برای درک تفاوت بین مش و هایلایت باید هر یک از این طرح های رنگ آمیزی موها را به تنهایی بشناسید و بعد آنها را با هم مقایسه کنید شباهت این دو الگوی رنگ آمیزی تا حدودی یکسان است و در هر دو رنگ پس زمینه با رنگ قسمتی از موها متفاوت است.اما اینکه تفاوت بین مش و هایلایت چیست؟ را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

لینک های مفید:
رنگ مو هایلایت

 

تفاوت مش و هایلایت چیست؟

برای اینکه با درک بیشتری بتوانید تفاوت مش و هایلایت را درک کنید باید هر یک از این روش ها را بشناسید. به طور کلی باید بگوییم که وقتی رنگ پس زمینه مو با قسمتی از مو ها متفاوت باشد، و این تفاوت در رنگ های تیره و روشن مو کم باشد

به این روش هایلایت می گویندو در ای روش فقط از رنگ ها برای اجرای رنگ روشن و تیره در مو ها استفاده می شود. اما در مش حتماٌ از پودر دکلره استفاده شده و ممکن است زمینه مو ها روشن تر از بقیه قسمت های مو باشد.

از دیگر تفاوت های مش و هایلایت در تفاوت تن رنگی مو های زمینه با تارهای رنگ شده است؛در مش تفاوت رنگ زمینه با تارهای رنگ شده زیاد است و به خوبی جلوه می کند و تفاوتی در حدود 6 تا 8 درجه دارد اما در هایلایت تفاوت بین رنگ زمینه با رنگ یا رنگ های اجرا شده بر روی قسمت هایی از موها کم است و تفاوتی در حدود 3تا 4 درجه

از دیگر تفاوت های مش مو و هایلایت در تفاوت رنگ موهای پایه و تارهای رنگ شده جدید است. در مش مو تفاوت رنگ در حدود ۶ تا ۸ درجه می باشد اما در هایلایت معمولا تفاوت رنگ در حد ۳ تا ۴ درجه خواهد بود.

 

 

اکستنشن آمبره

مش مو چیست و معرفی انواع مش

مش مو از تکنیک های قدیمی تر رنگ آمیزی مو ها است و در گذشته با یک رنگ بسیار تیره در زمینه مو ها و دکلره کردن قسمتی از مو ها به شکل سوزنی یا تکه ای اجرا می شد.

اما امرزه مش مو ها با شکل ها و رنگ های متفاوت تری اجرا می شود و روشی دوستداشتنی برای افرادی است که می خواهند تغییر چشم گیری در قیافه ی خود ایجاد کنند.

1- مش هایلایت

در این روش موهای زمینه با رنگی تیره تر از قسمت های دیگر مو ها رنگ می شوند و تفاوت تن رنگی زمینه با رنگ قسمت های جدید زیاد نیست.در این روش می توان رنگ اصلی مو را به عنوان رنگ زمینه، بدون دستکاری گذاشت ولی قسمت های جدید را با دکلره به رنگ روشن تر رساند.

2- مش لولایت

در این تکینیک رنگ مو ،رنگ زمینه ی مو ها را رنگ روشن در نظر گرفته و بالعکس رنگ تارهای جدید را تیره می کنند البته تفاوت رنگی را بین دو تا سه درجه درنظر می گیرند تا تفاوت زیاد رنگ ها جلوه ای ناخوشایند به مو ها ندهد.

خانم هایی که موهایی با رنگ روشن دارند می توانند با کمک این روش بدون اینکه زمینه مو ها را رنگ کنند فقط در حدی از تراکم که مایلند قسمت هایی از موها را با رنگی تیره تر ،رنگ کنند که البته در این روش رنگ کردن مو، میزان تراکم موهای رنگ شده با رنگ تیره می تواند کاملاٌ سلیقه ای انتخاب شود.

مش فریزینگ

در این تکنیک افراد می توانند موهای خود را کاملاٌ روشن و یا کاملاٌ تیره کنند.برای اجرای مش فریزینگ از دو رنگ با تفاوت رنگی بسیار زیاد استفاده می شود.

بدین صورت که برای مثال از رنگ مشکی برای زمینه ی مو و از رنگ بلوند دودی ،وانیلی یا یخی برای قسمتی از مو ها استفاده می شود.تفاوت تن رنگی در این تکنیک زیاد بوده و عمق زیادی به مو ها می بخشد.

مش سان لایت

در این نوع از مش ،مو ها در ریشه به رنگ های روشن، رنگ آمیزی می شوند و در ساقه مو ها را به رنگ اصلی مو باقی می گذارند.این مش به معنای نورهای خورشید بوده و به همین دلیل بخش ریشه ی مو ها با رنگ های روشن و موها در ساقه به رنگ های تیره تر رنگ آمیزی می شوند.

مش مون لایت

این طرح مش به نام مهتاب بوده و به این معناست که مو ها در بالای سر به رنگ تیره و در قسمت های پایینی سر به رنگ های روشن رنگ آمیزی می شوند.

اما قابل ذکر است که این طرح از رنگ مو ها ممکن است به هر کسی مناسب نبوده و نه تنها موجب زیبایی فرد نشده بلکه زیبایی او را کمرنگ کند پس در انتخاب تکنیک رنگ آمیزی مو هایتان دقت عمل بیشتری داشته باشید.

رنگ و مش مو

انواع هایلایت مو

هایلایت طبیعی

در این نوع از هایلایت رنگ زمینه مو ها تیره تر بوده و رنگ جدید یک تا دو درجه روشن تر از رنگ زمینه انتخاب می شود در این تکنیک رنگ آمیزی موها حالت و رنگ طبیعی خود را تا حدودی حفظ کرده و زیبای و جذابیت خوبی به مو ها می دهد.

افرادی که زود دچار تکرار زدگی می شوند می توانند با این تکنیک جذاب، موهایی با زیبایی طبیعی و با کمترین ریسک داشته باشند.

هایلایت تیکه ای

در این تکنیک رنگ آمیزی مو ها رنگ زمینه مو ها چند درجه تیره تر از رنگ جدید می شود.در هایلایت تیکه ای یک دسته از موها از هر قسمت با حجم بیشتر در حدود سه سانتی متر، جدا شده و با رنگی چند درجه روشن تر از رنگ موهای زمینه، رنگ می شود.

هایلایت مخفی

برخی افراد دوست ندارند هایلایت موهایشان زیاد در دید باشد به همین دلیل از تکنیک هایلایت مخفی استفاده می کنند. در این تکنیک در مو ها تغییرات کوچکی ایجاد می شود تا مو ها حالت طبیعی خود را از دست ندهند.

از مزایای این روش رنگ کردن مو ها، اول آسیب بسیار کمتر به مو ها در اثر استفاده از رنگ های مو است و دوم اینکه حتی دختر خانم هایی که نمی خواهند رنگ مویی جیغ داشته باشند می توانند با این روش تغییری سطحی ولی جذاب روی موهایشان ایجاد کنند.

آمبره

یکی از تکنیک های بسیار جذاب در رنگ آمیزی مو ها ،تکنیک آمبره است در این روش ریشه مو ها تیره تر و ساقه مو ها روشن تر رنگ آمیزی می شود.

این روش دوستداشتنی است و با رشد مو ها رنگ موی شما دچار بی نظمی نمی شود چون ریشه مو ها همرنگ است و رنگ روشن فقط در ساقه ی مو ها وجود دارد پس نیازی به ریشه گذاری و یا تجدید مش در ریشه مو ها نیست.

در استفاده از این روش چون ریشه مو ها رنگ نمی شود پس آسیب به مو ها نیز بسیار کمتر خواهد بود.

فویل

هایلایت با فویل از دیگر روش های رنگ آمیزی مو ها است.در این روش قسمت هایی از مو ها در فویل پیچیده شده و رنگ می شوند و می توان با این روش، مو ها را به شکل تیکه ای و یا آمبره رنگ کرد.

رنگ و مش و هایلایت