-وقتی موها در اثر برخی عوامل آسیب می بیند اگر به موقع آسیب های مو درمان نشود ممکن است منجربه ریزش مو ها و حتی طاسی شود.پس در صورت بروز آسیب ها و ریزش شدید مو ها باید سریعاً برای درمان اقدام کرد اما سؤال اساسی که پیش می آید این است که ترمیم قطعی موهای آسیب دیده با روش های خانگی امکان پذیر است یا خیر؟
بهترین راهکارهای خانگی برای ترمیم قطعی موهای آسیب دیده استفاده از برخی مواد مغذی است که بیشتر آنها در خانه و در دسترس ما وجود دارد فقط کافیست در رابطه با آنها بیشتر بدانید و با شناخت مصرف درست از مزایای آنها استفاده کنیم.
ترمیم قطعی موهای آسیب دیده با استفاده از روغن های طبیعی  یکی از بهترین روش ها است که تأثیرات مثبت فراوانی به ترمیم و جوانسازی و حفظ سلامت پوست و مو دارد پس مصرف روغن هایی مانند روغن زیتون ، نارگیل و کرچک را در طی روز و شب فراموش نکنید.

 

 

وقتی مو های آسیب می بینند ظاهری خشک و خشن و ویز ویز پیدا می کنند و مو ها شکننده شده و حتی با شانه کردن شکسته شده و می ریزند این اتفاقات زمانی رخ می دهندکه مو ها چربی طبیعی خود را از دست  داده و اثری از شادابی و لطافت در آنها باقی نمی ماند در این صورت روغن های طبیعی بهترین روش درمانی برای رفع این مشکلات خواهند بود.

درمان قطعی موهای آسیب دیده

علت مو های نازک

 

لینک های مفید:
کراتین مو

 

علل ریزش و آسیب موها چیست؟

  • یکی از علل شایع در ریزش مو ها و از بین رفتن شادابی و سلامت مو ها استفاده از مشروبات الکلی و همچنین دخانیات است که موجب اختلال در گردش خون شده و با تغذیه نشدن مو ها ،آسیب به فولیکول و ساقه مو ها آغاز می شود.
  • تغذیه نامناسب هم می تواند موجب اسیب به موها شود پس در رابطه را تغذیه مناسب برای سلامت پوست و مو اطلاعات لازم را کسب کرده و اجرا نمایید .
  • استفاده از برند های متنوع شامپو که با شرایط و ویژگی های موی شما همخوانی نداشته و موجب نازک شدن و حتی ریزش ساقه های مو خوهند شد.
  • شانه زدن مو ها در حمام یکی از علل اصلی ریزش مو ها محسوب می شود پس باید در حمام مو ها را شانه نکرده و همچنین موها را خیس خیس هم شانه نکنید بلکه اجازه دهید مو ها به خوبی خشک شوند سپس مو ها را شانه بزنید.
  • خشک شدن بیش از حد مو ها و یا بالا رفتن چربی در پوست سر می تواند موجب اسیب به فولیکول های مو ها و ریزش و ضعیف شدن مو ها شوند.
  • استفاده مداوم از رنگ مو ها موجب سوختن ساقه مو ها و در نهایت نازک شدن و ریزش مو ها شوند.
  • استفاده از سشوار و انواع دستگاه های صاف کننده و فر کننده مو ها به علت وارد کردن گرمای شدید به مو ها می توانند از علل مهمی در ریزش مو ها باشند.
  • نور خورشید همان قدر که به پوست آسیب می رساند می تواند به موها نیز آسیب برساند پس بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص موها نیز استفاده کنید تا مو ها در اثر تابش طولانی مدت نور خورشید به مو ها آسیب نبینند.
  • استفاده زیاد از ژل ، واکس مو ، کرم مو و لوسیون های مو و … به مرور زمان به علت کاهش اکسیژن رسانی به ساقه های مو می توانند موجب آسیب به مو ها شوند.
  • ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های گوارشی ، اختلالات هورمونی و سرطان و … می توانند از علل آسیب و ریزش مو باشند.
  • مصرف برخی دارو ها موجب آسیب به فولیکول موها و ضعیف شدن ساقه های مو می شود.

درمان قطعی موهای آسیب دیده

درمان مو های نازک

درمان قطعی موهای آسیب دیده با روش های خانگی

1- استفاده از مناسب ترین شامپوها

وقتی موها به شدت آسیب دیده ،خشک و زبر شده شما می توانید با استفاده از شامپوهای حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کنید.

2- شستن موها با آب برنج

بله آب برنجی که به راحتی دور می ریزید می تواند آسیب های موهای شما را درمان کند چون آب برنج غنی از نشاسته بوده و در ترمیم کوتیکول مو مؤثر است و به موها رطوبت رسانی لازم را برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست انجام می دهد و می تواند درمان قطعی برای موهای آسیب دیده باشد.

3- روغن زیتون

این روغن مزایای زیادی برای بدن دارد و به صورت خوراکی ، لوازم بهداشتی ،لوازم آرایشی ، ماساژ درمانی و تقویت وجوانسازی پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد .روغن زیتون غنی از ویتامین E بوده و برای درمان موهای آسیب دیده کافیست شبانه چند قطره از روغن زیتون را به موها مالیده و تا صبح اجازه دهید روی موها باقی بماند تا از تأثیرات استفاده منظم از آن شگفت زده شوید.

درمان قطعی مو های آسیب دیده

4- روغن نارگیل

روغن نارگیل،روغنی با بافت سبک است که اگر با چند قطره از آن موها را ماساژ دهید خونرسانی زیرپوست افزایش یافته و موجب تغذیه بهتر فولیکول مو و تقویت و شادابی مو ها خواهند شد .نارگیل منبعی غنی از اسیدلوریک است که پروتئین های مورد نیاز مو را تأمین می کند و در حفظ سلامت پوست بسیار مؤثر است.

5- آووکادو

این میوه ی فوق العاده قادر است ویتامین مورد نیاز مو را تأمین کند تا از ریزش و ضعف ساقه های مو جلوگیری کند.

6- زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ غنی از ویتامین ها بوده و برای پوست و مو بسیار مفید است و استفاده از آن به عنوان ماسک مو و پوست تأیید می شود.زرده تخم مرغ موها را نرم و لطیف کرده و در افزایش حجم مو ها نیز بسیار مؤثر است.

7- اسپری ضد آفتاب

اشعه های مضر خورشید همان طور که به پوست آسیب می رسانند تابش مستقیم و شدید این اشعه ها به مو ها نیز می تواند آسیب برساند و مو ها را نازک کرده و موجب ریزش انها شود .برای جلوگیری از این آسیب ها می توان از اسپری ضد آفتاب مناسب مو استفاده کرد.

8- آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا برای ترمیم شادابی پوست و مو کاربرد داشته و برگ آلوئه ورا به عنوان گیاهی شگفت انگیز نباید در مصارف خوراکی ، بهداشتی و آرایشی نادیده گرفته شود .استفاده از آلوئه ورا موجب رفع خارش ، پوسته پوسته شدن پوست و شکنندگی مو ها خواهد شد.

9- حنا

گیاه حنا از دیرباز به عنوان ماده ای برای زیباسازی و درمان مشکلات پوست و مو و سردرد و حتی چشم درد و گوش درد هم مورد استفاده قرار می گرفت و هنوز هم از حنا برای رفع ریزش و نازکی مو ها استفاده می شود و تأثیرگذاری آن برای همه ثابت شده است.

10- سرکه سیب

استفاده از اسپری و ژل مو به طور مداوم به مو ها آسیب می رساند برای درمان این آسیب های مو ها می توان از سرکه سیب استفاده کرد و با شستشوی مو ها با سرکه سیب موجب طبیعی شدن PH مو ها شده و موها را نرم و لطیف و مقاوم می کند.

درمان قطعی موهای آسیب دیده

درمان طبیعی ریزش مو