وقتی فردی قصد رنگ کردن موهایش را دارد اولین سؤالی که برایش پیش می آید این است که چه رنگ مویی مرا زیباتر و جذاب تر خواهد کرد؟آیا قانون خاصی برای انتخاب رنگ وجود دارد ؟ در اینجا باید به شما بگوییم در انتخاب رنگ مو هیچ محدودیتی نیست و اولین و مهم ترین قدم در رنگ کردن مو تصمیم شما در تعیین رنگ مویتان است.

برای انتخاب مناسب ترین رنگ ابتدا با سلایق خود رنگ موهای مد نظرتان را بدون دغدغه انتخاب و جمع آوری کنید سپس می توانید با توجه به نکاتی که در این مقاله در رابطه با رنگ پوست و خصوصیات ظاهری ذکر می شود.مناسب ترین رنگ موی خود را از بین رنگ های مد نظرتان انتخاب کنید.

رنگ پوست در انتخاب رنگ موی مناسب

امروزه تنوع رنگ مو ها بسیار افزایش یافته و رنگ موهای ترکیبی نیز بر تنوع این رنگ ها افزوده است و هر ساله رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب می شود که افراد زیادی به آن پایبند بوده و طبق این رنگ ها رنگ موی خود را انتخاب می کنند.واقعیت این است که هر رنگ مویی نمی تواند برای تمامی افراد مناسب باشد شاید شخصی با استفاده از این رنگ بسیار زیبا و جذاب شود اما شخصی دیگر کاملاٌ برعکس باشد پس در انتخاب رنگ تابع مد نباشید و با توجه به برخی نکات مانند رنگ پوستتان رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر رنگ موی شما با رنگ پوستتان هماهنگ باشد چهره ی شما را بسیار جذاب خواهد کرد اما اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد نتیجه ی نهایی دلچسب نبوده و شاید مجبور به تغییر رنگ موهایتان شوید که این کار موجب آسیب به ساقه ی موها خواهد شد پس در انتخاب رنگ دقت فرمایید.

افرادی که رنگ پوستی متمایل به زرد دارند بهتر است به سراغ رنگ های گرم بروند و اگر رنگ پوست متمایل به صورتی دارند رنگ های سرد می تواند انتخابی مناسب برایشان باشد .

رنگ موی مناسب

روش های تشخیص رنگ پوست

یکی از روش های تشخیص رنگ پوست توجه به رنگ رگ های مچ دست است.اگر رنگ رگ ها آبی دیده شد یعنی ته رنگ پوست سرد است و اگر رنگ موی شما سرد باشد هماهنگی بیشتری با پوست خواهد داشت.اگر رگ ها به رنگ سبز بود یعنی رنگ پوست گرم است و رنگ موهای گرم بیشتر با رنگ پوستتان هماهنگ خواهد بود.

 

چگونه رنگ موی مناسب را انتخاب کنیم؟

در انتخاب رنگ مو باید توجه کنید که رنگ صورت بی روح نشود و شادابی خود را از دست ندهد.اگر رنگ پوست شما گرم است می توانید با استفاده از سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز را در درجه ای تیره تر از رنگ پوست انتخاب کنید.دقت کنید که رنگ خیلی تیره یا خیلی روشن نباشد چون درجه های خیلی روشن رنگ های کاراملی و برنز ممکن است به رنگ نارنجی درآمده و جلوه ی موهایتان را خراب کنند و یا خیلی تیره درآمده و جذابیت چهره را کم کند.

خانم هایی که رنگ پوستشان سرد است و تن سرخی دارد بهتر است رنگ هایی که تن سرخی زیادی دارند استفاده نکنند چون سرخی بیش از حد،زیبایی چهره را تحت تأثیر قرار می دهد.رنگ هایی مانند طلایی ،طلایی مایل به قرمز و مسی ،بلوند خاکستری و قهوه ای روشن از رنگ های بسیار مناسب برای افراد با رنگ پوست سرد است.

خانم ها با رنگ موی قهوه ای اگر بخواهند رنگ موهایشان را بلوند کنند باید به چند مورد توجه کنند اول اینکه بلوند خیلی روشن انتخاب نکنندو دوم اینکه رنگ های بلوند برنجی و هایلایت برایشان مناسب نخواهد بود.بهترین رنگ مو برای افراد با رنگ موی قهوه ای استفاده از درجه ها و سایه های گرمتر رنگ ها است.

خانم هایی که رنگ پوست روشن یا صورتی دارند می توانند با خیالی آسوده از رنگ های شرابی و قرمز استفاده کنند البته قابل ذکر است که این دسته از رنگ ها تقریباً قابل استفاده برای تمامی رنگ پوست ها هستند و می توان از این رنگ ها در درجات مختلف برای شادابی چهره استفاده کرد.

اگر رنگ موها خاکستری باشد کار رنگ کردن سخت تر خواهد شد و باید بیشتر از موها مراقبت شود به همین دلیل استفاده از رنگ موهای موقتی مناسب تر است و نکته دیگر اینکه موهای سفید کمتر رنگ به خود می گیرند و باید با وسواس بیشتری رنگ مناسب برای این رنگ موها انتخاب شود.

رنگ مو

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین سالن زیبایی در تهران