با بالا رفتن سن، پوست چین و چروک شده و افتادگی پوست شایع می شود در برخی این اتفاق زودتر و در برخی دیگر دیرتر رخ می دهد.با وجودی که پیری اتفاقی غیر قابل پیشگری است اما ما می توانیم با رعایت نکاتی ساده سن پیری پوست را به تأخیر بیندازیم و در جوانسازی پوست قدمی محکم برداریم.

عواملی که موجب پیری زودرس در افراد می شوند عوامل ژنتیکی ، استرس ها و مشکلات عصبی ، تغذیه ی نادرست ، ورزش نکردن ، قرار گرفتن بیش از حد در نور خورشید و بسیاری عوامل دیگر می تواند باشد.در ادامه روش هایی برای تأخیر در پیری زودرس پوست صورت را به شما آموزش خواهیم داد پس ما را همراهی کنید.

برای جلوگیری از پیری زودرس در پوست باید در ابتدا راه پیشگیری را در پیش بگیرید و از سنین پایین تر پوست خود را سفت و پاکسازی کنید تا کار به درمان که بسیار سخت و هزینه بر بوده و نمی توان نتیجه بخشی صددرصدی برای آن درنظر گرفت،برسد.

پیشگیری از پیری زودرس در پوست

مطمئناٌ در هر کاری پیشگیری از اتفاقات ناخواسته و بد بهتر از این است که اتفاق بیفتد و بعد به فکر راه حل بود.حال چه کنیم تا پیری زودرس به سراغ پوستمان نیاید؟ اگر در سنی هستید که هنوز مشکلات پوستی به سراغتان نیامده است برای داشتن پوستی زیبا ،شاداب و بدون چین و چروک در آینده، بهتر است از پوست در برابر عوامل آسیب زا حفاظت کنید.برای این منظور از سنین پایین تر شروع کرده و راهکارهایی که ما در ادامه به شما آموزش خواهیم داد اجرا نمایید.

لیزر موهای زائد

 

 

استفاده از ضد آفتاب

اشعه های خورشید بیشترین آسیب را در طول عمرتان به پوست شما وارد می کنند پس باید از پوست در برابر این اشعه ها محافظت شود. بدانید که مهم نیست هوا آفتابی یا ابری باشد نور خورشید در هر صورت به پوست شما آسیب می رساند فقط درجات این آسیب در روز های افتابی یا برفی با شدت بیشتری است.

برای جلوگیری از این آسیب ها انواع بسیار متنوعی از ضد آفتاب ها در اختیار شما است تا بسته به شرایط پوستتان که ممکن است نرمال ، خشک یا چرب باشد و همچنین شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید که ممکن است آب و هوایی با آفتاب شدید باشد و نیاز به استفاده از ضد آفتاب ها با درصد های بالا را داشته باشید، بتوانید از میان این تنوع ضد آفتاب بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

استفاده از ضد آفتاب با SPF بالای 30 درصد بهترین گزینه هستند که می توانند به خوبی از پوست مراقبت کنند و در جوان سازی پوست مؤثر هستند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که روی ضد آفتاب کلمه ی (طیف وسیع یا Broad Spectrum) نوشته شده باشد این کلمه به این معنا است که ضد آفتاب قدرت محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB را داشته و از آسیب های شدیدی که این اشعه ها بر روی پوست می گذارند،جلوگیری می کند.

برنزه کردن پوست ممنوع

برنزه کردن پوست که بیشتر مورد توجه خانم های جوان است از بزرگترین اشتباهاتیست که یک فرد می تواند برای یک جذابیت موقتی اتخاذ کند.در این روش، پوست مستقیم در معرض اشعه ی UV قرار می گیرد اشعه ای که موجب تیره شدن و پیری زودرس در پوست می شود.سولاریوم نیز با اشعه ی UV کار می کند و کسانی که به سلامت پوستشان اهمیت می دهند باید از این روش های خطرناک جداٌ خودداری کنند.

اشعه ای که در این روش ها استفاده می شود یا همان اشعه ی فرابنفش در کنار تغییر رنگ پوست موجب لکه های پوستی و از بین رفتن رشته های کلاژی و الاستین پوست می شوند که به مرور زمان پوست را دچار چین و چروک می کند و آسیب های مشابه اشعه های مضر خورشید را حتی با درصدی بالاتر بر روی پوست باقی می گذارد.

استفاده از عینک آفتابی

پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و اکثر افراد دچار کبودی و تیرگی اطراف چشم هستند.استفاده از عینک آفتابی روشی قابل قبول برای حفاظت از پوست های اطراف چشم است چون می تواند جلوی تابش اشعه های مضر خورشید به اطراف چشم را گرفته و هم ااز چشم و هم از اطراف چشم محافظت کند.چین و چروک اطراف چشم از شایع ترین مشکلاتی است که وقتی در اثر نور خورشید چشمانتان را باریک می کنید به مرور زمان برایتان پیش می آید و شما می توانید با عینک های آفتابی از این مشکلات جلوگیری کنید.

چاق و لاغر شدن مداوم ممنوع

برخی از افراد از اندام خود راضی نیستند و می خواهند چاق تر یا لاغر تر شوند اما چون از روش های مناسبی استفاده نمی کنند و یا بعد از رسیدن به هدفشان باز کم کاری کرده و به وزن قبلی برمی گردند به مرور زمان این چاق و لاغر شدن مداوم موجب از بین رفتن بالشتک های چربی زیر پوست شده و پوست افتادگی پیدا می کند و سلامت پوست به خطر می افتد.

سیگار کشیدن ممنوع

استفاده از سیگار و قلیان و دخانیات با از بین بردن کلاژن های پوست و همچنین با تنگ کردن عروق پوستی مانع رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می شوند و سرعت پیری زودرس پوست را به شدت جلو می اندازند در حدی که شاید دیگر روش های جوانسازی کارگر نباشد .پیشنهاد ما به افراد سیگاری برای سلامت پوستشان فقط ترک دخانیات در اولین فرصت است.

شستشوی صورت در طی روز

تجمع آلودگی ها و مواد آرایشی موجب بسته شدن منافذ پوست شده و اکسیژن رسانی و جریان خون را در پوست مختل می کنند.شستشوی پوست بعد از تعرق و یا برگشت به منزل یکی از روش های محافظت از پوست است و باید پوست حداقل دو بار در روز شستشو داده شود.

استفاده از مشروبات الکلی ممنوع

مصرف الکل از هر نظر برای بدن مضر است حتی برای پوست چون موجب کم آبی در پوست می شود.

استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده ها

حتی پوست های چرب نیز نیاز دارند مقدار مناسبی از چربی را در سطح خود داشته باشند پس بسته به شرایط پوست که ممکن است خشک یا نرمال یا چرب باشد باید از برند های معتبر و مناسب برای پوست خود استفاده کنید.بهتر است هر بار بعد از شستشوی پوست با مواد شوینده از نرم کننده یا مرطوب کننده ها استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

روش های جوان سازی پوست در کلینیک های پوست و مو و زیبایی

  • هایفوتراپی : در این روش درمانی از امواج فراصوت استفاده می شود بدین ترتیب که امواج فراصوت به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و کلاژن سازی در پوست را افزایش می دهند تا پوست سفت شده و چین و چروک ها از بین بروند.این روش برای لیفت صورت ،گردن و دکلته ، رفع چین و چروک ها و درمان افتادگی های پوست مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کربوکسی تراپی : در این روش که برای جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد مقادیری از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می شود این گاز باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش های ترمیمی پوست می شود و اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به پوست رسیده و در حفظ سلامت پوست و جوانسازی پوست بسیار مؤثر است.این روش به طور کلی موجب رفع درمان افتادگی پوست،رفع چین و چروک ها ،درمان ترک های پوستی ،درمان ریزش مو ، برطرف کننده ی جای زخم و آثار آکنه و همچنین بهبود نتایج لیپوساکشن ،می باشد.
  • تزریق بوتاکس : این روش نیز می تواند روشی سریع برای جوان سازی پوست باشد در این روش درمانی سمی به نام بوتولونیوم به زیر پوست تزریق شده و موجب فلج شدن عضلات صورت می شود.این روش بیشتر حالت پیشگیری داشته و فقط چین و چروک های سطحی را رفع می کند اما نمی تواند تأثیری صددرصدی در رفع چین و چروک های عمیق داشته باشد.پس باید از این روش درمانی برای چین و چروک های سطحی قبل از اینکه عمیق شوند استفاده شود.این روش موجب برطرف کردن خطوط صورت ، بالابردن نوک بینی ، بالابردن گوشه لب ، شکل دادن به ابروها ، می شوند.
  • تزریق ژل : این روش با ژل های طبیعی یا مصنوعی انجام می شود و برای حجم دهی و پرکردن خطوط صورت (خنده ،اخم ،چین های دور چشم و دور لب)به پوست مورد استفاده قرار می گیرند.ماندگاری این روش به جنس ژل ها بستگی دارد برای مثال ژل های کلاژنی کمترین ماندگاری و ژل های دائمی بیشترین ماندگاری را دارند.ژل نیمه دائم از جنس هیالورونیک اسید امروزه بالاترین سطح استفاده را دارند چون این ماده سیمان بین بافتی پوست است به همین دلیل ماده ای بسیار کاربردی و کم عارضه برای جوان سازی پوست است.
  • تزریق چربی : تزریق چربی بالاترین سطح ماندگاری را دارد و از چربی طبیعی بدن خود فرد برای این موضوع استفاده می شود.بدین صورت که از چربی های ران یا شکم فرد با استفاده از روش لیپوساکشن برداشته و بعد از خالص سازی این چربی آن را به نقطه مورد نظر در صورت تزریق می کنند.کاربرد این روش در پرکردن چین و چروک ها ، درمان افتادگی و شل شدن پوست ، برجسته کردن سینه و لب ، جوان سازی پوست می باشد.

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک زیبایی در تهران