کنند.

تکنیک رنگ موی امبره

4- تکنیک رنگ موی سامبره

تکنیک رنگ موی سامبره تا حدودی مشابه تکنیک امبره است فقط در این تکنیک تمایز کمی میان طیف رنگ ساقه مو و نک مو ها ایجاد می کنند.و رنگ موها از تیره تا روشن پیش می رود تا حالتی آرام از تغییر رنگ ها در ساقه مو تا انتها حس شود.

استفاده از این تکنیک برای خانم هایی که روش های ساده تر را برای داشتن رنگ موی ملایم تر می پسندند می تواند بسیار جذاب باشد.این تکنیک در انواع مختلفی همچون تکنیک بروند سامبره که با ترکیب دو تناژ رنگ موی بلوند و قهوه ای است اجرا می شود.تکنیک سامبره موکا و سامبره کاراملی نیز یکی دیگر از تکنیک های رنگ موی سامبره است.به طور کلی روش سامبره روشی است که رنگ موها به طور ملایم از تیره تا روشن روی موها اجرا می شوند.

4- تکنیک رنگ موی سامبره

 

لینک های مفید:
سالن عقد

 

 

5- تکنیک رنگ موی فلوئید

این روش شباهت زیادی به روش بالیاژ داشته و نحوه ی رنگ کردن مو در این دو روش تا حدودی یکسان هستند.در این روش موها را روی سطحی صاف قرار داده و موها را با دقت رنگ می کنند.نتیجه ی نهایی این تکنیک رنگ مو ایجاد مویی زیبا و فانتری است و در میان خانم های جوان و دختر خانم ها پرطرفدار می باشد.

تکنیک رنگ موی فلوئید

 

6- تکنیک رنگ موی دو رنگ

در تکنیک رنگ موی دو رنگ دو سایه رنگ اجرا می شود یک رنگ به عنوان رنگ پایه و رنگ دیگر برای روشن یا تیره کردن موها و یا بهبود رنگ دوم اجرا می شود.در این روش از دو رنگ متفاوت استفاده می شود که مشابه تکنیک آمبره کلاسیک یا بالیاژ هم می تواند باشد.

تکنیک رنگ موی دو رنگ 

7- تکنیک رنگ موی هایلایت

یکی از رایج ترین تکنیک ها در رنگ مو تکنیک رنگ موی هایلایت است که در میان خانم ها بسیار پرطرفدار و دلچسب است.در این روش رنگ مو قسمتی از موها با طیف رنگ روشن تر از رنگ اصلی موها رنگ می شوند.در این تکنیک موها حجیم تر به نظر می رسند و زیبایی فوق العاده ای ایجاد می شود .در هایلایت رنگ مناسب بسته به رنگ موی شخص توسط آرایشگر انتخاب می شود.

تکنیک رنگ موی هایلایت

8- تکنیک درخشان کردن موها

در این  تکینک که نزدیک کوتیکول و تار مو ها اعمال می شود موها نرم و درخشان شده و وز موها کمتر می شود .این روش برای موهای رنگ شده جایگزینی بدون آمونیاک و نیمه دائم برای کلاسیک کردن رنگ موها است.استفاده از براق کننده ها بر روی موهای رنگ شده کمک می کند تا رنگ مو حفظ شده و تن رنگ مطابق با سلایق شما بیابد.

تکنیک درخشان کردن موها

 

 

9- تکنیک رنگ موی بیبی لایت (هایلایت های بیبی بلوند)

در این روش با تابش نور، قسمت هایی از مو روشن تر می درخشند و ظاهری زیبا و فوق العاده به موها می دهد .در این روش هایلایت بسیار کمی روی موهای اطراف صورت اجرا می شود بدین صورت که موها به صورت دسته دسته در لایه ای از فویل پیچیده شده و رنگ آمیزی می شود. هایلایت کار شده در این روش نیز از رنگ های روشنتر از رنگ مو برای هایلایت استفاده می شود.

تکنیک بیبی لایت

 

 

10- تکنیک رنگ موی اسپلش لایت

در این تکنیک رنگ مو، آرایشگر قسمتی از مو را به کمک دکلره روشن تر کرده و بعد با رنگی فانتزی با طیف قوی تر رنگ می کند.در این روش انتهای مو و ریشه مو با طیف رنگی نزدیک به رنگ اصلی مو رنگ می شود.این تکنیک برای موهای کوتاه و بلند کاربرد داشته و جلوه ای بی نظیر به موها می بخشد.این روش بسته به سلایق شما و آرایشگر می تواند با مدل های مختلفی اجرا شود.

تکنیک رنگ موی اسپلش لایت

 

11- تکنیک رنگ موی بلوند نقره ای

تکنیک رنگ موی بلوند نقره ای و خاکستری امروزه طرفداران بی شماری در بین خانم ها دارد.در این روش موها باید دکلره شوند تا به روشن ترین درجه برسند سپس مقداری رنگ بنفش روی مو اجرا می شود تا زردی روی موها باقی نماند و  در آخر رنگ خاکستری روی موها زده می شود تا موها حالتی بلوند و نقره ای  پیدا کنند.برای ثبات این رنگ می توان از کاندیشنرهایی با رنگ بنفش استفاده کرد .

تکنیک رنگ موی بلوند نقره ای

 

 

12- تکنیک رنگ موی رُنز

رنگ موی رُنز در واقع ترکیبی از رنگ برنز و مسی است که در موها رنگی شاد و بسیار جذاب ایجاد می کند و سایه روشن هایی از رنگ مسی در رنگ موی رنز به این تکنیک زیبایی دوچندان می بخشد.این رنگ برای خانم ها با رنگ پوست های متفاوت مناسب است.

تکنیک رنگ موی رُنز

 

 

13- تکنیک رنگ موی تورتویزشِل

این تکنیک رنگ موی چند بعدی است که ترکیبی از تکینیک سامبره و بالیاژ نیز در آنها به چشم می خورد.طیفی از رنگ های کاراملی ، بلند طلایی ، شاه بلوطی و شکلاتی در این تکنیک به کار می روند در این روش موهای نزدیک به ریشه مانند مدل سامبره به رنگ تیره تر از رنگ طبیعی مو رنگ می شوند و قسمت های نزدیک به انتهای مو به رنگ هایی روشن تر رنگ می شوند و جلوه ای بسیار زیبا و دلچسب ایجاد می کنند.

تکنیک رنگ موی تورتویزشِل

 

14 – تکنیک مش موهای کوتاه

این تکنیک برای موهای کوتاه مناسب بوده و برخلاف تکنیک های آمبره و سامبره که فقط نوک موها با چند رنگ دکلره روشن می شوند در این تکنیک انتهای موها به رنگ پایه درآمده و سپس رنگ می شوند.

تکنیک مش موهای کوتاه 

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که هر یک از این تکنیک ها می توانند زیبایی دلچسبی برای موهای شما ایجاد کنند اما در عین حال به ریشه و ساقه ی موهای شما به شدت آسیب می رسانند پس مراقبت از موها را فراموش نکرده و بعد از رنگ کردن مو از شامپوهای مخصوص ، ماسک ها و مواد تقویت کننده برای موهای رنگ زده و آسیب دیده استفاده کنید.

 

معرفی بهترین سالن زیبایی در تهران

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی