پیری زودرس پوست امروزه بسیار زیاد شده و افراد خیلی زودتر از انتظار دچار چین و چروک و افتادگی پوست می شوند پس باید تا دیر نشده راهکارهای مناسبی را در پیش بگیرند تا از بوجود آمدن این مشکلات پیشگیری کرده و یا قبل از اینکه دیر شود آن را درمان کنند.

روش های لیفت صورت در خانه

ویتامین

استفاده از ژل آلوئه ورا

 

گیاه آلوئه ورا با خاصیت های معجزه آسای خود در رژیم غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد این گیاه فوق العاده در زیباسازی و جوانسازی پوست نیز حرف اول را می زند و به عنوان لایه بردار ، ترمیم کننده و سفت کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

در لیفت صورت هم می توان برگ آلوئه ورا را از وسط به دو نیم کرده و با روش متفاوت ژل داخل آن را استخراج کنید در این روش نیازی نیست ژل را برش دهید بلکه با چاقویی نسبتاً بزرگ، روی سطح ژل با سرعت فقط بکشید در این روش فقط ژل به صورت مایع از برگ جدا شده و کوچکترین ژلی روی برگ باقی نمی ماند بعد می توانید این ژل را در ظرفی تمیز ریخته و درب آن را ببندید و تا چند روز ژل را در داخل یخچال نگه داری و استفاده کنید.

برای استفاده از ژل آلوئه ورا برای لیفت صورت کافیست روزی سه بار این ژل را به صورت مالیده و هر بار تا ده دقیقه صبر کنید سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید .برای بالابردن خاصیت درمانی این ژل می توانید چند قطره آب لیمو تازه و یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

گوجه فرنگی برای لیفت صورت

 

گوجه فرنگی به علت خاصیت اسیدی خود می تواند خاصیت سفت کنندگی و لایه برداری پوست را داشته باشد اما چون ممکن است در برخی افراد موجب سوزش و التهاب پوست شود بهتر است از عصاره ی آن استفاده شود.

 

روغن نارگیل برای  لیفت صورت

 

روغن نارگیل از روغن های مفید برای پوست و حتی تغذیه محسوب می شود و برای لیفت صورت و ایجاد نرمی و شادابی در پوست مورد استفاده قرار می گیرد همان طور که می دانید خشکی بیش از حد پوست می تواند به مقدار زیادی به پوست آسیب برساند و زیبایی آن را از بین ببرد از این رو می توان از روغن نارگیل که نرم کننده و آبرسان قوی پوست است برای رفع این مشکل استفاده کرد.

برای استفاده از این روغن چند تکه از نارگیل را گرم کرده و روغن حاصله را روی پوست بمالید و با ماساژ مداوم به پوست کمک کنید روغن را جذب خود کند سپس بعد از 20 دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید.

 

جوش شیرین برای لیفت صورت

یکی دیگر از مواد بسیار مناسب برای پاکسازی،سفت کردن و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.جوش شیرین قدرت سفید کردن و رفع چین و چروک پوست را داشته و برای تأثیر گذاری بیشتر با برخی از مواد ترکیب شده و بر روی پوست استفاده می شود.

  • جوش شیرین در ترکیب با آب : این ترکیب برای پوست های چرب مناسب بوده و چربی اضافی پوست را پاک می کند و با پاکسازی پوست موجب روشن تر شدن رنگ پوست می شود.
  • جوش شیرین در ترکیب با عسل : عسل خود ماده ای بسیار مغذی برای بدن و پوست است و در مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و در ترکیب با جوش شیرین می تواند ماده ای مغذی برای پوست باشد.
  • جوش شیرین در ترکیب با شیر : ترکیب این دو ماده برای پوست های خشک مناسب بوده و شیر با مواد معدنی خود قادر است پوست را نرم و لطیف کند و در شفافیت و سفید ی پوست مؤثر باشد.
  • جوش شیرین در ترکیب با پرتقال : پرتقال حالت اسیدی داشته و قادر است منافذ باز پوست را ببند و پوست را صاف و یکدست کند که در ترکیب با جوش شیرین ترکیبی جالب برای پوست خواهد بود.

 

اسکراب بادام برای لیفت صورت

این ماده ی مغذی برای پوست قدرت جوانسازی و طراوت بخشی به پوست را داشته و سلول های مرده را از روی پوست پاک می کند و با آبرسانی به پوست در لطیف کردن آن مناسب بوده و همچنین در مقابل تابش نور خورشید از پوست محافظت می کند.این روش مناسب ترین روش در لیفت پوست صورت در منزل محسوب می شود.

 

معرفی بهترین دستگاه کلینیکال جوانسازی پوست

دستگاه هایفوتراپ

دستگاه هایفوتراپی (HIFU) با امواج رادیویی و با شدت بسیار بالا کار می کند.این امواج مشابه با امواجی هستند که در سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرند و فقط کمی متمرکز تر عمل می کنند و با تحریک پوست کلاژن سازی را افزایش می دهد.در استفاده از این دستگاه نیازی به بیهوشی نبوده و در زمان کوتاهی اجرا می شود و همچنین این روش غیر تهاجمی می باشد.

اکثر افراد دستگاه هایفوتراپی را از بهترین روش های جوانسازی می دانند چون این دستگاه غیر تهاجمی بوده و نیازی به برش و بخیه ی پوست نیست و درد و عوارضی ایجاد نمی شود.این روش درمانی یک تا سه جلسه و در حدود سه ماه زمان برده و می تواند افتادگی غبغب را کاهش داده و همچنین چین و چروک ها و طرح نامناسب لبخند را اصلاح کند.

دستگاه کربوکسی

دستگاه کربوکسی زیر شاخه ای از روش مزوتراپی بوده و برای درمان سیاهی دور چشم ،کاهش چین و چروک ،کاهش چربی های اضافی پوست درمان افتادگی و شلشدگی پوست و کاهش سلولیت استفاده می شود.این دستگاه با گاز کربن دی اکسید عمل جوانسازی پوست را اجرا می کند و هیچ عوارضی از عملکرد این دستگاه بر روی بدن و پوست ایجاد نمی شود.این روش نیز کم تهاجمی بوده و در حدود 7 تا 10 جلسه زمان نیاز دارد.

عملکرد دستگاه کربوکسی بدین صورت است که گاز دی اکسید کربن را وارد سلولهای زیر پوست کرده و سلول های مرده را از بین می برد تا کلاژن سازی در پوست تحریک شده و با افزایش خون رسانی تولید سلول های جدید آغاز شود.

 

دستگاه اندولیفت

دستگاه اندولیفت با تابش پرتوهای لیزر به بافت پوست موجب بالا کشیده شدن بافت پوست می شود و با این کار چین و چروک صورت محو خواهد شد و همچنین کلاژن سازی در پوست افزایش می یابد.در این روش پرتو لیزر به ضخامت یک تار مو به زیر پوست نفوذ کرده و بافت پوست را تجزیه می کند تا پوست بالا کشیده شود.این روش کم تهاجمی بوده و در یک جلسه انجام می شود و روشی بسیار به صرفه و مناسب برای جوانسازی پوست می باشد.البته توجه داشته باشید که نوع دستگاه کاربردی برای پوست شما باید با توجه به نظر پزشک باشد.

 

دستگاه فرکشنال

دستگاه فرکشنال CO2 با دی اکسید کربن عمل جوانسازی را اجرا می کند بدین ترتیب که با تابش پرتو لیزر به بافت پوست چین و چروک های پوست ،لکه ها و خال هایی که بر اثر تابش نور خورشید ایجاد شده اند و همچنین جای زخم ناشی از آکنه ها و جوش ها را از بین برده و پوست را شفاف و شاداب کند.

استفاده از دستگاه فرکشنال برای پوست هایی که افتادگی شدید دارند بسیار کاربردی خواهد بود.در استفاده از این دستگاه دو روش لایه برداری و بدون لایه برداری وجود دارد که اکثر پزشکان روش بدون لایه برداری را پیشنهاد می دهند که علت آن کوتاه تر شدن دوره ی نقاهت است که البته عوارض ناخوشایندی در هیچ یک از این دو روش وجود ندارد.

 

دستگاه آر اف فرکشنال

این دستگاه از روش های کم تهاجمی بوده و با امواج رادیویی با نفوذ به لایه پوست کلاژن سازی را افزایش می دهند همچنین این امواج فیبروپلازی بدن را فعال کرده و به کلاژن سازی بیشتر و تنظیم آن کمک شایانی می کنند.در این روش درمانی منافذ پوست بهبود یافته ، جای زخم از بین می رود و پوست سفت می شود و آکنه های کیستی ،ترک و چین و چروک های پوست نیز کاهش یافته و محو می شوند.

بهترین دستگاه جوانسازی پوست کلینیکال

 

مارا همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی