برای داشتن پوستی زیبا و جوان لازم است از کرمی مناسب با ویژگی های پوست استفاده شود و برای این منظور در ابتدا نوع پوست خود را تعیین کنید تا بدانید آیا پوست شما چرب یا خشک یا حساس و یا مختلط و سپس با توجه به مشکلات پوست و نیاز پوست بهترین کرم را انتخاب نمایید.

در ادامه انواعی از کرم های مورد نیاز برای انواع پوست ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا با انتخاب کرم های مورد نیاز پوست در حفظ زیبایی و جوانسازی پوست تا حدودی راهنمای  شما بوده باشیم پس در ادامه ما را همراهی کنید.

 

لینک های مفید:
بهترین کلینیک زیبایی

 

بهترین ماسک صورت

کرم های پاک کننده

پوست نیاز به پاکسازی دارد و این کار باید در فواصل زمانی دو تا سه هفته اجرا شود تا پوست دچار لک و مک و جوش نشود برای پاکسازی پوست باید کرمی انتخاب کنید که بتواند بدون از بین بردن حالت طبیعی،نرمی و لطافت پوست سطح پوست را از آلودگی ها پاک کند.برای انتخاب بهترین کرم های پاک کننده،نوع پوست خود را بشناسید.این نکته را در نظر داشته باشید که کرم هایی که مخصوص پوست های حساس هستند از ترکیبات ملایم تری تولید شده اند و احتمال آسیب دیدن پوست به حداقل می رسد پس بهتر است از این نوع کرم ها استفاده کنید.

کرمی برای مرطوب نگه داشتن پوست

استفاده از کرم های مرطوب کننده تقریباً برای همه ی افراد الزامی است چون عوامل زیادی همچون  آلودگی ها و شرایط جوی، منجر به آسیب دیدن پوست می شوند از این رو باید پوست را با کرمی مخصوص بپوشانید تا مانع آسیب پوست در هر نوع محیطی شوید.بهترین کرم های مرطوب کننده کرم هایی هستند که در کناره مرطوب کنندگی و حفظ رطوبت پوست خاصیت ضد آفتاب نیز داشته باشند تا پوست را در برابر نور خورشید نیز محافظت کنند.همچنین دقت کنید که کرمی که خریداری می کنید برای استفاده در اطراف چشم نیز مناسب باشند تا از پوست حساس اطراف چشم نیز محافظت شود.

کرم مناسب چشم

پوست اطراف چشم از حساس ترین پوست ها در صورت است که باید برای حفظ سلامت آن که ارتباط مستقیمی با سلامت چشم دارد تلاش کنیم.استفاده از کرم های مخصوص چشم که حاوی ترکیبات ضد پیری همچون آنتی اکسیدان ها ، رتینول و پپنیدها هستند می تواند پوست اطراف چشم را به خوبی محافظت کند.

کرم ضد چروک

امروزه ابتدا به پیری زودرس در پوست بسیار شایع است و افراد برای حفظ زیبایی خود تلاش می کنند تا سن پیری زودرس در پوست را به تعویق بیندازند .چین و چروک های پوستی از سنین پایین تر به صورت کمرنگ و محو در پوست ایجاد می شوند که اگر در همان ابتدای کار جلوی پیشرفت آنها گرفته شود این چین و چروک ها برطرف شده و از عمیق شدن آنها جلوگیری می شود.برای رسیدن به این هدف فقط کافیست با شناخت نوع پوست خود از کرمی مخصوص ضد چروک از سنین پایین استفاده کنید و استفاده از آن را هرگز از برنامه روزانه خود حذف نکنید.

کرم لایه بردار

لایه برداری پیشانی ، بینی و چانه برای حذف چربی اضافی پوست بسیار مهم است چون در این مناطق از صورت،چربی زیادی تجمع می کند که موجب ایجاد لک ها و جوش ها خواهد شد پس پاکسازی و لایه برداری پوست ضرورت دارد و باید این کار به کمک کرم های لایه بردار مناسب اجرا شود تا بهترین نتیجه کسب شود.

کرمی برای محافظت از پوست در شب

شاید برخی تصور کنند که در شب و هنگام شب نباید از کرم استفاده کرد اما اینطور نیست و اتفاقاً شب هنگام بهترین زمان برای مراقبت از پوست است و می توان با کمک کرمی که مناسب استفاده در شب باشد به لطافت و شادابی پوست کمک کرده و آسیب های پوستی را درمان کرد.بهترین کرمی که برای شب می توان استفاده کرد یک لوسیون یا ژل با پایه آب و حاوی ترکیباتی همچون اسید سالیسیلیک و گلیکولیک است.لوسیون هایی که حاوی سیلیکون همانند دایمیتیکون هستند می توانند مانع مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه خواهند شد.

لزوم شناخت انواع پوست

چرا باید نوع پوست خود را بشناسیم ؟شاید برای برخی این سؤال پیش آید و به نظرشان شناخت پوست بی اهمیت باشد اما در واقع این مسئله بسیار مهم بوده و در حفظ سلامت پوست تأثیری بسزا دارد.بدین صورت که پوست های خشک نیاز به کرم های چرب کننده دارند تا خشکی آنها رفع شده و لطیف شوند و برعکس پوست های چرب نیاز به کرمی دارند که میزان چربی مضر پوست را کاهش داده و رادیکال های آزاد روی پوست را از بین ببرد تا موجب لک ها و چین و چروک پوستی نشود.پس تشخیص نوع پوست در انتخاب مناسب ترین کرم بسیار مهم است.

چه عواملی بر نوع پوست تأثیر گذارند؟

  • شرایط آب و هوایی یعنی سرما یا گرمای شدید در محیط می تواند بر نوع پوست تأثیر گذار باشد.
  • رژیم غذایی از جمله مسائلی است که بر سلامت بدن و پوست تأثیر گذار بوده و باید منابع غذایی که از آن استفاده می کنید به دقت و در میزان مناسب انتخاب شود.
  • ژنتیک هر فرد مشابه پدر و یا مادر بوده و می تواند نوع پوست را از یکی از آنها به ارث برده باشد.
  • آلرژی در برخی افراد پیش می آید که علتش می تواند مواد غذایی خاص، گردوغبار،نور خورشید و یا مواد شوینده باشد و به طور مستقیم نوع پوست را تغییر دهد.
  • داروها در برخی موارد بر نوع پوست تأثیر گذاشته و موجب خشکی و یا چرب شدن بیش از حد پوست شوند.
  • هورمون ها باید میزان مناسبی در بدن داشته باشند و نوسانات این هرمون ها می تواند در نوع پوست تأثیر بگذارد.
  • مراقبت از پوست در داشتن پوستی سلامت ،مؤثر است پس باید در استفاده از مواد آرایشی باکیفیت دقت زیادی به عمل آورد.

چگونه نوع پوست را تشخیص بدهیم؟

  1. برای تشخیص نوع پوست ابتدا باید پوست از مواد آرایشی ،چربی و گردوغبار به طور کامل پاک شود.
  2. بعد پوست را با دستمالی نرم و تمیز خشک نمایید.
  3. حدود یک ساعت به پوست خود دست نزنید سپس در آینه به خوبی به پوستتان نگاه کنید.

شناخت انواع پوست

مشخصات نوع پوست

پوست خشک : اگر بعد از طی مراحل بالا احساس خارش و کشیدگی و پوسته پوسته شدن در پوستتان دارید یعنی پوستی خشک دارید.

پوست چرب : اگر پوست شما درخشان و حس چربی در پوست دارید بلاخص در ناحیه T صورت یعنی پوستی چرب داردی.

پوست مختلط : ممکن است هر دو حالت بالا را در قسمتهایی از صورت داشته باشید چرب در ناحیه T و حس خشکی در گونه ها و فک پس یعنی پوستی مختلط دارید.

پوست معمولی : این نوع از پوست بهترین حالت پوست است که نه احساس خشکی در پوست دارید و نه چربی .

پوست حساس : در این نوع پوست ،پوست سرخ شده و دچار خارش و التهاب می شود.

تکنیک های آرایش دخترانه

انواع کرم پمپی کامان