یکی از تکنیک های دوستداشتنی در میان رنگ مو ها تکنیک آمبره است.آمبره کلمه انگلیسی به معنی سایه است در این روش رنگ آمیزی مو ها،رنگ های تیره به سمت رنگ روشن تر پیش می رود و سایه ای از چند رنگ ایجاد می شود.اگر رنگ بالایی را رنگ موی خود قرار داده و فقط قسمت پایین مو ها را با رنگ های روشن تر رنگ آمیزی کنید هزینه و وقت کمتری لازم خواهد بود .این مدل رنگ آمیزی مو ها در شاداب کردن و جوانسازی چهره بسیار تأثیر گذار است.

اجرای تکنیک آمبره در چند روش خاص اجرا می شود:

  • در روش ساده تر به قسمت انتهای نزدیک ریشه مو ها رنگی زده نمی شود و رنگ اصلی مو ها باقی می ماند اما در نیمه دیگر موها تا نک مو ها رنگی روشن تر از رنگ مو ها زده می شود.
  • در روش دوم رنگی تیره به انتهای موها زده شده و در ادامه یک یا دو رنگ از تیره تا روشن روی موها اجرا می شود.
  • استفاده از رنگ تیره در زمینه و به مرور استفاده از رنگ های روشن که می توان دو یا سه رنگ باشد روشی دیگر در تکنیک آمبره است.
  • مدل آمیره معکوس از دیگر روش های رنگ آمیزی آمبره است که برعکس دیگر روش ها رنگ ها از تیره به روشن نمی روند بلکه از روشن به تیره تغییر می کنند که این نیز می تواند مدلی جذاب در آمبره مو ها باشد.

 

لینک های مفید:
سالن زیبایی

اکستنشن مو

معرفی جدیدترین آمبره مو در سال 2022

1- رنگ موی آمبره طوسی

یکی از آمبره های سال 2022 رنگ طوسی است افرادی که علاقمند به استفاده از رنگ آمبره نقره ای جدید هستند می توانند از این رنگ در قسمت های پایینی موها استفاده کنند و رنگ زمینه را رنگی تیره که می تواند رنگ اصلی مو ها باشد و یا رنگ خاکستری تیره انتخاب کنند.

 

2- رنگ موی آمبره قهوه ای

تکنیک آمبره مو با رنگ قهوه ای از دیگر رنگ های مورد توجه در سال 2022 بوده و اگر به طور حرفه ای این تکنیک اجرا شود می تواند جلوه ای بسیار زیبا تر به مو ها دهد از فواید این رنگ تناژ های بسیار متفاوت در این رنگ است که می توان با ترکیب رنگ های قهوه ای تن رنگی از قهوه ای را روی موها اجرا کرد که بیشتر با رنگ و حالت چهره هماهنگ باشد.

3- رنگ موی آمبره قهوه ای روشن 

از رنگ های بسیار جذاب در آمبره مو استفاده از رنگ قهوه ای روشن است که برای افراد با رنگ موها و رنگ چشم های متفاوت می تواند جذاب و دوستداشتنی باشد.از مزایای این رنگ این است که می توان از چندین رنگ در رنگ زمینه ی مو ها استفاده کرد مانند رنگ اصلی مو ها ،رنگ مشکی، انواع رنگ قهوه ای تیره ، رنگ شرابی تا تن قرمز تیره و … می تواند در ترکیب با رنگ قهوه ای روشن در آمبره، رنگ بندی بسیار شیک ایجاد کند.

 

لینک های مفید:
خدمات آمبره

بالیاژ مو

4- آمبره مو با رنگ قهوه ای کاراملی

رنگ قهوه ای کاراملی با چندین رنگ قابل تطبیق است و این مسئله کمک خواهد کرد که فرد بتواند بهترین ترکیب رنگ مناسب و هماهنگ با رنگ پوست خود را انتخاب کند. این رنگ قابل هماهنگی با انواع رنگ های طلایی تا قهوه ای تیره بوده و طیفی از رنگ های جذاب و فوق العاده را در برابر فرد قرار می دهد.در استفاده از رنگ قهوه ای کاراملی می توان از چند تن رنگی نیز به خوبی در رنگ بندی مو ها استفاده کرد.

5- آمبره مو با رنگ بلوند

یکی از رنگ های دوستداشتنی در آمبره مو،رنگ بلوند است که شاید بتوان گفت همیشه طرفدارا خود را دارد این رنگ روشن در ترکیب با رنگ های تیره در تکنیک آمبره چهره ای شاداب و سرزنده برای فرد می سازد.افرادی که رنگ موهای روشنی دارند این رنگ می تواند در ترکیب با رنگ بلوند برایشان جذاب باشد و دیگر نگرانی از بابت رشد موها و تغییر رنگ در ریشه ی موها نخواهند داشت.

 

6- آمبره مو با رنگ سیاه و قرمز

شاید در ابتدا استفاده از دو رنگ سیاه و قرمز به نظر جالب نباشد اما باید بگوییم این ترکیب رنگ می توان روشی عالی برای ایجاد چهره ای جوان و شاداب باشد و افرادی که تا کنون از این دو رنگ استفاده نکرده اند مطمئناً از انتخاب خود پشیمان نخواهند شدو چهره ای جدید را تجربه می کنند.

 

7- رنگ موی آمبره بنفش

تکنیک آمبره این امکان را فراهم می کند تا با ریسک کمتر در انتخاب رنگ ها مواجه باشید و چون رنگ اصلی،رنگ موی خود فرد است و رنگ های دیگر مانند رنگ بنفش در انتهای مو ها استفاده می شود پس قیافه ی فرد را ناهمگون نکرده و بلکه فرد را انسانی شاداب و سرزنده جلوه می دهد استفاده از رنگ بنفش نیز در آمبره موها ترکیبی جذاب برای افرادی است که از رنگ های تکراری و قیافه های تکراری خسته شده اند و قصد دارند رنگی جدید و متفاوت را امتحان کنند.

 

8- رنگ موی آمبره سبزه

منظور از آمبره سبزه تکنیکی برای افرادی است که زمینه موهای تیره دارند و می توانند از چندین رنگ متفاوت در کنار رنگ موی اصلی خود استفاده کنند تا به موها عمق داده و جلوه ای دو چندان به مو ها داده و در شادابی و جوانسازی چهره تأثیری مثبت دارد.

 

9- آمبره مو با رنگ قرمز

رنگ قرمز از رنگ های گرم ، شاداب و پرانرژی است که می توان از این رنگ به عنوان رنگ اصلی و زمینه استفاده کرد و در کنار آن از رنگ های ملایم تر رنگبندی جذابی ایجاد کرد.رنگ قرمز تناژ های متنوعی دارد که به افراد کمک می کند رنگی متناسب با رنگ پوستشان انتخاب کنند.

 

10- رنگ موی آمبره برگندی

رنگ برگندی به ترکیبی از رنگ های قرمز پررنگ و بنفش می گویند که رنگی بسیار جذاب بدست می آید و وقتی این رنگ به پایین مو ها زنده می شود در رنگبندی جوان پسند در کنار رنگ اصلی مو ها چهره ای بسیار جذاب و دلربا برای فرد ایجاد می کند

11- ترکیب تکنیک آمبره مو و بالیاژ

در روش بالیاژ هایلایت های دستی از رنگ موهای مورد پسند در لابه لای مو ها کار می شود این روش در ترکیب با روش آمبره مو می تواند تکنیکی جدید و منحصربه فرد از رنگ مو باشد.

 

12- آمبره مو برعکس

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد در تمامی امبره ها رنگ ها از تیره تا روشن اجرا می شوند و ریشه مو ها همیشه رنگی تیره است اما در رابطه با این مدل خاص می توان روش آمبره را معکوس عمل کرد و رنگ ها را از روشن به تیره ادامه داد. در این روش رنگ اصلی و ریشه ی مو ها رنگ روشن است و در ادامه رنگی تیره در انتهای موها اجرا می شود .

این روش چندان مورد پسند نیست اما برای کسانی که به دنبال روش و تکنیکی متفاوت در رنگ آمیزی موهایشان هستند می تواند روشی جذاب باشد که البته از معایب ان می توان به این نکته اشاره کرد که با رشد موها رنگ اصلی موها در ریشه می تواند آمبره شما را تحت تأثیر قرار دهد.

رنگ مو

 

سخن پایانی 

تکنیک آمبره مو را می توان با رنگ های متفاوت اجرا کرد اما توجه کنید که همه چیز مد نیست و باید رنگ موهایی که استفاده می کنید با رنگ پوستتان هماهنگ باشد و به قولی به چهره شما بیاید و چهره شما را جذاب تر و جوان تر جلوه دهد.پس با حساسیت و دقت بیشتر رنگ مدل سال را انتخاب کنید.