یکی از روش های مورد استفاده در جوانسازی صورت تزریق ژل ، آنزیم و … است.این مواد مزایای فراوانی در تکمیل زیبایی و جوانسازی چهره دارند اما در کنار این مزایا عوارضی نیز دارند که بهتر است قبل از استفاده از هر یک از این روش ها اطلاعات کاملی در این رابطه داشته باشید.

تزریق ژل یکی از روش های بسیار پر طرفدار در رفع چین و چروک های پوست است و پوستی صاف و شفاف برای فرد ایجاد می کند برخی عوارض سطحی همچون کبودی و تورم پوست بعد از انجام تزریق عارضه ای معمول به شمار می آید که برای اکثر افراد اتقاق افتاده و در مدت زمان کوتاهی بدون باقی ماندن اثری از آنها برطرف می شوند.

آیا عوارضی در تزریق ژل وجود دارد که حاد محسوب شود و مشکل ساز شود؟ در ادامه با ما باشید تا به پاسخ این سؤالات برسید.

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک زیبایی

 

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل

قبل از هر حرفی باید به این نکته اشاره کنیم که عوارضی که در ادامه در رابطه را عوارض تزریق ژل گفته می شود عمومیت نداشته و در درصد کمی از افراد امکان رخ دادن آنها وجود دارد.

کبودی و تورم

مشکل کبودی و تورم از مشکلات معمول در تزریق ژل است و بعد از مدتی کوتاه رفع خواهد شد.اما زمانی که این تورم بیش از حد بوده و برای فرد مشکلات جدی به همراه داشته باشد می توان گفت این عارضه ای حاد است اما خوشبختانه این مشکل نیز در مدت زمان حدود یک تا دو هفته کاملاً برطرف شده و جای نگرانی نیست.

خارش پوست

خارش پوست می تواند علل متعددی همچون بروز عفونت ها ، حساسیت به مواد تزریقی  و نامرغوب بودن مواد تزریقی باشد پس پزشک در ابتدا قبل از تزریق باید همه جوانب و حساسیت های فرد را بررسی کرده و بعد از تزریق نیز علت خارش پوست را بررسی کند.

تقارن نامنظم

شاید بتوان گفت از عوارض شایع تزریق ژل که علت آن می تواند کم تجربی و بی دقتی پزشک باشد ناهماهنگی در ناحیه های تزریق ژل است که موجب خواهد شد چهره در دو طرف، تقارن نداشته و برجستگی آنها متفاوت شود در این صورت زیبایی قسمتی که ژل تزریق شده مانند گونه ها،لب ، سینه یا باسن از دست رفته و شکلی بسیار غیر طبیعی به خود می گیرند.

برای جلوگیری از عارضه ی ناهماهنگی در محل تزریق ژل به شما پیشنهاد می شود به پزشک متخصص باتجربه مراجعه کنید.

قرمز شدن پوست

در ظاهر قرمز شدن پوست بعد از تزریق ژل امری طبیعی است اما اهمیت به این مسئله و بررسی آن توسط پزشک کمک خواهد کرد تا مشکل جدی تری پیش نیاید و قرمزی پوست بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد البته اگر قرمزی پوست نشانگر بروز مشکل جدی تری نباشد.

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک لاغری

 

زخم های پوست و بافت

اگر محل تزریق ژل زخمی شده و بافت و پوست تخریب شود می تواند مشکل جدی برای فرد ایجاد کند که خوشبختانه این عارضه بسیار به ندرت رخ می دهد و علت آن می تواند حساسیت های پوستی و رعایت نکردن صحیح موارد بهداشتی توسط پزشک و یا بهداشتی نبودن محیط کلینیک باشد.

عفونت پس از تزریق

یکی از عوارض خطرناک در تزریق ژل عفونت است که می تواند پیامد های خطرناکی به همراه داشته باشدو اکثراٌ این عفونت ها مدتی بعد از تزریق ژل رخ می دهد و علت این عفونت ها می تواند استفاده از مواد بی کیفیت و نامرغوب توسط پزشک باشد، آلوده بودن سرنگ و یا آلوده بودن محیط نیز می تواند از علل دیگر این گونه از عفونت های حاد باشد.

در برخی از موارد این عفونت ها به حدی شدید هستند که باید فرد جراحی و عفونت ها تخلیه شوند.برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است کار تزریق را توسط پزشکی متخصص در محل مناسب انجام دهید و از تزریق در سالن های زیبایی و در محل های غیر بهداشتی اجتناب کنید.

آلرژی در محل تزریق

در محل تزریق احتمال بروز حساسیت وجود دارد افرادی که پوستی حساس دارند ممکن است. بعد از تزریق حساسیتشان عود کرده و آلرژی ایجاد شده می تواند مشکل ساز باشد پس برای جلوگیری از بروز این مشکل قبل از تزریق ژل مطمئن شوید به مواد تزریقی حساسیت نداشته باشید.

البته مسائلی همچون محیط یا سرنگ آلوده نیز می توانند در تشدید آلرژی مؤثر باشند.پس توجه به میزان رعایت بهداشت در کلینیک زیبایی و پزشک امری مهم است.

 

عوارض تزریق ژل

جمع بندی نهایی

به طور کلی تزریق ژل از روش های محبوب در جوانسازی پوست و اندام مختلف بدن است اما خوب ممکن است برای برخی افراد مشکلات جدی و یا زود گذر ایجاد کند .پس اگر علاقمند به استفاده از این روش هستید بدون اولویت قرار دادن هزینه به بهترین مراکز با پزشکان متخصص مراجعه کنید تا با حداقل احتمال بروز خطر تزریقی موفقیت آمیز داشته باشید.