همان طور که می دانید بسیاری از خانم ها پس رنگ و دکلره نگران آسیب رسیدن به موهای خود هستند و بسیاری با نداشتن اطلاعات کافی در مورد مراقبت از موهای رنگ شده بیش از پیش به موهای خود آسیب می زنند. در این مقاله سعی داریم شما را با راه های مراقبت از موهای رنگ شده آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

راه های مراقبت از موهای رنگ شده

کراتینه مو با مواد طبیعی

 

 

چگونگی مراقبت از موهای رنگ شده ؟

بعد از رنگ آمیزی، قبل از شامپو زدن ، 72 ساعت کامل صبر کنید

در هنگام رنگ آمیزی مو ، لایه کوتیکول شما باز می شود و باعث می شود رنگ راحت به شافت مو نفوذ کند. هنگامی که موهای خود را خیلی زود بعد از قرار ملاقات شستشو دهید ، لایه کوتیکول هنوز هم ممکن است باز باشد که منجر به شستشوی رنگ شما در تخلیه می شود.

سه روز طول می کشد تا لایه کوتیکول کاملاً بسته شود ، بنابراین هرچه مدت بیشتری منتظر بمانید تا موهای خود را شامپو کنید بعد از رنگ کردن موهایتان ، زمان بیشتری برای رنگ آمیزی رنگدانه ها در کوتیکول مو وجود دارد – که به ماندگاری رنگ شما کمک می کند. بین بازدیدهای سالن بیشتر است. نشستن مو ها تا 72 ساعت یکی از مهم ترین راه های مراقبت از موهای رنگ شده می باشد.

  • رنگ را به نرم کننده خود اضافه کنید

اگر ظاهری روشن تر مانند صورتی ، بنفش یا حتی آبی دارید ، سعی کنید هنگام شستن مو ، کمی از رنگ خود را به نرم کننده خود اضافه کنید. با این کار موهای شما را هر بار که شستشو می دهید دوباره رنگ می کند تا تازه به نظر برسد تا ریشه های شما بزرگ نشود.

  •  هنگام شامپو زدن دمای آب را خاموش کنید

گرچه دوش داغ برای بعضی از افراد شگفت انگیز است ، برای رنگ موی شما چندان عالی نیست. هنگام شستن موها با آب داغ ، کوتیکول موی شما باز شده و به شما اجازه می دهد رنگ شما را هنگام شستشو و تهویه شستشو دهید.

  •  موها را كمتر بشویید

شستن موهای شما هر روز کاری است که می خواهید از ماندن رنگ موهای خود جلوگیری کنید. نه تنها روغنهای طبیعی مرطوب کننده و رنگ مو را به نظر می آورید بلکه تازه به نظر می رسد ، بلکه هر بار که موهای خود را شستشو می دهید ، کمی از رنگ موهای خود را پاک می کنید. سعی کنید موهای خود را هر روز یا حتی 2-3 بار در هفته بشویید تا رنگ خود را قفل نکنید.

  • در روزهای خاموش از شامپو خشک استفاده کنید

در روزهای خاموش شستن موهای خود ، سعی کنید از شامپوهای خشک بدون رنگ استفاده کنید. این باعث می شود موهای شما تازه شود و به نظر برسد که شما فقط بدون داشتن نیاز به شستن موهای خود دچار ضایعه شدید شوید! همچنین می توانید شامپو های خشک شده با رنگ را امتحان کنید تا رنگ خود را بدون اینکه به سالن بروید ، دوباره رنگ خود را تغییر دهید.

راه های مراقبت از موهای رنگ شده

 

لینک های مفید:
رنگ مو هایلایت

 

جایگزین کراتینه مو

  • از شامپو و نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید

سولفات لوره سدیم ، همچنین به عنوان سدیم اورت سولفات سدیم شناخته می شود ، نوعی مواد شوینده آنیونی است که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی یافت می شود. این ماده برای کمک به تولید اثر کف کف شامپوها و نرم کننده های شما استفاده می شود.

با استفاده از سولفات ها ، شما خطر از بین بردن موهای خود از روغن های طبیعی و رطوبت آن را برطرف می کنید ، که می تواند منجر به سلب کردن موهای زیبای شما با رنگ شود (که فقط برای رسیدن به آن ساعت ها و دلارها را در سالن مو صرف کرده اید).

سعی کنید از شامپو و نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید تا رنگ موهای شما محو نشود. L’oreal برای همه نوع مو گزینه های بسیار خوبی دارد ، بنابراین شما موهای تیز ، فرفری ، صاف یا حتی نازک دارید ، شامپو و تهویه مطبوع بدون سولفات برای همه وجود دارد!

  •  از کلر خودداری کنید

کلر ماده سفید کننده شیمیایی است که استخرها را تمیز می کند و هنگام لذت بردن از یک روز استخر آفتابی ، به طور حتم رنگ مو را از بین می برد. موهای بلوند مستعد تبدیل یک رنگ سبز مایل به سبز هستند ، در حالی که سایه های تیره ممکن است کسل کننده ، خشک شود و درخشش خود را از دست بدهد.

بنابراین ، راه های مراقبت از موهای رنگ شده ،اگر احساس می کنید می خواهید به استخر بروید ، کلاه شناگر را امتحان کنید! یا ، سعی کنید موهای خود را در حمام مرطوب کنید ، از نرم کننده استفاده کنید و سپس آن را بشویید. این کار مانعی را در محور مو ایجاد می کند تا کلر نفوذ نکند.

راه های مراقبت از موهای رنگ شده

موخوره