یکی از مشکلات دندان که شاید به نظر بی اهمیت بیاید تیره و زرد شدن دندان ها است که موجب می شود هر قدر دندان های صاف و سالمی داشته باشید اما باز هم با یک لبخند حس بدی به کسی که دندان های شما را می بیند دست دهد و خود نیز از وضعیت دندان هایتان ناراحت باشید.

خوشبختانه این مشکل نیز راهکارهای خانگی و کلینیکی دارد و شما می توانید با روش های خانگی مشکل خود را رفع کنید و یا به دندانپزشک مراجعه نمایید.روش های خانگی سفید کردن دندان ها بسیار ارزان و به صرفه هستند اما دقت فرمایید که اکثر مواد استفاده شده در خانه برای سفید کردن دندان اگر مدت زمان زیادی روی دندان باقی بمانند می توانند به مینای دندان آسیب بزنند.

پس باید با دقت استفاده شوند اما به طور کلی روش های خانگی عوارض کمتری داشته و کمتر به دندان ها فشار می آورند و نتیجه ی خوبی نیز در سفید کردن دندان ها خواهند داشت.

 

 

سفید کردن دندان ها

در ادامه برخی از روش های خانگی سفید کردن دندان ها را به شما ارائه خواهیم کرد پس ما را همراهی کنید:

روش های خانگی سفید کردن دندان ها

1- پودر زردچوبه

زرد چوبه نیز در سفید کردن دندان ها مؤثر است بدین صورت که یک قاشق چای خوری زرد چوبه را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و با خمیر بدست آمده حدود دو دقیقه دندان ها را مسواک بزنید  سپس دندان ها را آبکشی و با خمیر دندان مسواک بزنید می توانید دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

2- روغن کنجد

این روغن برای سلامت بدن بسیار مناسب است و در رابطه با دندان ها نیز کاربردی ممتاز دارد و می تواند دندان های لک شده و زرد را کاملاٌ پاکسازی کند برای استفاده از این روغن کافیست روغن را روی دندان ها با انگشت یا مسواک بمالید و بعد از 20 دقیقه دندان ها را شستشو دهید و این کار را هر روز انجام دهید تا دندان ها سفید و شفاف شوند.

3- جوش شیرین و آب لیمو

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک لاغری

 

جوش شیرین کاربرد فراوانی در لایه برداری پوست و برای تقویت مو دارد که می تواند در ترکیب با آب لیمو مخلوطی جذاب برای پاک کردن زدی و تیرگی از دندان ها باشد.

برای استفاده از این دو ماده ی جالب در سفید کردن دندان ها کافیست یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقدار مساوی از آب لیمو مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را با مسواک به روی دندان ها بمالید و اجازه دهید دو دقیقه خمیر مورد نظر روی دندان ها بماند سپس دندان ها را به خوبی شستشو دهید تا کاملاٌ از روی دندان ها پاک شوند اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به نتیجه ی دلخواه خواهید رسید.

4- پوست موز

شاید به نظر خیلی ها این مطلب قابل باور نباشد اما پوست موز نیز می تواند به عنوان سفید کننده طبیعی دندان ها در خانه مورد استفاده قرار گیرد چون پوست موز حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز بوده و در پاک کردن لک ها و زردی دندان ها مؤثر هستند.

برای استفاده از آن می توان پوست موز را بریده و قسمت داخلی آن را برروی دندان ها بمالید و بعد از چند دقیقه دندان ها را شستشو دهید. می توانید این کار را هر روز تکرار کنید.

5- سرکه سیب

این ماده پر خاصیت خواص بسیار مثبتی برای بدن دارد و یکی از این خواص فوق العاده در سفید کردن دندان ها است که به خوبی می تواند دندان های زرد و تیره را پاکسازی و درخشان کند.

برای استفاده از سرکه سیب کافیست یک فنجان آب را با نصف قاشق چای خوری سرکه سیب مخلوط کرده و قبل از مسواک زدن مخلوط را در دهان غرغره کرده و سپس مسواک بزنید اگر این کار را سه بار در هفته انجام دهید به نتیجه ی دلخواه خواهید رسید.

6- روغن نارگیل

روغن نارگیل همان طور که روی سلامت پوست و مو تأثیر گذار است می تواند تیرگی و زردی دندان ها را نیز رفع کند بدین صورت که مسواک را به مقدار کمی روغن آغشته کرده و روی دندان ها بمالید و اجازه دهید چند دقیقه ای باقی بماند سپس دندان ها را شستشو دهید اگر این کار را هر روز صبح انجام دهید دندان ها به مرور زمان سفید و شفاف خواهند شد.

 

7- روغن پرتقال

روغن پرتقال از پوست این میوه تهیه شده و با خاصیت ضد قارچی خود می تواند هم به سلامت لثه ها کمک کند و هم در سفید کردن دندان ها مؤثر باشد بدین صورت که 3 قطره از این روغن را با خمیر دندان مخلوط کرده و با این خمیر دندان ها را مسواک بزنید برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب کافیست هر روز این کار را تکرار کنید.

8- جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

همان طور که گفتیم جوش شیرین می تواند با ترکیب با برخی مواد برای سفید کردن دندان ها استفاده شود یکی از این مواد می تواند پراکسید هیدروژن باشد و مخلوطی مناسب برای سفید کردن دندان ها ایجاد کند.

برای استفاده از این مواد باید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقدار مساوی پراکسید هیدروژن مخلوط کرده و آن را با مسواک به دندان ها بمالید و پس از سه دقیقه دندان ها را به خوبی شستشو دهید تا مواد کاملاً از روی دندان ها پاک شوند.

9- زغال سنگ فعال

برای استفاده از زغال سنگ فعال کافیست پودر زغال سنگ را روی مسواک پاشیده و سپس با آن به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و بعد با آب شستشو داده و با خمیر دندان مسواک بزنید.

10- پراکسید هیدروژن

می توان دو قاشق غذا خوری پراکسید هیدروژن را به تنهایی با مقداری آب مخلوط کرده و در دهان غرغره کنید و سپس دندان ها ار به خوبی مسواک بزنید تا پراکسید هیدروژن کاملاً از روی دندان ها پاک شوند چون ماندن این ماده روی دندان ها می تواند به مینای دندان ها آسیب برساند انجام هر روزی این کار به سفید شدن دندان ها کمک خواهد کرد.

11- نمک دریا و جوش شیرین

این ترکیب برای سفید کردن دندان ها بسیار تأثیر گذار است بدین صورت که یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف این مقدار نمک دریا  و کمی آب مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی دندان ها با مسواک بمالید و بعد از دو تا سه دقیقه دندان ها را شستشو دهید و سپس با خمیر دندان مسواک بزنید تا از نتایج سریع این روش شگفت زده شوید.

12- جوش شیرین و روغن نارگیل

با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با مقدار مساوی روغن نارگیل می توانید خمیری نرم تهیه و با آن حدود دو دقیقه مسواک بزنید سپس دندان ها را به خوبی شستشو داده و با خمیر دندان مسواک بزنید تا مواد به خوبی از روی دندان ها پاک شوند.

13- جوش شیرین و توت فرنگی

اگر نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک عدد توت فرنگی له شده مخلوط کنید می توانید به عنوان ترکیبی عالی برای سفید کردن دندان ها از آن استفاده کنید فقط کافیست این خمیر بدست آمده را روی دندان ها بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید و سپس دندان ها را به خوبی مسواک بزنید.
سفید کردن دندان ها

14- خمیر دندان های مخصوص سفید کردن و جرم گیری دندان ها

برخی خمیر دندان ها به منظور سفید کردن و جرم گیری دندان ها فرموله و تولید شده اند و می توان به عنوان روشی ارزان قیمت از آنها بهره برد البته دهان شویه هایی نیز در این رابطه در بازار موجود می باشند که می توانند کاربرد بسیار خوبی داشته باشند.

سفید کردن دندان ها

جمع بندی نهایی :

استفاده از روش های خانگی برای حل مشکلات پوست و مو و دندان ها می توانند روش هایی کم هزینه باشند و وقت چندانی از شما نگیرند اما باید با دقت و توجه روشی مناسب انتخاب شود تا شما به آن ماده خاص حساسیت نکرده و با استفاده نادرست به سلامت خود آسیب نزنید.

در رابطه با دندان ها نیز باید دقت کنید که اگر برخی مواد زیاد روی دندان ها باقی بمانند می توانند آسیب جدی به مینای دندان ها بزنند پس فکر نکنید که اگر زمان بیشتری، به ترکیب خانگی خود دهید نتیجه ی بهتری کسب می کنید و ماده ی مورد استفاده برای سفید کردن دندان را در مدت زمان کوتاهی به طور کامل از روی دندان ها با مسواک زدن پاک کنید.