مهم ترین جشنی که در زندگی هر فردی رخ می دهد جشن عروسی است و افراد دوست دارند جشن عروسیشان به بهترین شکل ممکن برگزار شده و خود زیباترین و شیک ترین فرد جشن باشند .عروس خانم ها برای زیبا تر شدن لازم است بهترین لباس عروس را انتخاب کنند که با ویژگی های اندامشان تناسب داشته و تکمیل کننده ی زیباییشان باشد .برای داشتن بهترین انتخاب باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

در خرید لباس عروس به چه نکاتی باید توجه کرد

  1. اولین نکته ای که در خرید لباس عروس باید در نظر گرفت اقدام به موقع است و شما باید یک تا یک و نیم ماه قبل از جشن عروسی اقدام به انتخاب لباس عروس مناسب کنید تا بتوانید با خیالی آسوده به مزون ها سر زده و لباس عروس های مورد نظرتان را پرو کنید و انتخابی دلچسب و بدون استرس داشته باشید .
  2. برای کاهش هزینه خرید لباس عروس دو پیشنهاد مناسب برایتان داریم اول اینکه از مزون های شرق یا جنوب تهران خرید کنید تا بتوانید لباس عروس مورد نظر خود را با قیمت کمتری خریداری کنید و دوم اینکه به جای خرید لباس عروس آن را رهن کنید تا بتوانید شیک ترین و گرانقیمت ترین لباس عروس را با قیمت بسیار کمتر برای  یک شب کرایه کنید.اگر علاقه دارید حتماً لباس عروستان را یادگاری نگه دارید می توانید طرح مورد نظرتان را به خیاطی ماهر بدهید تا لباس عروس مورد نظرتان را کاملاًسایز خود و با قیمت بسیار کمتر داشته باشید.
  3. برای انتخاب لباس عروس بهتر است قبل از مراجعه به مزون مدلی از لباس عروسی که مد نظرتان است انتخاب کنید و تا حدودی بدانید که قصد خرید چه مدل لباس عروس را دارید تا در هنگام مراجعه به مزون ها سردرگم نشوید و همچنین لباس عروس های زیادی را پرو نکنید چون بیشتر گیج شده و انتخاب برایتان بسیار سخت خواهد شد.
  4. بهتر است در هنگام مراجعه به مزون افراد زیادی را به همراه نبرید چون نظرهای متفاوت بیشتر شما را گمراه خواهد کرد و فقط یکی دو نفر از کسانی که صادقانه نظر می دهند و در نظر دادن رودرواسی ندارند با خود همراه کنید تا در انتخابی درست شما را یاری کنند.
  5. وقتی وارد مزونی می شوید لباس سایز خود را پرو کنید و به این حرف که بپسندید لیاس سایز تنتان دوخته می شود توجه نکنید چون ممکن است لیاس حتی بعد از اندازه شدن باز هم جلوه ای که شما انتظار دارید در تنتان نداشته باشد.
  6. شما می توانید وقتی  لباسی از ژورنال انتخاب می کنید پایین تنه را از یک لباس و بالا تنه را از لباسی دیگر و حتی سنگ دوزی را از مدلی دیگر انتخاب کنید و در انتخاب مدل محدودیتی ندارید.
  7.  

    لینک های مفید:
    سالن عقد

     

  8. در صورتی که می خواهید تا حدودی هزینه لباس عروس را کاهش دهید می توانید مدل مورد نظر را از اینترنت انتخاب کرده و سپس به خیاط نشان دهید تا همان مدل را برایتان بدوزد.
  9. در انتخاب لباس عروس به قد داماد هم توجه کنید اگر با آقا داماد هم قد هستید لباس کشیده انتخاب نکنید چون تفاوت قد هر چه بیشتر شود جلوه ی جالبی نخواهد داشت.همچنین می توانید از کفش پاشنه کوتاه و مدل مویی استفاده کنید که قد شما را بلند تر نکند.
  10. کسانی که شانه های پهنی دارند بهتر است از لباس عروس بندی استفاده کنند تا پهنای شانه هایشان کمتر جلوه کند و از پوشیدن لباس های با سرشانه پف دار و آستین دار خودداری کنند.
  11. عروس خانم هایی که اندام درشتی دارند بهتر است ژفون های بزرگ زیر لباس بپوشیده و از خیاط بخواهند ژفونی متوسط یا کوچک برایشان تهیه کند.
  12. در برخی از لباس عروس ها در ناحیه زیر سینه و شکم برای پوشاندن شکم و پهلو ها دراپه هایی کار می شود. این دراپه ها برای افراد چاق بهتر است به صورت کج و مایل کار شود تا چاقی کمتر به چشم بیاید.
  13. عروس خانم هایی که شکم دارند می توانند از لباس های فنر کشی شده استفاده کنند تا چاقی شکم پنهان شده و نیاز به گن هم نباشد.
  14. عروس خانم های با اندام تحتانی درشت بهتر است از لباس مدل ماهی استفاده نکرده و لباس های با دامن پف دار را انتخاب کنند.
  15. عروس خانم های چاق بهتر است از لباس های با دامن ساده تر استفاده کنند چون هر چه دامن پر چین تر و کارشده باشد چاقی آنها را بیشتر نمایان می کند.
  16. عروس خانم های لاغر اندام و کشیده می توانند از تور بلند و تورهای طبقه طبقه کوتاه استفاده کنند و محدودیت کمتری برایشان در نظر گرفته می شود .
  17. عروس خانم های بلند قد و درشت هیکل بهتر است از تورهای بلند استفاده کنند چون تورهای کوتاه و طبقه طبقه هیکل آنها را درشت تر جلوه خواهد داد.
  18. استفاده از لباس دنباله دار برای عروس خانم ها با هر اندامی بسیار جذاب خواهد بود بخصوص اگر دنباله لباس حاشیه ای سنگ دوزی شده داشته باشد.البته نکته قابل توجه برای کسانی که لباس را کرایه می کنند این است که اگر به لباس آسیب بخورد باید قیمت لباس را پرداخته و لباس را خریداری کنند و مسلم است که حفظ لباس دنباله دار از اسیب سخت تر بوده و شاید عروس خانم را دچار اضطراب کند.
  19. لباسی که از پارچه مات و حریری روی آن طراحی شده باشند می توانند عروس خانم را لاغر تر نشان داده و جلوه بسیار زیباتری داشته باشند.پارچه براق افراد را چاق تر نشان خواهند داد.
  20. اگر بالاتنه شما به شکل پری است و دوست دارید کشیده تر به نظر بیایید بهتر است لباس عروس با بالاتنه بلند تر انتخاب کنید تا اندامتان زیباتر جلوه کند.
  21. برای انتخاب لباس باید با کسی رودواسی نداشته باشید و با صاحب مزون صحبت کنید تا اگر قرار است لباس شما دوخته شود شما بتوانید حداقل دو بار لباس را پرو کرده و در صورت نیاز خیاط ایرادات لباس را برطرف کند و به هیچ وجه تنها به تعریف های خیاط بسنده نکنید چون ممکن است بعد ها پشیمان شوید .
  22. انتخاب شنل بلند نیز در بلند قد کردن عروس خانم مؤثر است و نباید فراموش شود.