برای داشتن پوستی زیبا چندین راهکار وجود دارد که یکی از این راهکارها استفاده از روش های خانگی است.جوانسازی پوست صورت در منزل یکی از درمان های بدون عوارض یا با کمترین عارضه است و فرد می تواند با استفاده از مواد طبیعی با ساده ترین صورت ممکن پوست خود را لایه برداری و جوانسازی کند.

بسته شدن منافذ پوست با چربی ، سلول های مرده و آلودگی ها و زیاد شدن گلبول های سفید موجب آسیب و متورم شدن پوست می شود.برای جلوگیری از این اسیب ها باید از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کرد.بهترین راهکار برای جلوگیری از مسدود شدن این منافذ انجام لایه برداری منظم در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب است.

استفاده از کرم های لایه بردار و انواع ماسک های صورت بسیار متداول است همچنین روش های فیشیال صورت که بهتر است توسط پزشک متخصص انجام شود نیز روشی بسیار مناسب است اما هر یک از این روش ها هزینه هایی برایتان در بر خواهد داشت که هرازچندگاهی باید این هزینه ها را پرداخت کنید در صورتی که می توانید بدون صرفه هزینه گزاف و صرف وقت در بیرون از خانه با روش های خانگی نتیجه ای مطلوب کسب کنید.

انجام لایه برداری پوست در منزل به شما کمک می کند پوستی صاف ، شفاف و بدون هر گونه اثری از لک و جوش داشته باشید و از دست منافذ بسته پوست خلاص شوید و پوستتان همیشه لطیف و شاداب بماند.روش های خانگی لایه برداری پوست در تقویت مداوم خونرسانی به پوست کمک کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل

پاکسازی صورت : در این مرحله باید صورت را از هر گونه آلودگی ها ،قارچ ها ، سلول های مرده ، چربی ها و مواد آرایشی پاک کنید .برای این کار می توانید از ژل های شستشو صورت استفاده کنید بخصوص در پوست های چرب که باید چربی در حد امکان پاک شده و فقط مقدار مناسبی از چربی بر روی پوست باقی بماند.

در روش خانگی پاک کردن پوست می توانید یک اسکوپ جو دو سر را با ماست مخلوط کرده و خمیر نرم بدست آمده را روی پوست صورت و گردن به صورت دورانی ماساژ دهیدسپس مواد را با دستمالی تمیز به آرامی از روی پوست پاک کرده و با آب گرم صورت را شستشو دهید و در آخر به نرمی خشک کنید.

بخور دادن به صورت : بخور دادن به صورت از راهکارهای قدیمی در پاکسازی پوست های چرب است که می تواند آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را به خوبی پاک کرده و منافذ بسته پوست را باز کند.این مرحله می تواند پوست را به خوبی درخشان ،نرم و لطیف کرده و برای مراحل بعدی پاکسازی صورت آماده کند.

گیاهانی همچون اسطوخودوس ،رزماری و آویشن را می توان در بخور دادن به صورت استفاده کرد بدین صورت که در ظرفی مناسب آب ریخته و مقداری گیاه خشک شده در آن بریزید روی حرارت قرار دهید تا بجوشد .بعد از جوشیدن شعله را خاموش کرده و حوله ای روی سر بیندازید و اجازه دهید بخار حاصله برای 5 تا 10 دقیقه به پوست نفوذ کند و پوست را از آلودگی ها و چربی های اضافی پاک کند.

استفاده از ماسک صورت : با تمیز کردن پوست صورت نوبت به استفاده از ماسک ها می رسد این ماسک ها را می توانید به صورت آماده خریداری کنید که بهتر است از برند های معتبر خریداری کنید و اگر نمی خواهید هزینه ی زیادی برای این ماسک ها پرداخت کنید می توانید خود دست به کار شده و ماسک های خانگی را تهیه و استفاده کنید.در ادامه مقاله چند مورد از این ماسک های خانگی را به شما آموزش خواهیم داد.

تونر صورت : تونر یک نوع از لوازم آرایشی است که برای پاک کردن پوست از آلودگی های هوا و مواد آرایشی برجا مانده روی پوست استفاده می شود.تونر ها یه صورت آماده عرضه می شوند و در خرید آنها باید دقت کرده و از برند های معتبر، این تونر ها را خریداری کنید البته خود نیز می توانید در منزل تونری خانگی داشته باشید .گلاب مانند یک تونر عمل کرده و پوستتان را پاکسازی می کند بدین صورت که پنبه ای را به گلاب آغشته کرده و روی پوست بکشید تا با روشی ساده پوستتان را از آلودگی ها پاک کرده و منافذ باز شده ی پوست را بسته و پوست را برای استفاده از نرم کننده ها آماده می کند و ظاهری جوانتر و شاداب تر به پوست می دهد.

مرطوب کننده صورت : استفاده از مرطوب کننده ها در پایان کار الزامی است حتی برای پوست های چرب چون پوست برای شادابی نیاز به مرطوب کننده ها دارد تا نرمی و لطافت خود را بدست آورد.پس بعد از پایان پاکسازی صورت از کرم مرطوب کننده مناسب با شرایط پوستتان استفاده کرده و آن را به نرمی روی پوست ماساژ دهید تا جذب شوند .

اگر کار پاکسازی صورت را هر هفته انجام دهید پوستی زیبا و شاداب خواهید داشت و دچار پیری زودرس در پوست نخواهید شد.

چند نمونه از ماسک های خانگی

1- ماسک ژل آلوئه ورا

جوانسازی پوست صورت

آلوئه ورا گیاهی پرطرفدار و پرکاربرد است که در صنایع غذایی و بهداشتی و حتی دارویی کاربرد دارد. شما می توانید با نگه داری از یک گلدان آلوئه ورا همیشه برگ آن را در اختیاز داشته باشید و هر لحظه که خواستید از ژل معجزه آسای آن استفاده کنید.الوئه ورا با قیمت بسیار ارزان از بهترین روش ها برای درست کردن ماسک صورت است این ماسک التهابات پوست را از بین برده و آبرسانی به پوست را انجام می دهد.آلوئه ورا آنتی اکسیدان های قوی داشته و در جوانسازی ،صاف کردن و از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار مؤثر است.

روش تهیه و مصرف :
  1. یک برگ آلوئه ورا را برداشته و آن را از وسط به دو نیم کنید سپس با کاردی تیز با سرعت و مداوم روی ژل آلوئه ورا بکشید به گونه ای که ژل برش نخورد بلکه به صورت مایع از برگ جدا شود.
  2. سپس دو قاشق از مایع ژل را داخل کاسه ای ریخته و به آن یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ،یک قاشق غذا خوری عصاره تخلیه شده از داخل ویتامین E یا روغن زیتون و در آخر یک قاشق غذا خوری عسل اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید.
  3. پوست را شستشو داده و خوب خشک کنید و از این ماسک آماده شده روی آن بمالید.
  4. بعد از 20 تا 25 دقیقه می توانید صورت را با آب سرد شستشو دهید.
  5. پس از خشک کردن صورت با اسپری مقداری گلاب روی پوست، می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

 

2- ماسک خاک رس

جوانسازی پوست صورت

ماسک خاک رس برای پوست های چرب بسیار مناسب است و خاک رس موجود در این ماسک می تواند با قدرت پوست را پاکسازی کرده و تمامی چربی های اضافی پوست را از صورت پاک کند و مواد افزوده شده ی دیگر مانند ماست ، آب لیمو و پوره گوجه فرنگی جای جوش و دیگر لک ها را از صورت پاک می کنند.

روش تهیه و مصرف ماسک :
  1.  دو قاشق رس آرایشی را در ظرفی مناسب بریزید.
  2. به خاک رس چند قطره آب لیمو تازه ، دو قاشق پوره گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری ماست تازه اضافه کنید.
  3. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  4. مواد را به غیر از اطراف چشم در بقیه ی صورت و گردن بمالید.
  5. دو قطعه پنبه را با آب خیار یا گلاب آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید و 15 دقیقه دراز بکشید.
  6. بعد از 15 دقیقه با پنبه ای خیس ماسک را به نرمی از صورت پاک کنید.
  7. صورت را با آب سرد شستشو دهید و خشک کنید.
  8. مقدار مناسبی مرطوب کنند به پوست بزنید.

3- ماسک موز

جوانسازی پوست صورت

موز میوه ای بی نظیر برای درست کردن ماسک های خانگی است که دارای ویتامین هایی برای رفع مشکلات پوستی است مانند ویتامین A که از بین برنده لکه های تیره پوست و صاف کننده پوست است .ویتامین B موجب کاهش خشکی پوست می شود و ویتامین E موجود در موز موجب کاهش چین و چروک پوستی می شود همچنین پتاسیم موجود در این میوه آبرسانی و حفظ رطوبت پوست را اجرا می کند.تمامی این ویتامین ها در کنار هم کار تغذیه و جوانسازی پوست را به عهده گرفته و صورت را صاف،شفاف و شاداب می کند.

روش تهیه و مصرف :
  1. یک موز رسیده را انتخاب و کاملاً له کنید.
  2. دو قاشق  غذاخوری عسل و 1/4 قاشق غذاخوری ماست ساده اضافه کنید.
  3. مخلوط را به خوبی هم بزنید.
  4. ماسک را به صورت و گردن مالیده و 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید ماسک روی صورت بماند
  5. صورت را با آب سرد شستشو دهید.

 

4- محلول شستشوی سرکه سیب

جوانسازی پوست صورت

استفاده از سرکه سیب در طب سنتی اثبات شده است و از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفته .سرکه سیب قدرت پاکسازی و سفت کردن پوست را دارا بوده و به خوبی پوست را از آلودگی ها پاک می کند و روشی مناسب برای جوانسازی و لایه برداری پوست است.

روش تهیه و مصرف :
  1. ابتدا صورت را با آب خیس کنید.
  2. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید.
  3. صورت را با این محلول شستشو دهید.

 

5- ماسک شیرخشک

جوانسازی پوست صورت

شیر خشک غنی از انواع ویتامین ها بوده و انتخابی بسیار مفید برای درست کردن ماسک صورت است این محصول بی نظیر قدرت فوق العاده ای در جوانسازی و آبرسانی به پوست داشته و نتیجه ای باور نکردنی بر روی پوستتان خواهد گذاشت.

روش تهیه و مصرف :
  1. 1/4 لیوان کوچک شیر خشک را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری غلیظ بدست آید.
  2. پوست را شستشو داده و کاملاً خشک کنید.
  3. خمیر بدست آمده را روی پوست صورت و گردن بمالید.
  4. به خمیر فرصت دهید تا روی پوست خشک شود.
  5. حالا پوست را با آب گرم شستشو دهید.

 

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

بهترین سالن زیبایی در تهران