رنگ های ساختمانی به سه دسته روغنی و پلاستیک و اکریلیک تقسیم میشوند و به دلیل رقابت بالا بین برند ها نمیتوان یک برند را در تمام رنگ های ساختمانی به عنوان برترین معرفی کرد. برای همین ما در این مقاله برای هر سه دسته رنگ های ساختمانی برند های مطرح آن بخش را معرفی میکنیم.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ روغنی در نقاشی ساختمان

رنگ های روغنی از مواد شیمیایی تولید شده و از رنگ های مقاوم در برابر رطوبت و گردو غبار هستند این دسته از رنگ ها به علت وجود مواد شیمیایی و سمی در ساختار آنها در کشور های پیش رفته مورد استفاده قرار نگرفته و به طور کامل منسوخ شده اند اما در کشور ما این رنگ همچنان در صدر رنگ های ساختمانی قرار دارند چون هم قیمت مناسب تری داشته و هم کیفیت بسیار خوبی دارند .رنگ های روغنی در هنگام اجرا تولید گازهای سمی می کنند این رنگ ها باکتری ها و حشرات را نابود می کند و به همان نسبت بر سلامت انسان ها هم تأثیر گذار است و موجب آلودگی محیط زیست می شود .

۴ برند مطرح در رنگ روغنی

برخی برند های معتبر و با کیفیت رنگ های روغنی را در اینجا به شما معرفی می کنیم اما توجه داشته باشید که برخی از رنگ های کمتر شناخته شده هستند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و ارزان قیمت تر هم هستند پس اگر نقاشی ساختمان خود را به استادکاری ماهر و کاردان و آشنا سپرده اید به انتخاب او اعتماد کنید تا با هزینه ی کمتر،نقاشی ساختمانی درجه یک داشته باشید.

۱- رنگ سحر

رنگ سحر یکی از رنگهای قدیمی بازار این است که برندی آشنا برای اشخاصی است که با رنگ سروکار داشته اند و یکی از پر فروش ترین محصولات روغنی برند سحر رنگ روغنی مات آن است.

۲- رنگ هادی

رنگ هادی با بیش از نیم قرن سابقه در تولید رنگ های ساختمانی و مواد اولیه رنگ یکی از مطرح ترین برند های موجود در بازار ایران است که از پر فروش ترین محصولات آن میتوان به رنگ روغنی براق آن اشاره کرد.

۳- رنگ هاویلوکس

برند هاویلوکس که رنگ های پایه آب خود را با برند کاپارول عرضه میکند و یکی از پر فروش ترین برند های موجود در بازار است که در محصولات روغنی آن رنگ براق آن بیشتر فروش میرود.

۴- رنگ ریبال شیمی

برندی که در دهه گذشته ظهور کرده و در طول این مدت با کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته سهم خوبی از فروش را در بازار رنگ داشته باشد. در بین محصولات روغنی این برند میتوان به رنگ روغنی مات آن اشاره کرد.

 

لینک های مفید:
رنگ سحر

 

نکات کلی در نقاشی ساختمان با رنگ های روغنی

  1. حلال رنگ های روغنی بنزین است و برای ایمنی بیشتر بهتر است در مکانی که رنگ های روغنی در حال اجرا هستند شعله ی آتش وجود نداشته باشد حتی در هنگام مخلوط کردن و رقیق کردن رنگ با بنزین نباید کوچکترین جرقه ای ایجاد شود .چون می تواند به سرعت موجب آتش سوزی شود.
  2. برای کیفیت بهتر رنگ روغنی باید زیر کار آن با بتونه های روغنی باشد .
  3. برخی استادکاران برای صرفه جویی در هزینه در استر از رنگ های ارزان قیمت تر استفاده می کنند که اگر این مطلب با اطلاع شما برای کاهش قیمت باشد و با رنگ های مناسب انجام شود در کاهش کیفیت تأثیر نخواهد گذاشت اما اگر برای سوء استفاده باشد ممکن است از رنگ های بسیار بی کیفیت استفاده شده و به مرور زمان رنگ اصلی کیفیت خود را از دست بدهد.
  4. در هر مرحله از کار باید رنگ آستر اجرا شده کاملاٌ خشک شود تا کیفیت کار نهایی بی عیب و نقص باشد .
  5. زمان اجرای رنگ های روغنی از ایجاد گردوغبار در محیط پرهیز کرده و استادکار هر باز پس از سمباده کاری دیوار را کاملاً از گردوغبار پاک می کند تا کیفیت رنگ نهایی بالا رود البته این نکته در رابطه با تمامی رنگ ها صدق می کند.

انواع و کاربرد رنگ روغنی

رنگ های روغنی در سه دسته رنگ های مات – نیمه مات و براق ، تولید و عرضه می شوند . انواع رنگ های روغنی مات و نیمه مات از رنگ های مناسب برای دیوار ها و سقف هستند و اما رنگ های روغنی براق از رنگ های مناسب برای درب ها و پنجره های چوبی و فلزی است .

مزایای رنگ روغنی

  1. صددرصد ضد آب
  2. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  3. دوام و عمر طولانی
  4. قابلیت شستشو و رفع هر نوع لک و کثیفی بدون آسیب به رنگ
  5. قیمت مناسب رنگ به نسبت رنگ های اکریلیک

معایب رنگ روغنی

  1. بوی نامطبوع که تا چند روز حتی پس از خشک شدن ادامه می یابد .
  2. سرعت اجرایی بسیار کند به علت زمان طولانی در خشک شدن این رنگ ها
  3. احتمال آتش سوزی در زمان اجرای رنگ به علت حلال بنزین

بهترین برند رنگ های ساختمانی

رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان

یکی دیگر از انواع رنگ های ساختمانی رنگ های پلاستیک هستند این نوع از رنگ ها با حلال آب از کیفیت پایینی برخوردارند. رنگ های پلاستیک در انواع رنگ تمام پلاستیک و نیم پلاستیک در بازار موجود هستند و انواع رنگ های تمام پلاستیک از کیفیت بالا و دوام بیشتری برخوردارند اما به علت قیمت بالای آن ها اما غبر قابل شستشو بودنشان چندان مورد توجه نیستند .

بهترین برند رنگ پلاستیک ( ۳ برند )

۱- پارس بهاران

پارس بهاران یکی از پر فروش ترین برند های رنگ پلاستیک است که بیشترین میزان فروش را در بین رنگ های پلاستیک دارد.

۲- ریبال شیمی

برند ریبال شیمی نامی که این روزها به کررات به گوش میرسد با تولید رنگ پلاستیک در دو کیفیت درجه یک و درجه دو توانسته در دو رنج قیمتی ارزان و گران محصولات پلاستیک خود را به فروش برساند.

۳- الوان

رنگ الوان برندی آشنا که بیشتر بازار این رنگ در شهرستان ها بوده و به تازگی توانسته وارد بازار تهران شود و مرد استقبال مشتریان قرار بگیرد.

۴- رنگ نیپون

برند نیپون یکی از تولید کنندگان خوب در حوزه رنگ اکریلیک

 

لینک های مفید:
رنگ نیپون

 

مشخصات کلی در رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک از انواع رنگ های غیر قابل شستشو هستند که انواع نیم پلاستیک آنها حتی به مرور زمان با سایش ممکن است پاک شوند و در صورت لک شدن نمی توان لک های روی آن را تمیز کرد به همین دلیل از این رنگ ها در نقاط پررفت و آمد نمی توان استفاده کرد در صورتی که در نقاط کم رفت و آمد و سقف ها این رنگ بسیار مناسب خواهد بود .

مزایای رنگ پلاستیک

  • سرعت اجرایی بسیار بالا به علت خشک شدن سریع رنگ
  • قیمت بسیار مناسب بخصوص اگر قصد رنگ آمیزی موقت اتاق یا مکانی را دارید
  • تعرق ناپذیر بودن این رنگ
  • تنوع رنگ
  • نداشتن بوی نامطبوع

معایب رنگ پلاستیک

  • مقاومت پایین در برابر رطوبت و سایش
  • غیر قابل شستشو و تمیز کردن

بهترین برند رنگ های ساختمانی

رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان

رنگ های اکریلیک در دنیا از بهترین رنگ های ساختمانی محسوب می شوند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند این رنگ ها در عین داشتن قابلیت شستشو هیچ آسیبی به محیط زیست نرسانده و دوستدار محیط زیست می باشند چون در این رنگ ها از مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده است.از رنگ های اکریلیک با کیفیت به راحتی می توان در تمام نقاط بهره برد .

بهترین برند رنگ اکریلیک (۴ مورد)

۱- کاپارول

برند کاپارول که رنگ های روغنی خود را با برند هاویلوکس عرضه میکند بیشترین سهم فروش را در بازار اکریلیک دارد. و مورد استقبال مشتریات است.

۲- پیکو

رنگ اکریلیک پیکو یکی از پر فروش ترین رنگ های این برند است که توانسته در بازار اکریلیک جزوه پر فروش ها قرار بگیرد.

۳- ریبال شیمی

رنگ اکریلیک ریبال شیمی با پوشش بالا و کیفیت مناسب در سال اخیر توانسته رشد بسیار زیادی در بازار اکریلیک داشته باشد.

۴- سحر

رنگ اکریلیک سحر با کیفیت بالا در این حوزه هم یکی از بهترین ها و پر فروش ترین ها است .

۵- الوان

 

لینک های مفید:
رنگ کاپارول

 

کاربرد رنگ های اکریلیک

رنگ های اکریلیک برای داخل و خارج ساختمان و برای نمای ساختمان به طور جداگانه تولید شده اند تا خواسته ی مشتریان را برآورده کنند .

مزایای رنگ اکریلیک

  1. بدون بو هستند
  2. دوستدار محیط زیست هستند
  3. سرعت اجرایی بالایی دارند
  4. قابلیت شستشو دارند
  5. حلال این رنگ آب است

معایب رنگ های اکریلیک

  1. انواع بی کیفیت این رنگ در بازار فراوان است
  2. قابلیت شستشوی این رنگ کمتر از رنگ های روغنی است
  3. قیمت رنگ اکریلیک باکیفیت بسیار بالا است

بهترین برند رنگ های ساختمانی

رنگ مولتی کالر در نقاشی ساختمان

رنگ های مولتی کالر از رنگ های سلولزی بوده و به علت طرح ها و رنگ های جذابی که این رنگ ها در دکوراسیون ایجاد می کنند مورد توجه هستند از شرکت های معتبر تولید این رنگ ها می توان به شرکت های پارس – آریا و … اشاره کرد .

 

رنگ های سلولوزی و بافت دار مقاومت خوبی در برابر کشش و سایش داشته و می توانند بدون زیر کاری خاصی اجرا شوند و همچنین طرح های متنوعی ایجاد می کنند این ویژگی ها موجب شده این رنگ ها مانند کنیتکس – بلکا – مولتی کالر و … برای مشتریانی که رنگ آمیزی شکیل و طرح دار دوست دارند مورد پسند قرار گیرد .