پاکسازی پوست چیست

خدمات پاکسازی پوست در دسته بندی درمان های حرفه ای برای پوست قرار دارد که به واسطه آن آلودگی، چربی و سلول های مرده که بر روی پوست تجمع پیدا کرده‌ اند، پاکسازی می شوند. در پاکسازی پوست صورت، مراحلی انجام می شود که به واسطه آن جوش های سرسیاه و سرسفید از روی صورت پاکسازی می شوند و به همین دلیل، در نهایت ظاهر کلی پوست صورت بهبود پیدا می کند. اگر می خواهید بدانید پاکسازی پوست چیست؟ در ادامه همراه ما باشید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست

تمامی افراد در طول روز در معرض آلودگی های مختلفی هستند. ضمن اینکه به دلیل فعالیت های روزانه ای که دارند، عرق می کنند. اینگونه کم کم آلودگی ها، چربی طبیعی که توسط پوست تولید می شود و سلول های مرده بر روی پوست جمع می شوند که در صورت عدم رفع آن ها، بافت پوستی آسیب می بیند و به تدریج پیر می شود.

پاکسازی پوست (Skin Cleaning) فرآیندی است که در آن آلودگی و چربی هایی که به مرور بر روی پوست و منافذ آن تجمع پیدا کرده اند، از بین می روند. با توجه به تاثیری که پاکسازی در حفظ تمیزی و سالم نگه داشتن پوست دارد، هر فردی باید پاکسازی صورت را در روتین مراقبتی از پوست خود قرار دهد.

در صورتی که برای پاکسازی پوست صورت به مراکز تخصصی پاکسازی پوست مراجعه کنید، ابتدا نوع پوست شما بررسی می شود و سپس مطابق با نوع پوستتان شامل پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و یا حساس، از روش و محصولات مناسب با پوستتان نیز استفاده می گردد.

در جواب پاکسازی پوست چیست؟ باید بگوییم به صورت کلی، منظور از پاکسازی پوست موارد زیر هستند:

  • رفع سلول های مرده از روی پوست صورت
  • از بین بردن آلودگی ها و چربی ها از روی صورت
  • آبرسانی پوست
  • بهبود خونرسانی
  • تغذیه پوست با استفاده از ماسک های مختلف

فواید پاکسازی پوست چیست؟

آلودگی ها و چربی های طبیعی صورت، به مرور به لایه های زیرین پوست نفوذ پیدا می کنند و منجر به بسته شدن منافذ پوست می شوند. به طوری که اگر برای رفع این آلودگی ها اقدام نشود، به مرور منجر به از بین رفتن طراوت و شادابی پوست می گردد.

از مزیت های پاکسازی پوست صورت، موارد زیر هستند:

  • پاکسازی پوست صورت، با توجه به رطوبت و آبرسانی پوست، منجر به جوانسازی پوست می شود.
  • روند پاکسازی به مرور به بهبود منافذ باز پوست کمک می کند.
  • با توجه به ماساژ صورت در فرآیند پاکسازی پوست صورت، خونرسانی به پوست در بهترین سطح ممکن صورت می گیرد.
  • پاکسازی با از بین بردن آلودگی ها، از بروز لکه های پوستی جلوگیری می کند.
  • در روند پاکسازی پوست، تمامی جوش های سرسیاه و سرسفید تخلیه می شوند. ضمن اینکه از ایجاد دوباره آن ها نیز جلوگیری می گردد.
  • با آبرسانی بیشتر پوست، از تجمع چربی های اضافی بر روی پوست جلوگیری می شود.
  • در روند پاکسازی پوست، صدمات ناشی از نور خورشید از بین می روند.

مراحل پاکسازی پوست چیست؟

فیشیال پوست

مراحل پاکسازی پوست صورت در سالن های زیبایی و کلینیک های زیبایی با یکدیگر تفاوت هایی را دارد. شما می توانید خودتان در خانه پوستتان را پاکسازی کنید و یا برای اینکار به کلینیک های زیبایی و یا سالن های زیبایی مراجعه کنید. قطعا در مراکز تخصصی پوست، این خدمات به شکل حرفه ای تر صورت می گیرد و پوست به صورت عمقی پاکسازی می شود.

در ادامه به مهم ترین مراحل پاکسازی پوست صورت که در کلینیک های تخصصی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، پرداخته ایم.

1.مشاوره و بررسی پوست زیباجو

اولین مرحله از پاکسازی پوست صورت، مشاوره و بررسی پوست می باشد. متخصص پوست سوالاتی را از مشکلات پوستی زیباجو، رژیم غذایی، داروها و مکمل هایی که مصرف می کند، می پرسد.

سپس پوست فرد را بررسی می کند تا ضمن تشخیص نوع پوست، مشکلات پوست را نیز شناسایی کند. این مرحله برای انتخاب یک روند مناسب جهت پاکسازی پوست و انتخاب محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است.

2.پاکسازی اولیه و لایه برداری

در این مرحله، هر گونه آلودگی و یا آرایش که بر روی سطح پوست وجود دارد، پاکسازی می شود. سپس فیشیالیست با لایه برداری، سلول های مرده پوست را از بین می برد.

درحقیقت ابتدا از پاکسازی اولیه برای رفع آلودگی های سطحی استفاده می شود تا دسترسی به سلول های مرده بهتر صورت بگیرد. سپس در مرحله بعدی، از یک لایه بردار مناسب با پوست زیباجو استفاده می شود تا هر گونه سلول مرده ای که بر روی پوست وجود دارد نیز از بین برود.

3.مراحل پاکسازی پوست چیست؟ استفاده از بخار آب

پس از پاکسازی کامل پوست، در این مرحله پوست مرطوب می شود. بخار آب به صورت طبیعی پوست را مرطوب می کند و منجر به بازسازی منافذ پوست می گردد. با استفاده از این راهکار، صورت برای 7 الی 10 دقیقه در معرض بخار آب قرار داده می شود.

در مراکز تخصصی پوست پس از بخار آب، از روش میکرودرم برای رفع عمقی سلول های مرده پوست استفاده می شود تا شادابی و طراوت پوست بیشتر شود.

4. ماساژ صورت

یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست صورت، ماساژ صورت است. ماساژ صورت ضمن اینکه منجر به افزایش گردش خون می‌ شود، در بهبود عملکرد ماهیچه‌ های صورت نیز موثر است. به طوری که این مرحله با مزیت هایی از جمله سفت شدن پوست و درخشان شدن آن همراه است.

4.استخراج جوش های سرسفید و سرسیاه

جوش های سرسفید و سرسیاه، جزو مشکلات رایج پوستی هستند که اغلب افراد با آن مواجهند. خالی کردن جوش های سرسیاه و سرسفید در مراکز تخصصی پاکسازی پوست، با استفاده از ابزارهای مخصوص و پیشرفته صورت می گیرد که نه تنها به پوست آسیبی وارد نمی کند، بلکه در جهت حفظ سلامت پوست ضرورت نیز دارد. البته بعد از این روند پوست کمی ملتهب و قرمز است که به مرور رفع می شود.

معمولا در کلینیک های تخصصی پاکسازی پوست، بعد از استخراج جوش های سرسفید و سرسیاه، از هایفرکوئنسی برای ضدعفونی کردن پوست استفاده می شود. به طوری که با این تکنیک باکتری ها و میکروب های فعال پوست از بین می روند که در جلوگیری از ایجاد جوش های جدید نیز موثر است.

همینطور برای رفع آکنه و لک های پوستی نیز از ال ای دی تراپی استفاده می شود. ال ای دی تراپی با نور آبی برای رفع جوش و لک صورت و با نور قرمز برای جوانسازی پوست کاربرد دارد.

5.آبرسانی پوست

در این روش از محصولاتی که برای آبرسانی پوست فرموله شده اند، استفاده می گردد. آبرسانی پوست منجر به بهبود رنگ و بافت پوست می شود.

6.ماسک صورت

در نهایت متخصص زیبایی، از ماسک های صورت و متناسب با پوست زیباجو برای افزایش نرمی و لطافت پوست استفاده می کند.

سخن پایانی

پوست افراد به دلایل متعددی ممکن است با مشکلاتی شامل کدری، بسته شدن منافذ و یا جوش های سرسیاه و سرسفید مواجه شود. برای از بین بردن این مشکلات و عیوب پوست، روش های بسیار زیادی وجود دارند. یکی از روش های درمانی موثر در این زمینه، پاکسازی پوست می باشد. این تکنیک منجر به پاکسازی پوست به صورت عمقی و تقویت پوست می گردد.

البته در نظر داشته باشید که مراجعه به مراکز غیرمعتبر ممکن است نه تنها فایده ای برای پوست شما نداشته باشد، بلکه با عارضه هایی از جمله التهاب، قرمزی و… نیز برای پوستتان همراه باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای بهره مندی از مزیت های پاکسازی پوست، حتما به مراکزی که در آن نیروی ماهر و متخصص حضور دارند و از متریال های درجه یک استفاده می کنند، مراجعه کنید تا این خدمات را در سطح کیفی بالایی دریافت کنید.

امیدواریم توانسته باشیم در این محتوا به سوال پاکسازی پوست چیست، پاسخ داده باشیم و بتوانید از اطلاعات آن استفاده کنید. از همراهی شما تا انتهای این محتوا متشکریم.