برای اینکه بدانید چه روش هایی در تقویت و پرپشت کردن ابرو قابل اجرا است اول باید بدانید که چه مسائلی موجب کم پشت شدن و ریزش ابرو می شود تا در ابتدا از بروز این مشکل جلوگیری کنید و بعد در صورت نیاز  از روش های درمانی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

علل ریزش موهای ابرو

بالا رفتن سن : بالا رفتن سن می تواند موجب ریزش موهای سر و ابرو شود .

کمبود ویتامین : کمبود برخی ویتامین ها مانند ویتامین های B12 و D در بدن می توانند موجب ریزش موها شوند.

مشکلات تیروئید : اختلالات تیروئیدی که می تواند به شکل های مختلف بروز کند موجب ریزش مو ها و ابروها می شوند که باید حتماٌ تشخیص و هر چه زودتر درمان شود.

بیهوشی : برخی اوقات در اعمال جراحی داروی بیهوشی به فرد تزریق می شود که این دارو می تواند عوارض متعددی همچون ریزش موها و ابروها شود.

 

 

مشکلات عصبی : یکی از عوامل آسیب رسان به سلامت جسمی افراد ،مشکلات عصبی است که می تواند به تمامی اعضای بدن اسیب برساند و یکی از این آسیب ها ریزش موها و ابروها است و یا مشکلات استرسی که موجب کندن موهای ابرو در برخی افراد می شود.

حساسیت پوستی : حساسیت های پوستی که ممکن است منجر به زخم و خارش و تورم در پوست ابرو شود می تواند موجب ریزش موها شود.

شیمی درمانی : متأسفانه افرادی که مجبور به انجام شیمی درمانی هستند دچار ریزش شدید موهای سر و ابرو می شود که البته خوشبختانه در اکثر موارد موها بعد از پایان شیمی درمانی دوباره رشد خواهد کرد.

مشکلات دیگری همچون اگزما ، هانسن و … نیز می توانند موجب ریزش ابرو ها شوند.

 

آیا برای ریزش ابرو نیاز به مراجعه به پزشک است؟

با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد متوجه شدید که در برخی موارد برای ریزش ابروها و پرپشت شدن ابرو ها باید به پزشک موارجعه کنید تا مشکل شما رفع شود در غیر اینصورت انجام هیچ کدام از روش های گفته شده نمی تواند در پرپشت کردن ابرو ها به شما کمک کند.

اگر علت ریزش ناگهانی موهای سر و ابروهایتان را نمی دانید و به نظرتان این مسئله حاد و غیر طبیعی است حتماً قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید تا علت بروز مشکلاتان مشخص شود و با اطمینان از سلامت جسمی در ادامه به اجرای روش هایی برای پرپشت کردن ابروها بپردازید.

 

لینک های مفید:
اکستنشن ابرو

پرپشت کردن ابرو

روش های مؤثر در پرپشت کردن ابرو

1- استفاده از سرم ابرو : سرم ابرو از بهترین محصولات تحریک کننده رشد فولیکول های مو است که حاوی پروتئین هایپپتید بوده و به رشد موها در ابرو کمک می کند.

2- تغذیه مناسب : مواد غذایی حاوی بیوتین برای رشد و پرپشت کردن ابرو ها بسیار مفید هستند و به رشد بهتر موها کمکی کنند. این مواد غنی از بیوتین مانند: تخم مرغ ، آواکادو ، بادام زمینی و ماهی سالمون

3- نوشیدن آب : یکی از نوشیدنی های بسیار سالم برای بدن که سلامت کلی بدن را تضمین می کند نوشیدن آب است که در شادابی و جوانسازی پوست و مو نیز کاربرد دارد پس روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا سموم بدن از بدن خارج شده و به سلامت مو ها و پرپشت کردن ابرو ها نیز کمک شود.

4- استفاده از ویتامین B و D: ویتامین های بی و دی از ویتامین های مورد نیاز برای سلامت پوست و مو هستند و می توانند در تقویت رشد مو ها تأثیری شایان داشته باشند پس استفاده از غذاهای غنی از این دو ویتامین را مصرف کرده و در صورت نیاز از مکمل های دارویی نیز استفاده کنید تا کمبود این دو ویتامین در بدن تأمین شده و به پرپشت شدن ابرو ها کمک شود.

ویتامین های B و D در کنار پرپشت کردن ابرو ها به ضخامت بخشی و جلوگیری از ریزش موها نیز کمک می کنند تا موهای ضخیم و شاداب داشته باشید.

5- لیمو تازه : لیموی تازه سرشار از ویتامین B و C ،فولیک اسید و مواد مغذی برای رشد هر چه بهتر مو ها است به همین دلیل ما استفاده از آن را برای پرپشت کردن ابرو ها توصیه می کنیم بدین ترتیب که یک تکه از لیمو را برش زده، سپس روی ابروها بمالید و بعد از 20 دقیقه ابروها را شستشو دهید.
یک ترکیب جذاب در استفاده از آب لیمو قرار دادن تکه ای از لیمو در داخل آب نارگیل است که می توانید آن را بعد از 15 روز برای تقویت مو ها مورد استفاده قرار دهید .بهتر است هر روز دو ساعت اجازه دهید محلول روی ابرو ها باشد تا نتیجه ی دلخواه به دست آید.

6- قرص ال دی : شاید برای شما تعجب آور باشد که بگوییم می توانید از قرص ال دی نیز برای پرپشت کردن ابرو استفاده کنید اما این حرف کاملاً درست است .شاید شنیده باشید که برای رشد بهتر گیاهان می توانید قرص ال دی را با آب مخلوط کرده و در گلدان بریزید تا رشد گیاه بهتر شود در مورد موها نیز چنین سخنی گفته می شود البته باید دقت کنید که استفاده بیش از اندازه از قرص ال دی عوارضی خواهد داشت پس از این دارو که حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون است می توانید به صورت محلول در آب استفاده کنید .

برای استفاده از این قرص کافیست آن را در آب حل کرده و روی ابرو ها بمالید تا فولیکول های ابرو تحت تأثیر این دارو تقویت شده و در پرپشت کردن ابرو مؤثر خواهد بود ولی توجه داشته باشید که نباید در استفاده از این دارو زیاده روی کنید.

7- ماساژ ابروها : ورزش کردن برای سلامت بدن مفید است حال سؤالی که پیش می آید این است که آیا برای ابروها نیز ورزشی وجود دارد ؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله شما می توانید با ماساژ ابروها آنها را ورزش دهید. حال این ورزش چه مزیتی می تواند برای ابروها داشته باشد باید بگوییم که با ماساژ ابروها خونرسانی و تغذیه ی فولیکول های مو به خوبی انجام شده و با اکسیژن رسانی بهتر در پوست به پرپشت کردن ابرو ها نیز کمک خواهد شد.

8- شانه زدن به ابروها : شاید برخی از شما آنقدر ابروهای کم پشتی داشته باشید که این کار به نظرتان بیهوده باشد اما باید بگوییم همه ی افراد با ابروی کم پشت یا پرپشت باید به موهای خود هر روز شانه بزنند و این کار نیز نوعی ورزش برای موهای ابرو است تا خونرسانی به فولیکول های مو تقویت شده و در پرپشت کردن ابرو ها تأثیری مثبت بگذارد.

9- روغن کرچک : روغن های طبیعی مانند روغن کرچک برای حفظ سلامت و شادابی پوست و مو بسیار مؤثرند و نباید استفاده روزانه از این روغن ها را فراموش کنید .روغن کرچک غنی از پروتئین ها ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است و می تواند به طور مستقیم به تقویت فولیکول های مو و ضخامت بخشی به موها کمک کند.

برای استفاده از این محصول کافیست چند قطره از روغن را روی ابروها بمالید و بعد از 30 دقیقه ابروها را با آرایش پاک کن پاک کرده و سپس با آب گرم ابروها را شستشو دهید.استفاده از روغن کرچک سیاه در پرپشت شدن ابروها بسیار کارایی دارد اما باید قبل از آن از نداشتن حساسیت به روغن کرچک با چک کردن آن بر روی قسمتی از پوست دست ،اطمینان حاصل کنید.

10- روغن نارگیل : روغن نارگیل از سبک ترین روغن های موجود در میان روغن های طبیعی است که بافتی سبک داشته و با چند قطره از آن می توان به سلامت پوست و مو کمک شایانی کرد .در پرپشت کردن ابرو نیز می توان از این روغن که سرشار از پروتئین و ویتامین E است و خاصیت ضد میکروبی نیز دارد استفاده کرد .

برای استفاده از روغن نارگیل فقط کافیست شب ها چند قطره از روغن را روی ابروها مالیده و ابروها را به نرمی ماساژ دهید تا بعد از مدتی از تأثیرگذاری آن شگفت زده شوید.

11- روغن زیتون : روغن زیتون حاوی ویتامین A و E بوده و در پرپشت شدن ابروها و موی سر مؤثر است.برای استفاده از این روغن باید چند قطره از روغن نارگیل را روی ابروها بمالید و اجازه دهید چند ساعتی روی آن باقی بماند و جذب پوست شود .

12- آلوئه ورا : آلوئه ورا از گیاهان شگفت انگیز است که در مواد خوراکی ،بهداشتی و آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .استفاده از آلوئه ورا به عنوان ماسک صورت و مو نیز کاربرد داشته و در شادابی و طراوت پوست و مو بسیار مؤثر است.برای پرپشت کردن ابرو ها هم می توان از آلوئه ورا استفاده کرد چون این ماده قادر است چربی اضافی در پوست را رفع کرده و خونرسانی و تغذیه ی فولیکول های مو را سرعت ببخشد.

برای استفاده از آلوئه ورا می توانید برگ سبز این گیاه را از عطاری ها خریداری و ژل وسط آن را تخلیه کنید و آن را در ظرفی در بسته تا چند روز استفاده کنید البته دقت کنید که اگر ژل را کم کم از برگ جدا کرده و استفاده کنید بهتر است و کیفیت خود را بیشتر حفظ می کند.

13- زرده تخم مرغ : زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است به همین دلیل می تواند ماده ای مفید برای پرپشت کردن ابرو ها باشد و در کنار رفع ریزش مو ها ،ساقه ی موها را نیز ضخیم و مستحکم کند. پس زرده ی تخم مرغ را جدا کرده و به خوبی هم بزنید سپس دو بار در هفته آن را روی ابروها مالیده و بعد از 20 تا 25 دقیقه شستشو دهید.

توجه داشته باشید که اگر از جمله افرادی هستید که حساس بوده و زود جوش می زنید زیاد زرده را روی پوست نگه نداشته و زودتر شستشو دهید .

14- وازلین : خاصیت نرم کنندگی قوی وازلین موجب شده از مواد بسیار پراستفاده در میان آقایان و خانم ها برای رفع خشکی پوست باشد .اما جالب است بدانید که این ماده در پرپشت شدن ابروها ها نیز کاربرد دارد و در رشد بهتر موها نیز کاربرد دارد .برای استفاده از وازلین ،شب ها آن را روی ابروها مالیده و صبح با آب گرم شستشو دهید.

نکته قابل توجه در استفاده از وازلین این است که افرادی که پوستی چرب دارند و زیاد جوش می زنند بهتر است از وازلین استفاده نکنند.

15- آب پیاز : موادی در دسترس که می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید آب پیاز است که حاوی سولفور ، سلنیوم ، مواد معدنی و ویتامین های B و C می باشد و برای پرپشت شدن ابرو ها و رشد موها بسیار مفید است.

سولفور موجود در آب پیاز موجب افزایش کلاژن سازی در پوست شده و همچنین فولیکول های مو را تقویت می کند.از این رو در کنار پرپشت کردن ابرو ها به شادابی پوست نیز کمک خواهد کرد.برای استفاده از آب پیاز می توانید پیاز را به خوبی چرخ کرده و آب آن را جدا کنید سپس چند قطره از آب پیاز را روی ابروها مالیده و بعد از یک ساعت،ابروها را شستشو دهید.

پرپشت کردن ابرو ها

چگونه از ابرو ها و مو های خود محافظت کنیم؟

  • کمتر از مواد آرایشی استفاده کنیم
  • کمتر از لوسیون های تقویت مو ها استفاده کنید
  • به نوع پوست خود توجه کرده و بهترین روش را برای تقویت ابرو ها استفاده کنید

پرپشت کردن ابرو