پیری زودرس مشکلی اصلی در به خطر افتادن زیبایی و طراوت پوست اکثر افراد است که می توان با کمی دقت و توجه از این پروسه طبیعی تا حدود زیادی جلوگیری کرده و آن را به تعویق انداخت.چه کنیم تا دچار پیری زودرس و آسیب های پوستی نشویم؟ این سؤالی است که اکثر افراد می پرسند و به دنبال جواب آن هستند.ما در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین ماده های مناسب برای جوان سازی پوست را به شما معرفی کنیم پس در ادامه ما را همراهی کنید.

نوشیدن آب برای جوانسازی پوست

آب یکی از بهترین موادی است که در سلامت پوست و استخوان و تمامی سیستم بدن لازم و ضروری است و باید به مقدار کافی استفاده شود،نوشیدن روزانه 8 لیوان آب برای پوست مفید است که البته بخشی از این آب توسط غذا ، میوه و سبزیجاتی که مصرف شده تأمین می شود.مصرف آب اولین قدم در داشتن پوستی زیبا و جوان است اما در کنار مصرف آب باید از مواد دیگری نیز برای سلامت پوست استفاده شود.

بهترین مواد در جوانسازی پوست

  • سلنیم
  • آنتی اکسیدان ها
  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین C
  • ویتامین E
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • آلوئه ورا

 

سلنیم و جوانسازی پوست

سلنیوم از مواد معدنی مورد نیاز سلول ها هستند که از تجمع رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری کرده و از پیری زودرس در پوست جلوگیری می کند.این ماده مفید در آجیل برزیلی ، گوشت بره ، قارچ دکمه ای ، ماهی و میگو و همچنین بوقلمون نیم پز ، ماکارونی ، گندم ، گوشت پخته شده ی گاو ،ساردین و خرچنگ نیز یافت می شود.

سلنیوم در جوان سازی پوست

آنتی اکسیدان و جوانسازی پوست

آنتی اکسیدان ها قادر هستند پوست را از آسیب های رادیکال های آزاد حفظ کرده و در پیشگیری از پیری زودرس تأثیری شایان بگذارند. آنتی اکسیدان ها در انواع غذاها و میوه ها و سبزیجات رنگی مثل توت ها ، گوجه فرنگی ،فلفل ، لوبیا، زرد آلو ، چغندر ، کدو ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین ، نارنگی وجود دارند.

آنتی اکسیدان ها و جوان سازی پوست

ویتامین A و جوانسازی پوست

یکی از عللی که در پیری زودرس پوست تأثیری غیر قابل انکار دارد خشک و پوسته پوسته شدن پوست است که مشکلات زیادی را به همراه آورده و موجب ایجاد انواع لک های پوستی نیز خواهد شد از این رو باید در حفظ لطافت و چربی پوست کوشا بود. برای تأمین ویتامین مورد نیاز پوست در کنار استفاده از دارو های حاوی ویتامین A می توان این ویتامین را در مواد غذایی همچون سبزیجات برگ دار ، غذاهای کم چرب و تخم مرغ یافت .استفاده از ویتامین A در کنار حفظ رطوبت و چربی پوست موجب رفع چین و چروک ها و لک های قهوه ای پوست نیز خواهد شد.

ویتامین A و جوان سازی پوست

ویتامین C و جوانسازی پوست

نور خورشید از عوامل مخرب در از بین بردن کلاژن و الاستین پوست است که موجب شل شدگی و چین و چروک های پوست خواهد شد و باید با استفاده از ویتامین C تا حد امکان از این آسیب ها جلوگیری کرد این ویتامین را می توان در فلفل قرمز ، سبزی ، جوانه بروکلی ، مرکبات یافت .

ویتامین C و جوان سازی پوست

ویتامین E و جوانسازی پوست

ویتامین E از جمله آنتی اکسیدان هایی است که پوست را از آسیب و التهاب خورشید حفاظت می کند .این ویتامین در روغن های گیاهی ، آجیل ، دانه ها ، زیتون ، اسفناج ، مارچوبه و سبزیجات برگ دار یافت می شود.

ویتامین در جوان سازی پوست

روغن نارگیل و جوانسازی پوست

روغن نارگیل از روغن های مناسب برای حفظ سلامت پوست است و می تواند پوست را مرطوب نگه داشته و از شل شدگی و چین و چروک های پوست جلوگیری می کند.این روغن اگر به صورت خالص و ارگانیک باشد سرعت تأثیر گذاری سریعی داشته و در جوانسازی پوست بسیار مؤثر است.

برای استفاده از این محصول کافیست مقداری مناسب از روغن را روی پوست ماساژ داده و چند دقیقه ای اجازه دهید روی پوست باقی بماند.

لیفت صورت با نارگیل

روغن زیتون و جوانسازی پوست

روغن زیتون یکی دیگر از روغن های بسیار مفید هم از نظر تغذیه و هم برای مواد آرایشی و بهداشتی است که می تواند پوست را مرطوب کرده و رطوبت پوست را حفظ کند .روغن زیتون از پوسته پوسته شدن و ترک های پوستی جلوگیری کرده و استفاده روزانه از این روغن مانع پیری زودرس در پوست خواهد شد.از این روغن می توان در ماسک های صورت خانگی و یا حتی بدون هیچ افزودنی روی پوست استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون

آلوئه ورا و جوانسازی پوست

گیاه آلوئه ورا از گیاهان بسیار مفید برای استفاده در مواد غذایی و مواد بهداشتی و آرایشی است و به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد این گیاه خارق العاده فواید بسیاری برای بدن و بالاخص پوست دارد و می تواند پوست را ترمیم کرده لک ها و جای جوش را محو کند و از آسیب و پیری زودرس در پوست جلوگیری کند.برای استفاده از آلوئه ورا می توانید برگ آن را از وسط به دو نیم کرده و ژل داخل آن را تخلیه و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک آلوئه ورا

 

برای داشتن پوستی زیبا و جوان سازی پوست از بهترین مواد در دسترس کمک بگیرید و پیری زود هنگام پوست را به تعویق بیندازید.

 

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در تهران