اکثر افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار دچار نازک شدن ، شکنندگی ،توقف یا کند شدن رشد مو ها و یا برخی دیگر از بیماری های مرتبط با مو ها خواهند شد که البته بیشتر این مشکلات بدون درمان و یا با درمان های بسیار ساده و خانگی برطرف می شوند و نیازی نخواهد بود حتماٌ از محصولات گرانقیمت و شرکتی استفاده کرد.

برای تقویت مو ها می توان با روش های ساده و استفاده از مواد دردسترس در خانه ماسکی برای تقویت مو ها تهیه کرد که اگر با فرمولی درست این ماسک ها تهیه شده باشد می تواند بسیار از مشکلات و بیماری های مو را برطرف کرده و موها را ضخیم ،شفاف، خوش حالت و قوی کند .در ادامه این مقاله چند مورد از ماسک های خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد و پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از این ماسک ها نوع مو خود را که خشک است یا چرب یا حساس بررسی کرده و سپس استفاده از ماسک ها را آغاز کنید.

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک زیبایی

 

 

چرا باید از ماسک های مو استفاده کرد؟

مو ها از سلول های زنده تشکیل شده اند و مانند پوست و دیگر اندام های بدن نیاز به رسیدگی و تغذیه دارند.پس برای داشتن موهای شفاف و زیبا با ضخامت مناسب می توان از ماسک های خانگی برای تغذیه مو ها استفاده کرد البته ماسک های شرکتی نیز به فراوانی موجود هستند اما از آنجایی که ماسک های شرکتی با کیفیت های متفاوتی تولید می شوند و ممکن است روش تهیه و یا نگهداری آنها درست نبوده و موجب آسیب به مو ها شود پس بهتر است از ماسک های خانگی که خود با دقت تهیه می کنید استفاده کنید.

ماسک های مو خانگی با مواد تازه و در شرایط کاملاً بهداشتی تهیه می شود و با دقت به نوع پوست می توان بهترین مواد را انتخاب و ماسکی ممتاز ساخت تا پوست را مرطوب و شاداب کرده و حتی لک ها و چین  چروک های پوست را نیز از بین ببرد.در ادامه چند نمونه از ماسک های خانگی را به شما آموزش خواهیم داد که البته فقط گوشه ای از هزاران ماسک خانگی است که می توان در خانه تهیه کرد.

 

1- ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهان خارق العاده در صنعت خوراک ، لوازم بهداشتی و دارویی است که در هر صورتی که مورد استفاده قرار گیرد فواید فراوانی برای بدن دارد.استفاده از آلوئه ورا برای تقویت پوست و مو نیز قابل توجه بوده و مورد تأیید است.این گیاه حاوی ویتامین هایی از جمله ویتامین A،B،S،E می باشد که همگی می توانند در تغذیه مو ها نقشی اساسی داشته باشند.

برای تهیه ماسک آلوئه ورا کافیست برگ آلوئه ورا را تهیه و به دو نیم کنید و سپس به کمک کارد یا قاشق ژل داخل برگ را خالی کنید سپس با این ژل می توانید ماسک موی بهداشتی بدون هر گونه مواد افزودنی که در ژل های شرکتی وجود دارد، تهیه کرد.

انواع ماسک آلوئه وار

  1.  آلوئه ورا: یک پیمانه ، روغن کرچک: دو قاشق غذا خوری  ، شنبلیله : دو قاشق غذا خوری
  2. آلوئه ورا : نصف پیمانه ، روغن زیتون : یک چهارم پیمانه ،  زرده ی تخم مرغ : یک عدد
  3.  آلوئه وار : یک پیمانه ، روغن نارگیل : نصف پیمانه ، عسل : یک سوم پیمانه
  4. آلوئه ورا : نصف پیمانه ، شیر نارگیل : نصف پیمانه ، روغن ناگیل : یک پنجم پیمانه

ماسک آلوئه ورا

 

2- ماسک مو آب برنج

وقتی برنج در آب خیس می خورد آب برنج سرشار از ویتامین B ، آنتی اکسیدان ، آمینو اسید ، و مواد معدنی خواهد شد که این مواد همگی می توانند در تقویت رشد و شادابی مو ها و همچنین پرپشت شدن مو ها تأثیری مثبت بگذارد و غذایی مناسب برای مو ها باشد پس می توانید از این ماسک خانگی که با روشی بسیار راحت تهیه می شود به راحتی به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

 

لینک های مفید:
سالن زیبایی

 

 

3- ماسک مو تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین B ، پروتئین ها و مواد مغذی برای مو ها است و می تواند در تغذیه ی مو ها مورد استفاده قرار گیرد تا در کنار تقویت رشد مو از ریزش مو ها نیز جلوگیری کند .برای تهیه ماسک تخم مرغ می توانید از چند عدد تخم مرغ زده شده استفاده کرده و آن را به مو ها بمالید و یا کافیست یک عدد تخم مرغ را با یک لیوان شیر و دو قاشق ابلیمو و دو قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و به مو ها بمالید و بعد از 20 تا 25 دقیقه مو ها را شستشو دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ

4- ماسک مو آووکادو و روغن نارگیل

آووکادو و روغن نارگیل از مواد رطوبت رسان بوده و استفاده از هر دو اینها در این ماسک مو کمک خواهد کرد مو های خشک و کدر براق و لطیف شوند و رشد آنها نیز تقویت شود.برای تهیه این ماسک کافیست آووکادو را به خوبی خمیر کرده و سپس به آن مقداری روغن نارگیل که کمی گرم شده اضافه کرده و به خوبی روی مو ها ماساژ دهید .استفاده از این ماسک تا هفته ای دو بار مانعی نداشته و مو های خشک و شکننده را نرم و لطیف خواهد کرد.

 

5- ماسک مو مایونز

سس مایونز با تخم مرغ و روغن تهیه می شود که هر دو برای تقویت مو ها مناسب هستند و در سس مایونز میزان مناسبی از تخم مرغ و روغن مخلوط شده اند و می توان آن را به انوان ماسکی آماده مورد استفاده قرار داد این ماده مو ها را در برابر اشعه ی خورشید محافظت کرده و همچنین سرعت رشد مو ها را افزایش داده و رطوبت کافی به مو ها را تأمین خواهد کرد. بدین ترتیب که مقدار مناسبی از سس را بسته به بلندی و پرپشتی مو ها روی سطح مو ها و پوست سر بمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه مایونز را با آب ملایم از روی مو ها شستشو دهید.

 

6- ماسک موی رزماری

رزماری از دیرباز در میان مردم به عنوان تقویت کننده رشد موها و همچنین درمان مو های نازک شناخته می شود.این محصول غذایی کامل برای مو ها است و برای استفاده از آن کافیست برگهای رز ماری خشک راتهیه و آنها را له کنید تا به روغن بیفتند برای راحتی بیشتر می توانی روغن رزماری آماده را تهیه کرده و آن را با آب مخلوط کرده و سپس روی موها بمالید. این ماسک را بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

 

7- ماسک مو موز

موز از میوه های شگفت انگیز در زیبا سازی مو ها است و قدرت خوبی در حالت دهندگی به مو ها دارد این میوه خاص و پرطرفدار حاوی روغن های طبیعی، کربوهیدارت ها ، پتاسیم و ویتامین ها می باشد و می تواندغذایی مناسب برای مو ها باشد و به خوبی مو ها را تغذیه کرده و موجب تقویت رشد و ضخامت مو ها شده همچنین مو های کدر را شفاف و خوش حالت کند.

موز را می توان به تنهایی با ترکیب با مقداری آب به عنوان ماسکی پرکاربرد برای مو ها استفاده کرد و اگر می خواهید تأثیرات این میوه را روی مو ها افزایش دهید می توانید از مواد دیگری نیز در ترکیب با موز استفاده کنید مانند : ترکیب یک عدد موز پوره شده با دو قاشق ماست و یک قاشق عسل ،این ماسک پرخاصیت قادر به رفع موخوره و شفاف کردن مو ها و همچنین درمان موهای آسیب دیده است.

جوانسازی پوست صورت

 

8- ماسک مو ماءالشعیر

اگر موهای شما آسیب دیده است و مقاومت خود را از دست داده می توانید از ماءالشعیر استفاده کنید چون این نوشیدنی حاوی قند مالتوز و ساکاروز و همچنین پروتئین ها بوده و می تواند مو ها را تغذیه کرده و اسیب های مو را برطرف کند و در کنار استحکام بخشی به مو ها درخششی زیبا به مو ها ببخشد.

برای استفاده از ماءالشعیر به عنوان ماسک کافیست مقدار مورد نیاز از این نوشیدنی را بسته به حجم و بلندی مو ها با مقدار مساوی از روغن نارگیل مخلوط کرده و مو ها را با آن ماساژ دهید و 20 دقیقه بعد مو ها را شستشو دهید.

 

 

9- ماسک مو خانگی با ویتامین E و روغن معطر

استفاده از ویتامین E برای نرم کردن پوست متداول و مورد تأیید است اما چگونه می توان از این ویتامین پرخاصیت برای تقویت مو ها استفاده کرد برای این منظور کافیست ویتامین E را با کمی روغن های معطر مانند روغن جوجوبا ،روغن رزماری و روغن نعناع بیابانی را مخلوط کرده و روی مو ها بمالید تا مو ها در کنار درخشندگی،تقویت شده و رشد مو ها سرعت گیرد و همچنین ریزش مو ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

  • ویتامین E یک چهارم پیمانه ، روغن جوجوبا یک چهارم پیمانه ، روغن رزماری 15 قطره ، روغن نعناع 15 قطره

ویتامین جوانسازی پوست

 

10- ماسک مو خانگی با روغن زیتون

روغن زیتون از روغن های مفید برای خوراک و برای تقویت پوست و مو است و با ترکیب با عسل می تواند موهای شما را استحکام بخشیده و رشد مو ها را تسریع کند. بدین ترتیب ریزش مو ها قطع شده و مو ها خیلی زود تقویت خواهند شد.

روغن زیتون برای تقویت و رطوبت بخشی به مو های خشک بسیار مناسب بوده و رطوبتی عمیق به مو ها می دهد و در ترکیب با عسل ،ماسک مویی فوق العاده ایجاد می شود در تهیه این ماسک کافیست بسته به حجم مو ها مقدار مناسبی روغن زیتون را با چند قطره عسل ترکیب کرده و روی مو ها بمالید و حدود دو ساعت به مو ها اجازه دهید استراحت کنند سپس مو ها را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن زیتون

 

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک پوست ، مو و زیبایی در تهران