بوتاکس ابرو جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بوسیله ماده ای بنام بوتولینیوم به لایه مشخصی از پوست توسط متخصصین این زمینه تزریق میشود و باعث کاهش تحرکات ماهیچه ای در این ناحیه شده در نتیجه باعث از بین رفتن چین و چروک در نواحی میشود .

بوتاکس ابرو

بوتاکس ابرو چه کاربردی دارد :

بوتاکس ابرو برای از بین بردن چین و چروک هایی که بدلیل افزایش سن و تحرکات ماهیچه در ناحیه های از صورت که باعث ایجاد خطوط ریزی در ابرو و یا دیگر نواحی صورت میشود. با افزایش سن مشکلاتی همچون چین و چروک در صورت ظاهر میشود و چهره را پیر و فرسوده نشان میدهد. لیفتیگ پوست باعث جوانسازی پوست میشود و چهره شما کمتر خسته و عصبی نشان میدهد و باعث میشود پوست شما شادابی و طراوت خود را دو باره بدست آورد.

مشکل دیگری که شاید خیلی باعث ازار افراد میشود افتادگی ابرو میباشد که در سنین بالا بیشتر مشاهده میشود که با بوتاکس قابل درمان است .

 

لینک های مفید:
اکستنشن ابرو

شما میتوانید قبل از امتحان کردن روش های قدیمی از بوتاکس استفاده بکنید و یا با متخصص در این زمینه مشورت بخواهید.

بوتاکس ابرو

مزایای بوتاکس ابرو:

  • لیفت ابرو: بوتاکس با شل کردن عضلات پیشانی و اطراف چشم، می‌تواند ابروها را بالا ببرد و به آنها ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر بدهد.
  • کاهش چین و چروک: بوتاکس می‌تواند خطوط افقی پیشانی، خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم را کاهش دهد یا از بین ببرد.
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک: تزریق منظم بوتاکس می‌تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید در آینده کمک کند.
  • بهبود ظاهر: بوتاکس می‌تواند به طور کلی ظاهر صورت را با ایجاد ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر بهبود بخشد.
  • روش سرپایی: تزریق بوتاکس یک روش سرپایی است که نیازی به بیهوشی ندارد و زمان ریکاوری کوتاهی دارد.
  • اثرات موقت: اثرات بوتاکس موقت است و معمولاً 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند. این امر می‌تواند برای افرادی که مطمئن نیستند که آیا می‌خواهند تغییرات دائمی ایجاد کنند، مفید باشد.

معایب بوتاکس ابرو:

  • عوارض جانبی: مانند هر روش پزشکی، بوتاکس نیز می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. عوارض جانبی شایع عبارتند از کبودی، تورم، قرمزی و درد در محل تزریق. عوارض جانبی جدی‌تر، مانند افتادگی پلک یا مشکل در بینایی، نادر است.
  • هزینه: بوتاکس یک روش درمانی زیبایی است که تحت پوشش بیمه نیست. هزینه درمان می‌تواند بسته به محل زندگی شما و تجربه پزشک شما متفاوت باشد.
  • نتایج غیرقابل پیش‌بینی: در برخی موارد، نتایج بوتاکس ممکن است آنطور که فرد می‌خواهد نباشد. این امر می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله دوز تزریق شده، محل تزریق و آناتومی فرد باشد.
  • نیاز به تزریق مجدد: برای حفظ نتایج، باید هر 3 تا 4 ماه یکبار بوتاکس تزریق کنید.
  • نامناسب برای همه: بوتاکس برای همه افراد مناسب نیست. زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به برخی شرایط پزشکی و افراد مصرف کننده برخی داروها نباید بوتاکس تزریق کنند.

مهم است که قبل از انجام بوتاکس ابرو، با یک پزشک یا متخصص پوست دارای مجوز مشورت کنید تا در مورد مزایا و معایب این روش و اینکه آیا برای شما مناسب است یا خیر، صحبت کنید.

 

بوتاکس ابرو

مراقبت های بعد از بوتاکس

بعد از انجام بوتاکس از مصرف الکل و فعالیت های سنگین خودداری کنید . در صورت قرمز شدن و یا کبودی در ناحیه که بوتاکس انجام شده میتوانید از ویتامین k استفاده کنید . در صورت نارضایتی از نتیجه کار میتوانید آن را ترمیم کنید و جای نگرانی نیست . حتما از لایه برداری صورت بعد از عمل بوتاکس خودداری کنید .در صورت مشاهده عوارض بعد از انجام بوتاکس حتما به متخصص خود مراجعه کنید .

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک زیبایی

 

باید به این نکته توجه کرد که حمام بعد از بوتاکس مانعی ندارد اما از حمام های پر از بخار و یا شستن صورت با آب خیلی داغ خوداری کنید زیرا ممکن است باعث تغییر حالت دادن در ناحیه مورد نظر شود.

بوتاکس ابرو

مراقب های قبل از انجام بوتاکس

از یک هفته قبل از انجام بوتاکس از مصرف آسپرین خودداری کنید زیرا خون را رقیق میکند و ممکن است موجب افزایش خونریزی شود . همچنین از یک الی دو روز قبل از مصرف ایبوپروفن و همچنین مصرف روغن ماهی و دوز بالای ویتامین E خودداری کنید . از مصرف الکل بپرهیزید (حداقل 24 ساعت قبل از انجام بوتاکس).

اگر سابقه بیماری خاصی دارید حتما با دکتر خود مطرح کنید زیرا ممکن است قبل از انجام بوتاکس داروهایی تجویز کند که شما یک هفته قبل از انجام بوتاکس باید آنها را استفاده کنید.در معرض آفتاب شدید قرار نگیرید زیرا قبل از انجام بوتاکس نباید پوست شما دچار آفتاب سوختگی باشد .

و از انجام خدمات همچون اپیلاسیون , وکس و . . خودداری کنید و همچنین استفاده از کرم های موبر نیز قبل از بوتاکس ممنوع است .

بوتاکس ابرو یا خط اخم برای مردان نیز کاربرد دارد و مانعی برای انجام بوتاکس وجود ندارد .