پوست دست در زیبایی فرد اهمیت داشته و نشان گر سن او نیز می تواند باشد اما این اندام مهم هر لحظه در معرض آسیب قرار داشته و شاید بدون بالا رفتن سن خیلی زود دچار پیری بسیار زودرس شود انواع لک های پوستی ، شل شدگی ، تیرگی ، چین و چروک و کاهش حجم پوست دست ،همگی می تواند از علائم پیری زودرس در پوست دست باشد.اهمیت جوان سازی پوست چیست؟چه کنیم تا هم از پیری زودرس در پوست دست جلوگیری کنی و هم در صورت بروز این مشکلات تا حد امکان این مشکلات را حل کنیم؟ برای جواب به این سؤالات در ادامه ما را همراهی کنید.

بهترین روش جوان سازی پوست دست بسته به اینکه دچار چه نوع مشکل پوستی شده اید باید روشی کاربردی باشد .جنس پوست ، رنگ پوست ،مقدار چین و چروک ها ، زیری و همچنین شرایط بدنی ،در انتخاب نوع و روش درمان تأثیر گذار خواهد بود.

درمان های پوستی به فرد کمک خواهد کرد تا حجم پوست را افزایش داده و مشکلاتی از جمله شل شدگی ،برجستگی های پوست ،ترک های عمیق یا سطحی ، لک ها و چین و چروک های ریز پوست را ترمیم کند.

روش های متفاوتی برای درمان مشکلات پوست دست به کار گرفته می شود که در ادامه برخی از این روش ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جوان سازی پوست دست در منزل

روش های جوان سازی پوست دست

برای از بین بردن لک ها و مشکلات پوست دست باید لایه برداری و جوانسازی پوست به طور صحیح اجرا شود تا سلول های مرده با لایه برداری از روی پوست حذف شده و پوست برای بازسازی تحریک شده و بافت زیرین پوست جایگزین پوست آسیب دیده شود.افزایش کلاژن سازی در پوست موجب طراوت و شادابی پوست شده و لک ها چین و چروک ها و شل شدگی پوست را تا حدود زیادی مرتفع خواهد کرد.در ادامه چند روش کاربردی در جوانسازی پوست دست را به شما معرفی خواهیم کرد.

جوان سازی پوست دست

1- میکرودرم در جوان سازی پوست دست

این روش برای لک های خفیفی که در اثر تابش نور خورشید ایجاد شده است مناسب بوده اما برای لک های پر رنگ پیشنهاد نمی شود.در این روش خراش های بسیار ریزی روی پوست ایجاد می شود و پوست از لک ها پاکسازی شده و کلاژن سازی در پوست افزایش می یابد و موجب سفت و شفاف شدن پوست می شود.

2- تزریق چربی در جوان سازی پوست دست

این روش درمانی با استفاده از چربی طبیعی بدن خود فرد اجرا می شود در این روش از طریق لیپوساکشن از شکم ،باسن و یا ران فرد ،چربی استخراج شده و پس از پردازش و تصفیه با سوزن های مخصوص به نقطه مورد نظر تزریق می شود.

3- تزریق ژل در جوان سازی پوست دست

این روش درمانی با تزریق ژل اجرا می شود که در آن رگ ها و تاندون ها برجسته شده و چین و چروک های پوست محو می شود.ژل ها مانند اسید هیالورونیک بدن عمل کرده و ظاهری کاملاً طبیعی برای پوست ایجاد می کنند و روشی بسیار کاربردی برای جوانسازی پوست محسوب می شود.

 

4- لایه برداری شیمیایی در جوان سازی پوست دست

در این روش درمانی مواد شیمیایی مخصوصی به پوست زده می شود که موجب محو شدن لک ها و رگ های برجسته پوست دست خواهد شد.در اسکلروتراپی وقتی که محلول اسکلروزان به رگ های برجسته تزریق می شود موجب تحریک رگ ها و سفید تر شدن آن ها شده و آن ها را محو می کند.

5- لیزر در جوان سازی پوست دست

این روش درمانی روشی مناسب در کاهش چین و چروک ها و اصلاح رنگ پوست است و پوست دست را شادابی و طراوت بخشیده و در جوانسازی پوست مؤثر خواهند بود.حرارت ایجاد شده توسط امواج لیزر موجب تحریک مکانیسم بدن شده و در تولید کلاژن تأثیر بسزایی خواهند داشت و الاستین و انعطاف پذیری پوست افزایش می یابد.

6-فتوتراپی در جوان سازی پوست دست

این روش درمانی به دو صورت اجرا می شود :

    • ال ای دی (LED)

این روش درمانی قادر است عملکرد میتوکندری موجود در سلول ها را اصلاح کرده و موجب واکنش های فتوبیوشیمیایی سلول های طبیعی می شوند و روشی غیر تهاجمی در جوان سازی پوست می باشند که در کلاژن سازی و الاستین پوست و ترمیم زخم ها بسیار  مؤثر است.

    • آی پی ال (IPL)

در این روش با کمک نور شدید پالسی،پوست آسیب دیده ترمیم شده و به حالت طبیعی باز میگردد. این روش درمانی برای درمان لکه های ناشی از پیری ، کک و مک و زخم ها بسیار مؤثر است.این روش غیر تهاجمی بوده و موجب افزایش کلاژن سازی و رفع چین و چروک های پوستی خواهد شد.

 

سخن آخر : برای انتخاب بهترین روش درمانی برای پوست دست خود بهتر است با پزشک متخصص در رابطه با روش مناسب برای شرایط پوست خود مشورت فرمایید.

جوانسازی پوست

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی

معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در تهران