داشتن موهای پرپشت یکی از علل زیبایی است اما این زیبایی با گذر زمان بخصوص در آقایان به خطر افتاده و به دلایل متعدد همچون ژنتیک ، بیماری ، شامپو نامناسب ، استمرار در کشیدن سشوار یا اتو مو  و استفاده از برخی دارو ها و … ممکن است فرد دچار ریزش مو و کچلی در قسمتی از سر یا در تمام سر شود و فرد نیازمند کاشت مو شود که روشی محبوب و کاربردی محسوب می شود.

کاشت مو

کاشت مو چیست و چگونه اجرا می شود؟

برای کاشت مو سه مرحله لازم است اجرا شود در مرحله اول واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهداء کننده یا همان بانک مو گرفته و در مرحله بعد آماده سازی می شود و در مرحله آخر کاشت مو یا گرافت اجرا می شود.

برای اجرای کاشت مو ،موهای مورد نیاز از موی طبیعی خود فرد برداشته می شود که می تواند موهای پشت گردن حد فاصل دو گوش و یا موهای موجود روی قفسه سینه باشد چون موهای این قسمت ها ضخامت و رویش مناسب دارند و بعد از کاشت به خوبی مقاومت کرده و رشد می کنند.

روش کاشت مو

روش جراحی برای کاشت مو

یکی از روش های کاشت مو روش جراحی است در این روش پزشک متخصص یک نوار 6 تا 10 اینچی از بانک موی فرد که ممکن است پشت گردن یا قفسه سینه باشد برداشته و فولیکول های سالم را جدا کرده و نوار یا فلپ را در اختیار تیم کات یا جداسازی واحد های فولیکولار مو قرار می دهد تا با میکروسکوپ های مخصوص فولیکول ها جدا و آماده کاشت مو شوند.این روش را روش جراحی یا FUT می گویند.

روش غیر جراحی برای کاشت مو

در این روش برداشت فلپ صورت نمی گیرد بلکه فولیکوهای مو جداگانه با دستگاه هایی همچون :پانچ های دستی FIT ،میکروموتورهای اتوماتیک SUT ، و یا Neo Graft و Safer از محل بانک مو برداشته شده و بعد از بی حس کردن پوست سر فولیکول های مو که توسط یکی از این پانچ های معرفی شده به واحدهای فولیکولار مو برداشته شده اند در ماده نگهدارنده مخصوص خود به پزشک متخصص کاشت مو تحویل می گردد تا کاشت مو انجام پذیرد.

در ادامه برای کاشت مو دو تکنیک استفاده می شود در تکنیک اول در روش های SUT ، FUT ،FIT و … با تیغ کاشت برش هایی میلیمتری ایجاد شده و فولیکول های مو با پنس های مخصوص در محل مورد نظر قرار داده می شوند. در تکنبک دوم که روشی جدیدتر است از دستگاه ایمپلنتر استفاده شده و به روش میکروفیت کاشت مو صورت می پذیرد.

روش ترکیبی در کاشت مو

در صورتی که طاسی سر زیاد باشد از هر دو روش جراحی و غیر جراحی همزمان برای تهیه گرافت موی بیشتر استفاده می شود که به این روش،روش ترکیبی گفته می شود.

کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

روش FUT برای کاشت مو

در این روش که روشی قدیمی است جراحی فلپی انجام می شود فلپ ها از محل بانک مو برداشته و به واحدهای فولیکولار مو نقسیم می شوند و در محل مورد نظر شیارهای کوچکی ایجاد کرده و این فولیکولار مو را در آن قرار می دهند.این روش قدیمی روشی با شانس بالا در کاشت مو است چون شانس برداشتن گرافت سالم از بان مو در این روش زیاد است.از ایراداتی که می توان به این روش وارد کرد، احتمال باز ماندن جای اسکار در محل برداشتن گرافت مو می باشد.

روش FUE یا FIT برای کاشت مو

 در این روش غیر جراحی کاشت مو که توسط پانچ های دستی انجام می شود گرافت ها به صورت دانه ای توسط پنس از پشت سر برداشته شده و به روش FUT در محل مورد نظر کاشته می شود. در این روش که بدون جراحی است اثری از جای اسکار در محل بانک مو باقی نمی ماند.اما از معایب این روش می توان به این مسئله اشاره کرد که ممکن است گرافت های مو آسیب دیده و پس از پایان کار موها رشد نکنند.

روش SUT برای کاشت مو

این روش روشی جدید در کاشت مو است که با اصطلاحات دیگری همچون : FIT پیشرفته ، Super FUE ، Safer ، Neo Graft و میکروگرافت هم شناخته می شوند.در این روش با استفاده از میکروموتور های اتوماتیک گرافت ها بدون جراحی و آسیب از بانک مو برداشته شده و در محل مورد نظر کاشته می شوند در این روش مو ها پرتراکم رشد کرده و جای اسکار باقی نمی ماند و آسیبی هم به گرافت مو نمی رسد.

روش میکروفیت در کاشت مو

یکی از روش های جدید و بروز در کاشت مو روش میکروفیت است که در این روش گرافت های مو در محل طاسی با دستگاه ایمپلنتر قرار داده می شوند.در سال 2010 جراحان متخصص پیوند مو در اروپا بعد از سال ها تحقیق و بررسی قلم ایمپلنتر را تولید کردند این قلم با ظرافت و سرعت، کاشت مو را اجرا کرده و در استفاده از این دستگاه نیازی به ایجاد شیارهای یکسان و با عمق مناسب نبوده و تمامی موهای کاشته شده با تراکم بالا ،به خوبی رشد خواهند کرد.

در این روش فوق العاده از میکروموتورهای اتوماتیک 400 میکرونی برای برداشت گرافت از محل بانک مو استفاده می شود و می توان در این روش تا 10000 گرافت را بدون نیاز به جراحی از محل بانک مو برداشته و در کاشت مو استفاده کرد.گرافت های بانک مو پشت سر، چند تار مویی بوده و می توان در این روش 50 هزار تار مو در قسمت طاسی کاشت که چندین برابر دیگر روش های کاشت مو است.

کاشت مو

چقدر زمان برای کاشت مو لازم است؟

علل زیادی بر زمان کاشت مو مؤثرند مانند تعداد گرافت کاشت مو و روش انتخابی شما برای کاشت مو و برخی دیگر از علل، که البته به طور کلی اجرای کاشت مو چندان زمان بر نبوده و در اکثر روش ها فقط در چند ساعت به اتمام می رسد اما در کنار این علل ،علل زمینه ای نیز در زمان کاشت مو مؤثرند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

عوامل مؤثر بر زمان لازم برای کاشت مو

  • علت ریزش مو : اگر علت ریزش مو کنترل نشده باشد ممکن است فرد بار دیگر دچار طاسی شود پس قبل از کاشت مو باید علل ریزش مو بررسی و رفع شود.
  • روش کاشت مو : روش های کاشت مو متنوع بوده و روش های قدیمی مدت زمان بیشتری نیاز دارند در صورتی که روش های جدید با دستگاه های جدید در مدت زمان کوتاه تر به پایان می رسند.
  • تعداد گرافت های کاشت مو : بسته به میزان طاسی و مقدار گرافت مورد نیاز بسته به خواست فرد برای میزان پرپشتی موها، زمان کاشت مو می تواند کوتاه تر یا طولانی تر شود.
  • نوع تجهیزات مورد استفاده در کاشت مو : اگر تجهیزات مورد استفاده در کاشت مو جدیدتر و پیشرفته تر باشد مطمئناً در بالا رفتن سرعت کاشت مو مؤثر خواهد بود.
  • میزان مهارت و تخصص پزشک متخصص : میزان مهارت و تخصص پزشک در بالا رفتن سرعت کار بسیار مؤثر بوده و تجربه ی لازم به پزشک کمک خواهد کرد در مدت زمان کوتاه تری کاشت مو را به اتمام برساند.

کاشت مو

 

ما را همراهی کنید در پیج اینستاگرام ایرانا بیوتی 

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران